Page 37 of 152
Posted: 10 Aug 2008, 20:27
by Rudolf
Valgets kvaler
Ja ja,jeg har et luksusproblem
Begge virker og begge står der å frister.
Den ene i tipp topp stand.
Den andre, litt sliten og merket av tidens tann, men supersjarmerende med sin overflod av utstyr og stil.
Naboene tisker og hevder at det har tørna for meg ...
Den som har flest leker ...., sier jeg bare
Erik
Posted: 10 Aug 2008, 20:31
by EspenAndre
Siden du har kjeftet på meg skal du nå få litt kjeft tilbake
ER DU IKKE RIKTIG KLOK?
du må jo ikke ta bilder med bakerste bøylen på top'en sånn!
du må jo huske å skubbe den bak!!!
hehe

Posted: 10 Aug 2008, 20:37
by EspenAndre
og du... jeg har ett sett ekstra av de stroppene du mangler som drar denne bøylen automatisk tilbake...
edit:
ligger på bildet her...:
viewtopic.php?t=7625
Posted: 10 Aug 2008, 20:52
by Rudolf
EspenSort92 wrote:Siden du har kjeftet på meg skal du nå få litt kjeft tilbake
ER DU IKKE RIKTIG KLOK?
du må jo ikke ta bilder med bakerste bøylen på top'en sånn!
du må jo huske å skubbe den bak!!!
hehe

DÆRSKEN !
Der ser du hva som skjer når man ikke har montert og modifisert alt sjøl.
Jeg har faktisk ikke lagt merke til det ....
Guri malla, nå ble jeg flau
Hva vil naboene si ??
(Vel de står jo i en ring rundt bilene og sladrer allerede)
Jeg skal løpe ned på gata og rette opp i fadesen med en gang.
Takk fordi du sa ifra
Erik
Posted: 10 Aug 2008, 21:28
by Rudolf
EspenSort92 wrote:og du... jeg har ett sett ekstra av de stroppene du mangler som drar denne bøylen automatisk tilbake...
edit:
ligger på bildet her...:
viewtopic.php?t=7625
Mer om dette i riktig tråd ...
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 6879#76879
Erik
Posted: 13 Aug 2008, 19:04
by Rudolf
Flere tips fra Eriks kjøkken
Tipset stammer fra Mojo og er like enkelt som det er genialt.
Varmeskjoldet til Rudolf lå løst og slang i bagasjen etter de siste dagers bravader i motorrommet.
Så i ettermiddag fikk det være med i oppvasken sammen med kasseroller og stekepanner.
Det hele ble selvfølgelig avsluttet med fem minutter puss med stålull.
Og vips :
Erik
Posted: 13 Aug 2008, 19:14
by Miatapowers
Oppvaskmaskinen er den perfekte delevasker ja, men eg fikk grei beskjed sist eg vasket en topp og noen stempler og råder, at gjør eg dette igjen så blir eg singel,

vurdere å fremskaffe en oppvaskmaskin å ha i kjellern eg,,
Posted: 13 Aug 2008, 19:19
by Rudolf
StianOppistov wrote:Oppvaskmaskinen er den perfekte delevasker ja, men eg fikk grei beskjed sist eg vasket en topp og noen stempler og råder, at gjør eg dette igjen så blir eg singel,

vurdere å fremskaffe en oppvaskmaskin å ha i kjellern eg,,
Jeg har IKKE oppvaskmaskin
Erik
Posted: 13 Aug 2008, 21:45
by mojo-91
he he....ja mye husholdningsgreier en kan bruke. Mitt manifolddeksel er også blankt og fint etter en runde med stålull, såpe og vann.
Rudolf er rød på nesen
Posted: 19 Aug 2008, 15:47
by bigwheels
Heisann,
i forbindelse med snakk om sletting av dine tråder ble jeg nysgjerrig å måtte inn å se,selv har jeg nylig solg min *litt* modifiserte mx5 til nor litt mer praktisk med 2 barneseter bak;)
Har selv fulgt med på forumet litt tidligere,men da mest på trådene med mer modifiserte biler,og da spesielt masse motor og bremser,interessen for *mindre modifiserte motorer og mx5* har ikke vært den største,og spesielt ikke i rød som er den mest solgte fargen.
Så det var med litt nysgjerrighet jeg bynte å lese i tråden din, og jeg ble etterhvert *hektet*.
For det første er tråden skrevet med en utrolig kjærlighet og innlevelse for bilen, og jeg må bare si med beige interiør og tak ble bilen grom, og ikke minst med alle små modifiseringene som gjør helheten.
Og hele tiden mens jeg har vært mx5 eier og fulgt med på forumet har jeg ikke lagt merke til Rudolf...fyfyfy....
Så nå sitter jeg her uten mx5 og med mini cab istedet....så nå har Rudolf gitt meg nytt håp..og denne gangen...ja skal det være rød miata,småmodifisert, påmontert vinterdekk og *saufett* på hodet.....så da er det bare å lete etter vinter/bruksbil;)
Så får jeg holde Rudolf med selskap i vinterhalvåret....
Takktakk Rudolf for å få meg på rettspor fra fwd mini..har selvsagt andre riskokere,men det er rødskiltede biler kun til banebruk...
Posted: 19 Aug 2008, 20:58
by Rudolf
bigwheels wrote:Heisann,
................
Takktakk Rudolf for å få meg på rettspor fra fwd mini..har selvsagt andre riskokere,men det er rødskiltede biler kun til banebruk...
DET ....
var det hyggeligste innlegget jeg har lest på lenge
Jeg har fått noen PM'er de siste dagene som også har vært veldig trivelige.
Tusen takk !
Da vil jeg føye til at i vinter ser det ut til at jeg skal skru bil (Leopold) sammen med en gjeng Mini-entusiaster her i Oslo.
De skal ha avstemning om de skal slippe til en riskoker i den eksklusive gjengen ...
Erik
P.S. Og la meg legge til at jeg ikke ønsker noe tannløst forum uten diskusjon og meningsforskjeller.
Debatt må vi ha ...
Posted: 22 Aug 2008, 00:11
by Rudolf
Mere Bar
Siden jeg ikke vinner på autoslalom, så må det jo være noe galt med bilen
Denne f.eks., holder sikkert ikke mål ...
Så da setter man inn en sånn i steden (har allerede skiftet foran).
Racing Beat Rear Sway Bar
http://www.racingbeat.com/resultset.asp ... mber=54101
Så da tenker jeg det blir fart i svinga ...
Seieren er vel nærmest i boks.
Erik
Posted: 22 Aug 2008, 00:23
by Vegard
Hva kostet Rudolf når han blei solgt til sin første eier?
Mer og mere mods på godeste Rudolf

Gleder meg selv til oppgradert stab stag foran og bak.
Åssen føles det ut nå i forholdt til overstyring/understyring?
Posted: 22 Aug 2008, 00:41
by Rudolf
Vegard wrote:Hva kostet Rudolf når han blei solgt til sin første eier?
Mer og mere mods på godeste Rudolf

Gleder meg selv til oppgradert stab stag foran og bak.
Åssen føles det ut nå i forholdt til overstyring/understyring?
Jeg betalte i underkant av 70 tusen for Rudolf (110.000 km og med hardtop).
Jeg har tilsammen brukt nesten samme beløp på oppgraderinger.
Bilen er vesentlig bedre enn ny når det gjelder utstyr og må sies å være i tipp topp stand.
Før jeg monterte bakre-stag i dag så hadde bilen perfekt balanse.
(Hadde flere firhjulssladd på autoslalomen sist.)
Bak-staget ble montert i dag, så jeg har ikke fått testet enda.
I teorien blir den vel litt mer understyrt nå, men jeg har valgt å montere i ytterste festepunkt slik at effekten blir moderat.
Siden jeg har justerbare koni-dempere kan jeg leke litt med dem også.
Erik
Posted: 22 Aug 2008, 00:42
by TurboLag
mx-5 var en gang ganske dyre biler faktisk.. I 1994 kosta basismodellen 370.000 kr med 1.8L motor..
http://www.skatteetaten.no/Templates/Ta ... anguage=NO