Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tyzonic wrote:men når jeg skal ha nye stempler nå.
er det noe spessielt merke jeg burde se etter?
også kjøpe en tjukkere topp pakning ?
Smell på med nye råder også samtidig? Jeg drømmer fortsatt om FM's råder og stempler
Hvorfor ikke gå for 1,8l? koster vel det samme for en 1,8 l som det du ender opp med der!
driver å ser etter nye råder også
fm's råder ? det er god kvalitet og alt det jeg krever ?
Opel corsa 1,2 - 95 = blir bruksbil til jeg finner ny bil
Jeg hadde aldri brukt så mye spenn på en 1.6.
$800 pr stk for stemplene hos FM, og rådene koster 830 euro per stk. Selv om det var pris for 4 stk blir dette uhyggelig kostbart..
Tåler veiva guffen uansett, eller må den også byttes..?
Just my 2 cents :p
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
få noen som vet hva de gjør, til å se om greiene kan reddes. Hvor lå den biten som løsnet. har den skadet ventiler, ventilseter, sylindervegg eller andre greier. evnt har rester passert ut eksosventilene, og tatt med seg bladene på turboen ?
har du flaks kan du redde det meste.
Med tenningsbank mente jeg FØR den styggeste kaklelyden kom.. et stempel sprekker ikke sånn uten videre.
en liten borring av blokk, alle nye lager, stempler , råder osv er nok en vettug løsning. mao full overhaling. du trenger ikke noe tykkere toppakning. Masse negative sider ved å gå til tykkere pakning enn orginalt. derimot, en flersjikt stålpakning i motsetning til den orginale tåler mer trykk osv.. men med turbokittet du har, kan du likegodt kjøre orginal pakning.
alternativ 2 = bytt inn en ikke herpa orginal motor.. denne vil uten problem tåle effekten turbokittet ditt klarer å levere. forutsatt at du skaffer deg motorstyring og alle andre mods som må til(disse tingene må du jo ha selv om du setter inn smidd innmat)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Du kan vel bruke blokka fra en 323 ? Eller gjelder det bare 1.8L ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive