Regner med det er noe enkelt, skulle studert det nøyere når jeg testet bilen Trond - men det var det eneste egentlig verre jeg fant på den bortsett fra alt sjuskearbeidet.. Sjekka konsistens og lukt på olje både i toppdeksel og på peilepinne og når det ikke var antydning til vann her og alt anna funket kunne jeg bare anbefale den
Regner med en liten lekkasje i motorrommet etsted, f.eks. mot vannpumpa, eller gjennomføringene til varmeapparatet.
Du får nye silikonslanger fra mx5parts.co.uk til bortimot hele kjølesystemet for en rimelig penge.
Du kan bestille med nytt luftfilter(f.eks. K&N-innsats), bensinfilter, pluggledninger(magnecore el. ngk) og ngk-plugger fra samme sted, da jeg synes bilen burde vært litt sprekere og kjappere på gassresponsen

Motorflush og bytte av alle oljer anbefales fremdeles hvis du ikke har gjort det!
Mulig du må bytte øvre/nedre mansjett på girstanga også - disse ryker! (ca. 800 hos mazda, par hundrelapper for begge hos mx5parts..).
Og olja i bunnen av girstanga bytter du samtidig med giroljen..
Girkassa di var veldig tung i forhold til min, men virket ellers i veldig god stand.
Anbefaler å bytte radiatorlokket også mens du holder på, noen som har hatt problemer med dette, og det er viktig at det lukker/åpner når det skal.
*phew*
blei ei lita liste igjen det her, men bilen din skal nok bli frisk igjen