Page 33 of 75
Re: Beverly
Posted: 30 Jun 2010, 23:26
by DanielHovdahl
Det var jaggu ikke dårlig, Erik! Utrolig smukk bil og, det gjorde seg med den grillen!
Posted: 03 Jul 2010, 22:18
by Rudolf
Litt pusling i sommervarmen ....
Flyttet skiltet foran
Før:
Etter:
NB windblocker ble omsider montert.
Staget bak setene er litt i veien, men det går greit alikevel.
Kunne fremdeles bruke ferdige hull så det var ikke nødvendig å borre.
Siden jeg kjører ræserbil, så MÅTTE jeg bare ha HVAC-panel de riktige symbolene (fører med hjelm).
Lighter-ringen er fra samme leverandør, AWD.
Jeg har også montert blanke knotter på instrument-viserene.
Høy bling-faktor med andre ord ......
Erik
Re: Beverly
Posted: 03 Jul 2010, 22:39
by Agility
Sitter jo som støpt den windblocker'n der...
Takk for lånet de siste ukene, det blåste betraktelig mere da jeg kjørt hjemover, så nå er det storjakt på tysk eBay...
-Og da var windblocker'n på vei fra Tyskland til den nette sum av €23,5 + frakt

Posted: 04 Jul 2010, 22:00
by Rudolf
Finvær i Oslo
Og da må man ut å lufte bilen
Beverly går svært pent med kompressor-oppsettet.
Men jeg har klart å få bittelitt "knock" (tenningsbank) ved høyt turtall og stor belastning.
Knock-sensor er montert, så jeg har god kontroll på hva som skjer.
Tenningsbank er ikke bra så det må jeg få orden på.
Jeg jobber nå med å finne årsaken og hvordan dette kan unngås.
Jeg måler ganske fet blanding med AFR-måleren men den minsker lite/ingenting når jeg reduserer bensininnsprøytning ved høyt turtall.
Jeg har førsøkt å redusere tenning uten noen effekt.
Dette får meg til å mistenke katalysator og/eller for restriktiv eksos.
Det virker som eksosanlegget ikke klarer å ta unna det økte trykket.
Jeg har bredbånds-sensoren plassert bak rett før katalysatoren og jeg måler altså for høye AF-verdier selv ved redusert bensintilførsel.
Samme oppsett med samme ladetrykk og samme bensinkvalitet og tenning fungerer uproblematisk på tilsvarende biler.
Jeg har bestillt nytt eksosanlegg og katalysator med større dimensjon (tollvesenet har jo vært så greie med meg

)
Så får vi se om ikke det gjør susen ...
Men for all del, Beverly fungerer fantastisk, jeg må bare prøve å begrense meg litt.
...... og det er jo ikke altid like enkelt
Erik
Re: Beverly
Posted: 04 Jul 2010, 22:57
by Harald
har du no anelse om hva slags innsugstemp du ser? en kjempefin måte å få knock på, er om du har for varm luft inn, selv om man tror tenninga er "safe" da. så banker det like herlig i alle fall..
Har du noe anelse hva slags tenning du kjører på høye turtall/belastning, eller er det orginal-minus en ukjent mengde grader ?
Re: Beverly
Posted: 04 Jul 2010, 23:20
by Andrew
Har lest på FFS-forumet om fleire som har hatt problemer pga "tett"katalysator. Så det er vel vert å sjekke opp.
Min vart litt artigere å mellomgasse med etter nytt eksos ivertfall....(så eg meiner grenrør-eksos er vel verdt å oppgradere, sjøl om mange meiner det ikkje er vits i)
Kor har du luftfilteret?(bilde?)
-A-
Posted: 04 Jul 2010, 23:27
by Rudolf
Harald wrote:har du no anelse om hva slags innsugstemp du ser? en kjempefin måte å få knock på, er om du har for varm luft inn, selv om man tror tenninga er "safe" da. så banker det like herlig i alle fall..
Har du noe anelse hva slags tenning du kjører på høye turtall/belastning, eller er det orginal-minus en ukjent mengde grader ?
Jeg logger ikke innsugstemperatur.
Coldside-kittet bruker s.k. E-Cool bensinkjøling med en femte bensindyse direkte i manifolden.
Jeg har ikke styring av tenningsretardering på kittet siden jeg kjører med "stock" remhjul og moderat lading.
Masse erfaringer med dette oppsettet i mye varmere klima (og med California bensin) tilsier at jeg ikke burde ha problemer med temperatur.
Jeg kjører nå med 10 grader tenning men har prøvd med 6-7 grader uten at det hadde noe effekt på tenningsbanken.
Fetere blanding (økt bensintilførsel) har ingen effekt, og magrere blanding gir ingen utslag på AF-målingene.
Jeg måler ned mot 10 i AF-verdier rundt 6000+ RPM.
Innovate LC-1 bredbåndslambda funker bra og er nykalibrert.
Jeg måler også noe høyere manifoldtrykk en remhjulene skulle tilsi, ca 12 psi.
Alle disse forholdene tyder på for restriktiv eksos og/eller (tett ?) katalysator.
Siden bilen uansett har "godt av" bedre eksosanlegg, så er det neste step.
Så får vi se.
Men det er jo mulig jeg velger å måle litt temperaturer også ....
Erik
Posted: 04 Jul 2010, 23:35
by Rudolf
Andrew wrote:Har lest på FFS-forumet om fleire som har hatt problemer pga "tett"katalysator. Så det er vel vert å sjekke opp.
Min vart litt artigere å mellomgasse med etter nytt eksos ivertfall....(så eg meiner grenrør-eksos er vel verdt å oppgradere, sjøl om mange meiner det ikkje er vits i)
Kor har du luftfilteret?(bilde?)
-A-
Nå skifter jeg "alt".
Nytt grenrør (Racing Beat), ny highflow katalysator og ny Cat-back (Racing Beat).
Luftfilteret er montert etter "Norway-metoden".
http://www.fastforwardsuperchargers.com ... php?t=1953
Erik
Re: Beverly
Posted: 04 Jul 2010, 23:39
by Harald
høres absolutt ut som noe er restriktivt i eksos da ja

