Hei Allesammen ! (reg reim røket...)
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Bildet er tatt i bakgården i Waldemar Thranesgate 75 i Oslo, rett ved Alexander Kiellandsplass.
Jeg mener det var vinteren for to år siden ca, eller var det i fjor vinter?...husker ikke helt
Jeg mener det var vinteren for to år siden ca, eller var det i fjor vinter?...husker ikke helt
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- mojo-91
- 7200 RPM
- Posts: 1740
- Joined: 25 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 267
- Location: Oslo
- Status: Offline
Ikke noe butikk nei.
Jeg driver et industridesign firma. Vedkommende som kjørte denne bilen var en kunde av oss på den tiden. Jeg er usikker på om det var hans bil eller om han lånte den for en periode. Når jeg ser på bildeinformasjonen så ser jeg at de er tatt 07.01.2005. Da var det i fjor vinter, ja
Jeg driver et industridesign firma. Vedkommende som kjørte denne bilen var en kunde av oss på den tiden. Jeg er usikker på om det var hans bil eller om han lånte den for en periode. Når jeg ser på bildeinformasjonen så ser jeg at de er tatt 07.01.2005. Da var det i fjor vinter, ja
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Da ser det ut til å ordne seg. Har nå kjøpt clutch kit på mekonomen og ny reg. reim løpehjulene flytter jeg over, har noen nesten nye...
Skal nå sette inn en shortnose motor, sporet ser jo bra ut (har ikke tatt av selve veivdrevet, det som reg reima går på) Mange her mener motoren pleier å fungere, men ifølge denne skumle siden som jeg leste på i går kveld ble jeg litt usikker. Her mener de jo nesten at alle er eller kommer til å bli ødelagt. http://miata.net/garage/crankshaft.html
Jeg skal ha bilen ett halvt år til og håper jeg slipper å bruke mer penger/skru mer, har en audi som jeg også vil ha på veien til neste kong vinter kommer til oslo..
Gleder meg som en unge til å få bilen utigjen på veien..
Skrik ut hvis noen trenger noe motordeler !
Skal nå sette inn en shortnose motor, sporet ser jo bra ut (har ikke tatt av selve veivdrevet, det som reg reima går på) Mange her mener motoren pleier å fungere, men ifølge denne skumle siden som jeg leste på i går kveld ble jeg litt usikker. Her mener de jo nesten at alle er eller kommer til å bli ødelagt. http://miata.net/garage/crankshaft.html
Jeg skal ha bilen ett halvt år til og håper jeg slipper å bruke mer penger/skru mer, har en audi som jeg også vil ha på veien til neste kong vinter kommer til oslo..
Gleder meg som en unge til å få bilen utigjen på veien..
Skrik ut hvis noen trenger noe motordeler !
[X]1991 Sveitsisk Mazda MX-5
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
1989 Audi Coupe Quattro 20V
Da var Mx5tiden over for denne gang.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
"There have been reports of broken crankshafts by about 1% of Miata owners" Høres ikke ut som alle det da?
Står riktignok ikke om det gjelder 1% av 89-90-91 modeller, men la oss nå si alle modellene. Har nemlig hørt om veivproblemer på nyere modeller.
Det er produsert 720407. 7204 har blitt rapportert med dette problemet. Mange? Veel, se på en annen måte.
1989: 8
1990: 218
1991: 215
Så mange er det i norge. 441. Med andre ord, 4,1 i Norge har hatt dette problemet. Sikkert litt avik fra statistikken her, men det er en skjelden ting, så lenge alt blir gjort riktig mtp skifte av regreim..
Står riktignok ikke om det gjelder 1% av 89-90-91 modeller, men la oss nå si alle modellene. Har nemlig hørt om veivproblemer på nyere modeller.
Det er produsert 720407. 7204 har blitt rapportert med dette problemet. Mange? Veel, se på en annen måte.
1989: 8
1990: 218
1991: 215
Så mange er det i norge. 441. Med andre ord, 4,1 i Norge har hatt dette problemet. Sikkert litt avik fra statistikken her, men det er en skjelden ting, så lenge alt blir gjort riktig mtp skifte av regreim..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Men sikkert endel med dette problemet som ikkje har raportert, men eg er ikkje bekymret over dette, gjør man god jobb og bruker bra moment, eg har en veiv med lang km som er strøken og aldri fikset på, denne ligger her til en trenger denne,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Det derre regnestykket der må en ta med en STOR klype salt. Det er sikkert 8-10 stk med 90 modeller som har rapportert det bare her på forumet ! ! og mange av de har helt sikkert ikke rapportert det til Mazda. Dessuten, hvor mange med 90 modeller er aktive her på forumet, og hvor mange 90 modeller er det i Norge? Ikke så mange. Tror nok mørketallene i den statistikken din er STOR !RotaryPower wrote: 1989: 8
1990: 218
1991: 215
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline