Page 37 of 46

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 27 May 2015, 21:33
by Hauk
Se 8 poster over din...

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 27 May 2015, 21:35
by obi-one
obi-one wrote: Som et eksempel på at dette kan bli en aktuell problemstilling, og at jeg klart ser Eriks poeng med at grenseoppgangen kan være vanskelig; her er en annen annonse for en veldig tøff MX-5 som ligger ute nå, men hvor jeg som potensiell kjøper ville anse det som relevant for selger å opplyse om pustehjelpen er eller vil bli godkjent http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=59749496
.......
Jeg tror det kan bli mange tilsvarende annonser framover..... :(
Nam, men.....

(krysset Hauk sitt svar 8) )

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 27 May 2015, 23:15
by MX-Jon
obi-one wrote:
obi-one wrote: Som et eksempel på at dette kan bli en aktuell problemstilling, og at jeg klart ser Eriks poeng med at grenseoppgangen kan være vanskelig; her er en annen annonse for en veldig tøff MX-5 som ligger ute nå, men hvor jeg som potensiell kjøper ville anse det som relevant for selger å opplyse om pustehjelpen er eller vil bli godkjent http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=59749496
.......
Jeg tror det kan bli mange tilsvarende annonser framover..... :(
Nam, men.....

(krysset Hauk sitt svar 8) )
Og i tilfelle noen lurte om den var godkjent opplyser selger følgende:
"den er ikke godkjent desverre. Det er litt vanskelig pga. Mazda er ikke behjelpelig med papir til godkjenningen. "

Fordelen er vel allikevel at det ved EU kontroll er mindre jobb å skru ut en hot-side kompressor enn en cold-side kompressor eller en turbo.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 28 May 2015, 09:46
by 2re
Innser at jeg som leder ikke skal uttale meg om Finn-annonser som er piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip forsøk på piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip, med helt nye modellbetegnelser osv. Ante ikke at jeg har slik en innflytelse :shock: Da regner jeg med at det allikevel er nok MX-folk her inne som følger med når det dukker opp piiiiiiiiiiiiiiiiiiii eller piiiiiiiiiiiiiip og andre piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip. Men husk å være varsomme og ikke minst objektive og saklige :)

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 03 Jun 2015, 08:22
by Pipen
Nå har jeg sikla på MX5 i åresvis, men aldri tatt steget ennå. (Kanskje til neste år...?) Og må si meg enig i at selgere bør opplyse om hva som faktisk er godkjent/ikke godkjent, og hva som ikke overhodet kan bli godkjent av modifiseringer på en bil. Dette ligger vel i opplysningsplikten fra selger? Samt jeg mener at å forlange nermere 80.000 for noe som ikke kan bli godkjent over hodet er å ta hardt i. Hvertfall når tidligere eier sier han har solgt samme bil for under halvparten i tilsvarende stand. Hva gjør disse bilene mere verdt enn en som er godkjent? Delene? Skal man tjene inn igjen penger man har brukt på "ulovlige"deler er vel den greieste måten å slege de separat...? Men selvfølgelig, folk må jo sette prisen til det De mener objektet er verdt.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 03 Jun 2015, 15:00
by GTX-Lars
Eg ser ingenting gale i å kjøpe ein bil billig for så å selge dyrt. Om den er modifisert så skal det opplysast om. Om modifiseringen trekker den ned i pris er det markedet som bestemmer

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Jun 2015, 19:01
by Alevan
http://www.ebay.co.uk/itm/2001-MAZDA-MX ... 1a018c2ed3

Kjedelig å se priser på biler i norge kontra dette..

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Jun 2015, 20:07
by Trouble
Hvor mye koster ca. en 1.8 NB eller NA i import?

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Jun 2015, 20:15
by Trouble
Trouble wrote:Hvor mye koster ca. en 1.8 NB eller NA i tollen?
Forøvrig et veldig fint eksemplar dette her: http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... &logcode=p

Men wrong-hand drive.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Jun 2015, 21:00
by brokkoli

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 24 Jun 2015, 23:27
by MX-Jon
Alevan wrote:http://www.ebay.co.uk/itm/2001-MAZDA-MX ... 1a018c2ed3

Kjedelig å se priser på biler i norge kontra dette..
Økte fra 906 pund til 1566 pund de siste 30 sekundene så ble jo ikke så billig som det først så ut som men er jo fortsatt rimelig sammenliknet med norske priser.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Jun 2015, 15:36
by Miatapowers
Hvordan er det å få registrere en bil ifra england da, prisene på biler der borte er jo veldig bra sammenlignet ifra norge, eg kunne tenkt meg en strøken na 1.8 istedetfor min nb sport etterhvert..

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Jun 2015, 15:52
by MX-Jon
Miatapowers wrote:Hvordan er det å få registrere en bil ifra england da, prisene på biler der borte er jo veldig bra sammenlignet ifra norge, eg kunne tenkt meg en strøken na 1.8 istedetfor min nb sport etterhvert..
Bare vær obs på at den sannsynligvis vil være tungsolgt når du skal selge den igjen med rattet på gæærn side.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Jun 2015, 16:16
by Voodoo
Kompisen min registrerte en engelsk E46 M3 for et par år siden, og det var ikke noe større utfordring. Bytte lysbilde var vel stort sett det som var påkrevd om jeg ikke husker helt feil.

Re: Den vesle Finn.no-tråden

Posted: 25 Jun 2015, 16:18
by Ørnbjørn
Kompis av Kolbotn importerte og registrete ein R32 Skyline uten særlige problemer.