Posted: 05 Apr 2005, 10:02
Takk til gaustabl, Vidar og EspenSort92 for tips om hvor CARB dokumentet finnes.
Nå har jeg også lastet det ned.

Min også "knisset" på akkurat de samme stedene på manifolden og under panseret som du har skissert. Jeg trodde ikke dette var et problem på original 1.6 l. sin manifold? fordi jeg har en 1.8 l. manifold som er litt større og annerledes utformet for bedre flow, (og dermed bedre ytelse..AJF wrote:Dessverer har jeg også et lite problem, toppmainifolden på komressoren gniser såvidt mot panseret på to steder (se de to nederste bildene) ved vibrasjon. Noen som har noen tips for hvordan jeg kan løse dette. Kompressoren sitter riktig justert i fohold til løpejul osv, så foreløpeig har jeg ikke prøvd å flytte noe på denne. Hvordan er klaringen mellom kompressor og panser hos dere andre som har kompressor??
m1chael wrote:jeg også hadde en plan...den ligger igjen hos Okkenhaug as we speak..Vidar wrote:Skal prøve å få godkjent JRSC, har en plan
Har også en plan med feriepengene mine, hvis ikke skatteetaten har en plan med de
Ligger igjen en halv JRSC der gitt.. Så vi får se hvor mye feriepenger og skattepenger en får tilbake. Ser at en JRSC frister myyyyyyyye
Jeg fikk over en halv kompressor igjen på skattenVidar wrote:Hmm... Fikk en baksmelll på skatten som var like stor som en kompressor koster ferdig fortolla inn til Norge..
Må nok føre kreativt med gaffelen i år også....m1chael wrote:jeg også hadde en plan...den ligger igjen hos Okkenhaug as we speak..Vidar wrote:Skal prøve å få godkjent JRSC, har en plan
Har også en plan med feriepengene mine, hvis ikke skatteetaten har en plan med de
Ligger igjen en halv JRSC der gitt.. Så vi får se hvor mye feriepenger og skattepenger en får tilbake. Ser at en JRSC frister myyyyyyyye
m1chael: hehe, stemmerm1chael wrote:håper jeg får igjen på skatten og at feriepengene dekker en ferie og kompressor tilsammen.. da blir det snadder da dere.. og juling fra fruenmenne...give and take... er det ikke det de sier
der sa du det... syns egentlig det skulle vært slik over alt. Bare tenk hvis forsikringselskapene levde etter samme ordtak da..steffen wrote:m1chael: hehe, stemmerdet er lettere å få tilgivelse enn å få tillatelse
Takk for nyttig svar!HansT wrote: Min også "knisset" på akkurat de samme stedene på manifolden og under panseret som du har skissert. Jeg trodde ikke dette var et problem på original 1.6 l. sin manifold? fordi jeg har en 1.8 l. manifold som er litt større og annerledes utformet for bedre flow, (og dermed bedre ytelse..)..
Moss i USA selger faktisk den typen manifold som jeg har som en "upgrade" for 1.6 l. kits. Du ser lett forskjellen her: (min er utgaven merket B),
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=33921
og som du ser står det nede i teksten at en må gjøre mindre "modifikasjoner" under panseret for at denne også skal passe på NA biler. Disse "modifikasjonenen" består i å hente fra metall-saksa og klippe vekk..
Skal se om jeg får tatt en bilde i morgen og sende det til deg.AJF wrote:HansT har du et bilde av hvor mye du har tilpasset inni panseret ditt som du kunne lagt ut her eller mailet meg?
Slet litt med tomgangen i begynnelsen jeg også, dvs. jeg slet med idledrop, ved at når jeg kom kjørende og tok inn clutchen uten å gi gass, så datt tomgang så lavt at bilen holdt på å kveles. Hvis du leser litt på SebringMiata sine side så finner du en "fix" på dette også. Det er ikke alle bilene, men enkelte av 1.6 90-93 som opplever dette. Jeg fikk orden på mitt ved å bruke denne fixen. Apropos bunndrag. Skaff deg en Bipes ACU eller tilsvarende og du får tilbake et herlig bunndrag. Som jeg tidl. har nevnt, jeg kjører med 16 grader fortenning og retarderer ned til 6 grader på full boost uten tenningsbank.AJF wrote: Etter at jeg fikk orden på tomgangen har jeg også fått justert tenningen på nytt (var ikke så lett og gjøre dette når vi ikke hadde tomgang), og allerede føler jeg et bedre bunndrag i bilen, har nå justert tenningen til 8 grader.![]()
AJF wrote: HansT vet du om det er noen fabrikater (artiklenr?) som selges i norge som leverer reimer som passer til kompressoren? Kan jo være greit å ha en reserve reim liggende i bilen om uhellet skulle være ute.
Takknemlig om du får til detteHansT wrote:Skal se om jeg får tatt en bilde i morgen og sende det til deg.
Har klart og få orden på tomgangen med å finjustere på tomgangskruen og skru litt på dempeskruen ved gassvaieren.HansT wrote: Hvis du leser litt på SebringMiata sine side så finner du en "fix" på dette også. Det er ikke alle bilene, men enkelte av 1.6 90-93 som opplever dette. Jeg fikk orden på mitt ved å bruke denne fixen. Apropos bunndrag. Skaff deg en Bipes ACU eller tilsvarende og du får tilbake et herlig bunndrag. Som jeg tidl. har nevnt, jeg kjører med 16 grader fortenning og retarderer ned til 6 grader på full boost uten tenningsbank.
Et bra tips!Vidar wrote: Er det ikke bare å handle reim på mekonomen, lengda på reima står på reima. Si at du skal ha til en MX5, bare litt lengre.
EspenSort92 wrote:Noen som har kommet noe vei med godkjenning??
Krever å få en forklaring på det gliset!Vidar wrote:EspenSort92 wrote:Noen som har kommet noe vei med godkjenning??
Og hvis ligingskontoret godkjenner ligninga mi. Så har jeg snudd noe negativt til noe posetivt...