tenkte ikke over det siden jeg er så vant at folk smeller på avløpsrør til eksos som første mod omtrent

10 i af er ihvertfall rikt nok

selv om hadde lada 2 bar
Posted: 07 Jul 2010, 23:22
by Rudolf
YO-YO nytt:
Min hoffleverandør av Miatamotorforbedringsutstyr driver som kjent med YO-YO'er også.
Så vi som følger med, vi vet at det ble satt verdensrekord i dag.
Denne YO-YO'en veier 800kg:
Greia ble sluppet fra 30 meters høyde (i en 20 meter snor) og gikk opp og ned i nesten ti minutter "for egen maskin".
Tøfft
Erik
Re: Beverly
Posted: 08 Jul 2010, 09:10
by Agility
Trodde det var et sportsratt for voksne biler...

Re: Beverly
Posted: 08 Jul 2010, 17:58
by Stehu
Noe så tøft! Er det en video av det? (Ps jeg kommer innom en tur i verkstedet i morgen hvis du er der)
Posted: 08 Jul 2010, 23:03
by Rudolf
Stehu wrote:Noe så tøft! Er det en video av det? (Ps jeg kommer innom en tur i verkstedet i morgen hvis du er der)
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=YEbMYhJmF1E
(Ingen planer om Grorud i morgen)
Erik
Posted: 09 Jul 2010, 21:19
by Rudolf
BØ !
Siden noen førsøker å psyke ut konkurrentene med bilder av Racing-dekk osv, så får jeg vel brøle litt jeg også
Sjekk den dama her !
Ser hun ikke brutal ut ?
Skarpskodd med 14" BBS-er og velbrukte Yokohama A048 i orginaldimensjon 185/60R14.
Så bare pass dere for nå er hjulvinklene hissige og dama er hot.
Har forøvrig henta et lite lass med "ekstrautstyr" som er lakkert i riktig farge.
Skvettlapper fra Tiller og OveN.
El. speil fra den Tyske donorbilen.
Lyktedeksel fra eBay.
Usikker på om jeg skal ha på alt sammen, men jeg skal ihvertfall prøve meg fram litt ....
Erik
Re:
Posted: 09 Jul 2010, 22:30
by Brett
Rudolf wrote:Stehu wrote:Noe så tøft! Er det en video av det? (Ps jeg kommer innom en tur i verkstedet i morgen hvis du er der)
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=YEbMYhJmF1E
(Ingen planer om Grorud i morgen)
Erik
Blir spennende å se dem gjøre yo-yo triks med den der
Sees på Gardermoen i morgen
