Page 5 of 6
Posted: 02 Nov 2004, 16:43
by edw
jeg skjønner heller ikke hvordan du kunne slippe så billig unna..... jeg har fortsatt ikke fått no respons på søknaden engang jeg....
Posted: 07 Nov 2004, 02:22
by HF-mx5T
siden de som faktisk får tak i info og papirer ikke har intresse av å dele på godene, så må vi begynne på nytt..
jeg tar første steget med å gi dere en link til pdf fil med scan av orginale BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
håper at de som sitter på papirene i det minste kan si ja eller nei om dette er en av de papirene de tregte for godkjenning.. hadde faktisk håpet de skulle dele litt på godene jeg da

Posted: 07 Nov 2004, 03:33
by Mazdafreaks
HF-mx5T wrote:siden de som faktisk får tak i info og papirer ikke har intresse av å dele på godene, så må vi begynne på nytt..
jeg tar første steget med å gi dere en link til pdf fil med scan av orginale BBR turbo informasjonsbrosjyren..
http://www.mazda-mx5-bbr-turbo.co.uk/br ... ochure.pdf
håper at de som sitter på papirene i det minste kan si ja eller nei om dette er en av de papirene de tregte for godkjenning.. hadde faktisk håpet de skulle dele litt på godene jeg da

Takk det er bra det er noen som hjelper til, får bare hope at vi får tak i resten også...
Posted: 07 Nov 2004, 12:02
by Redman
Utrolig!!!! Her blir faktisk folk sinte, og trekker konklusjoner uten grunn. Trodde ikke at dette var en barnehage, men så feil kan man ta.
Har beskrevet tidligere i denne tråden, til og med flere ganger, at det ikke finnes noen automatikk i at andre får godkjent sin bil på mine papirer. Trodde ikke at det var noen tvil om det enda. I så fall så kom dere på biltilsynet og sjekk ut selv.
HF-Mx5t: Jeg sendte deg en PM for 10 dager siden. Mottok du ikke den?
Jeg forsøker i dag og få biltilsynet til å bruke min bil til å typegodkjenne denne, med turbo. Det betyr i praksis at alle dere andre egentlig ville kunne fått godkjent deres biler også. Dette som et resultat av mitt arbeid.
Dette ville være den beste løsningen for alle, trodde jeg.
Biltilsynet mitt ville ha den orginale BBR brosjyren, men kun som et bevis på at denne finnes.
Til grinebiterne her:
Takk så mye for tilliten. Synes dere skal velge en annen barnehage
P.S : Bilen min skal selges. Den er jo ferdig godkjent. Da slipper dere og mase med biltilsynet i det hele tatt.
Posted: 07 Nov 2004, 12:11
by EspenAndre
Redman wrote:Utrolig!!!! Her blir faktisk folk sinte, og trekker konklusjoner uten grunn. Trodde ikke at dette var en barnehage, men så feil kan man ta.
Har beskrevet tidligere i denne tråden, til og med flere ganger, at det ikke finnes noen automatikk i at andre får godkjent sin bil på mine papirer. Trodde ikke at det var noen tvil om det enda. I så fall så kom dere på biltilsynet og sjekk ut selv.
HF-Mx5t: Jeg sendte deg en PM for 10 dager siden. Mottok du ikke den?
Jeg forsøker i dag og få biltilsynet til å bruke min bil til å typegodkjenne denne, med turbo. Det betyr i praksis at alle dere andre egentlig ville kunne fått godkjent deres biler også. Dette som et resultat av mitt arbeid.
Dette ville være den beste løsningen for alle, trodde jeg.
Biltilsynet mitt ville ha den orginale BBR brosjyren, men kun som et bevis på at denne finnes.
Til grinebiterne her:
Takk så mye for tilliten. Synes dere skal velge en annen barnehage
P.S : Bilen min skal selges. Den er jo ferdig godkjent. Da slipper dere og mase med biltilsynet i det hele tatt.
Beklager så mye hvis du oppfattet min PM som om jeg var sint eller noe...
Det var ikke meningen, men håper fortsatt du kan dele disse papirene med andre.
Om du får bilen typegodkjent er jo det helt fantastisk!
og om du mener det er kort tid til det kan skje så er det ikke nøye, men det er jo først og fremst de papirene du har fått tak i som er mest interresante, ikke papirene på din bil.... selv om jeg tror det kanskje ville hjelpe litt...
Posted: 07 Nov 2004, 13:52
by EspenAndre
Det var interresant å lese at med 150 HK kommer man ned i 6,8 sek 0-100....
lurer på hva det blir med 180-200 HK....
dreiemomentet øker med 50 % og toppfarten øker litt også
Posted: 07 Nov 2004, 13:58
by HF-mx5T
var ikke min mening å gi inntrykk av at jeg var sint på deg redman.
er også inneforstått med at det ikke finnes noen automatikk i at om en bil blir godkjent ved hjelp av den dokumentasjonen du har brukt, så skal alle bli det. Alt jeg hadde lyst til var å gjøre et forsøk på ca samme måte som du tydeligvis har hatt sucess med. noe fornuftig må det være i dokumentasjonen siden ett biltilsyn har godtatt det. I bestefall så hadde mitt lokale biltilsyn sett på saken på samme måte som ditt lokale tilsyn.
Ikke mottat no pm fra deg siden pm'ene ang bremser redman, og jeg var heller ikke klar over at endel av prosessen her var at du faktisk prøvde å få dette typegodkjent. Du skal ha masse cred for jobben du har gjort, selvsagt. MEN, hadde vært morro for oss andre å prøve selv mot lokale biltilsyn også
me får sjå hva som skjer.. kjøpe bilen din for å få godkjent hørtes ut som en dårlig plan. setter bygginga mi tilbake et år
hilsen Harald Frøislihagen, grinebiter og 3åring i barnehage
Posted: 07 Nov 2004, 14:01
by HF-mx5T
EspenSort92 wrote:
Det var interresant å lese at med 150 HK kommer man ned i 6,8 sek 0-100....
lurer på hva det blir med 180-200 HK....
dreiemomentet øker med 50 % og toppfarten øker litt også
min på rett rundt 0.8bar akser som en lotus elise. ligger nok rett under 6sek til 100
Posted: 07 Nov 2004, 14:06
by Mazdafreaks
Det er vel ingen som mer sint, eller sur her,Men som hf sier så er vi vel interesert i å prøve selv med papirer på vårt lokale biltilsyn, Å få en bil type godkjent kan vel ta en lang tid, dette er vel en lang prosess.. Mvh Stian Oppistov I Odda.

