Page 39 of 152
Re: Rudolf
Posted: 20 Sep 2008, 21:00
by Rudolf
Larserik wrote:"Owners Handbook" og Servicehefter med oppbevaringsmapper :
Jeg har jo bare en Mx5 Miata, og med den fulgte Owner's Manual og Warranty Information...Har bare en mappe til disse, og det er den øverst i høyre hjørne hos deg, så jeg vil tro dette er orginalen til de to.
Der kom den informasjonen jeg var ute etter
Da får Leopold den og Rudolf får den andre sorte.
Den grå bruker jeg til orginale Mazda skademeldinger
tor340 wrote:Dæven Erik, jeg er imponert over din entusiasme og traktering av kamera. The King of MX5

Tor
Takk, takk Tor
Erik
Posted: 20 Sep 2008, 21:33
by Rudolf
Lippe bak / Air Dam
Denne er jo i samme "familie" som frontlippa.
Ble opprinnelig tegnet til bilen, men ble bare tilgjengelig som ekstrautsyr.
Nå er den gått ut av produksjon og blir laget som "replica" i Japan.
Den blir laget i to versjoner, for biler uten skvettlapper og for de med.
Jeg fikk tre stykker i posten fra Japan for noen dager siden.
En til Leopold (standardutstyr til LE), en til Rudolf og en til en heldig sunnmøring.
De blir levert lakkert blank sort, og det passer ikke på mine biler.
Så i går pusset jeg dem med fint vannslipepapir og lakkerte dem matt sort.
Jeg synes faktisk at det fæle tåkelyset blir litt mindre fremtredende med lippa
Passformen er perfekt og monteringen er litt vanskelig.
(Mange hull som skal bores nøyaktig)
Jeg er strålende fornøyd og Rudolf går fortere en noensinne ......
Erik
Posted: 20 Sep 2008, 23:48
by Steinar
Pøh.
Rudolf går ikke ett gram fortar.
Har sagt det før: Meire plastikk=Meire vækt=Minner aks.
Guta og pia: Rænsk bilan for overflødig vækt. Hastigheta over hoinner har kun akademisk interesse her i Norge på offentlig vei.
Superbastant trønder.
Posted: 21 Sep 2008, 20:22
by Fred
Ser bra ut. Liker den sorte linja på den røde bilen.. Så klart går bilen fortere!!!!
Posted: 21 Sep 2008, 21:04
by Rudolf
Steinar wrote:Pøh.
Rudolf går ikke ett gram fortar.
Har sagt det før: Meire plastikk=Meire vækt=Minner aks.
Guta og pia: Rænsk bilan for overflødig vækt. Hastigheta over hoinner har kun akademisk interesse her i Norge på offentlig vei.
Superbastant trønder.
Nei bætterdø ....
Hainn ska no opp i to hoinner ja.
Hu Nora (GPS'en) påstår at hoinnerogfæmånetti er max som bila har gådd
Trassig Dælenganeser
Fred93LE wrote:Ser bra ut. Liker den sorte linja på den røde bilen.. Så klart går bilen fortere!!!!
Endelig en fornuftig mann
Sorte linjer er pent ja ....
Fint vær i Oslo i helgen:
Erik
Posted: 08 Oct 2008, 20:17
by uggla
Finfin bil det der altså.
Det var en fryd å ratte den på søndag. Veldig kvikk og leken sikkert pga. dekk/felg-kombinasjonen men også veldig tight.
Litt uvant å sitte så lavt for meg, men den krenga jo knapt sammenligna med skuta mi.
Blir nok swaybars på meg og ja.
Takk for komplimentet på kjøringa mi forresten.
Man blir jo vant med det man har vettu.
Men som sagt (uhhh.. skrevet?);
Hør med Trazan evt. dekkonline.com om noen hvassere/nyere dekk så hjelper det nok på slalomen. Utrolig forskjell der altså.
Posted: 08 Oct 2008, 20:51
by inglar
200 klarer du nok til sommeren neste år

Finn en fin nedoverbakke på autobanen e.l. så når du nok målet ditt

Posted: 08 Oct 2008, 21:44
by nope-mx5
Erik: hva for noe verktøy var den skjermtingen som viste hastighet, gjennomsnittsfart etc?
(vanlig navigasjonssak?)
Savner forøvrig en leppe ala den der til NBFL.
-n
Posted: 08 Oct 2008, 21:52
by Steinar
Pøh. To hoinner på ein liten 1598 ccm motor er uoppnåelig, selv i fritt fall.
Det blir nå ainna med oss med "Big block" 1839 ccm.
Big power machine.
Posted: 08 Oct 2008, 22:13
by uggla
Jamen hva med fritt fall, medvind, sola i ryggen, hjemlengsel og pannekaker til middag?
Da går det vel?

Posted: 08 Oct 2008, 22:13
by tness
nope-mx5:
det så ut som en Garmin Nuvi av ett eller annet slag, har samme infoen på min Garmin nuvi 200, men min maksfart er bare på 132 km/t, så jeg har langt igjen før jeg når igjen Rudolf.
Posted: 08 Oct 2008, 23:51
by Rudolf
nope-mx5 wrote:Erik: hva for noe verktøy var den skjermtingen som viste hastighet, gjennomsnittsfart etc?
(vanlig navigasjonssak?)
Savner forøvrig en leppe ala den der til NBFL.
-n
Det er en Garmin Nüvi 660.
Meget fornøyd med den.
Siden den har Bluetooth og aux-utgang, så har jeg koblet den til stereoanlegget og har handsfree med åtte høyttalere
Den funket helt supert på Europaturen min i sommer, kunne hver kjerrevei og oppdaterte seg med TMC-meldinger.
Erik
Posted: 09 Oct 2008, 00:02
by Rudolf
uggla wrote:Finfin bil det der altså.
Det var en fryd å ratte den på søndag. Veldig kvikk og leken sikkert pga. dekk/felg-kombinasjonen men også veldig tight.
Litt uvant å sitte så lavt for meg, men den krenga jo knapt sammenligna med skuta mi.
Blir nok swaybars på meg og ja.
Takk for komplimentet på kjøringa mi forresten.
Man blir jo vant med det man har vettu.
Men som sagt (uhhh.. skrevet?);
Hør med Trazan evt. dekkonline.com om noen hvassere/nyere dekk så hjelper det nok på slalomen. Utrolig forskjell der altså.
Takk for det .....
Jeg synes faktisk også at den er god å kjøre.
På slalomen på søndag så hadde jeg tider som var veldig like:
1.18.0, 1.17.8, 1.17.7, 1.17.7 og 1.17,6 etter hverandre (tror jeg).
Samtidig hadde jeg mye skrensing t.o.m firehjulskrens flere ganger.
Her tror jeg nok hovedsponsoren min (Trazan) må trå til.
Pirelliene er fine de (flotte på vått føre og til hverdagsbruk), men kanskje ikke til autoslalom ?
Erik
Posted: 09 Oct 2008, 00:44
by inglar
Tidene dine begynner å bli virkelig bra. Kanskje det er greit å ta den helt ut og gå for et sett med Toyo R888?
Posted: 09 Oct 2008, 00:50
by Rudolf
inglar wrote:Tidene dine begynner å bli virkelig bra. Kanskje det er greit å ta den helt ut og gå for et sett med Toyo R888?
Jeg har vært inne på tanken ja
Vil evt ha dem på BBS-felger, siden jeg har tre sett nå.
Finnes de for 14"x6" ?
Erik