Posted: 07 Nov 2004, 14:10
by Vidar
Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak
Mazdafreaks wrote:Det er vel ingen som mer sint, eller sur her,Men som hf sier så er vi vel interesert i å prøve selv med papirer på vårt lokale biltilsyn, Å få en bil type godkjent kan vel ta en lang tid, dette er vel en lang prosess.. Mvh Stian Oppistov I Odda.

Posted: 07 Nov 2004, 14:17
by EspenAndre
Vidar wrote:Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak

Kan du hacke så er oppdraget ditt
Med fare for å få politiet på døren tror jeg vi skal være tydelig på at dette var en spøk!

Posted: 07 Nov 2004, 14:29
by Vidar
Kan nok ikke hacke.. Hadde jeg kunnet det, hadde sikkert MX5 vært typegodkjent til det meste

Var nok en spøk ja..
EspenSort92 wrote:Vidar wrote:Er det ikke bare å hacke seg inn på tviltilsynets server ??
Legge inn at mx5 er type godkjent med turbo, kompressor, og lite skilt foran og bak

Kan du hacke så er oppdraget ditt
Med fare for å få politiet på døren tror jeg vi skal være tydelig på at dette var en spøk!

Posted: 07 Nov 2004, 21:55
by Pacmania
venter fortsatt på deg på mail Redman. Sendte svar på til deg for lenge siden..
Posted: 07 Nov 2004, 23:47
by Silverboy
Får du dette igjennom som typegodkjenning så skal jeg gladelig spytte inn en slant i "hurra for Redman" potten

Julebonus på Redman da tror jeg

Posted: 07 Nov 2004, 23:51
by Mazdafreaks
Uansett om han klare å typegodkjenne bilen så forlanger de vel papirer, kjenner noen som har bygd endel cosworther og de må søke som andre med papirer og dette er en bil som er typegodkjent, men det er jo litt lettere å få til ford, bare til å ringe så får du det mot å betale ett gebyr for å gjøre dette arbeidet... Så uten papirer kommer vi ikkje så langt...