Beste Kjøre-sang

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

PerChr
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 161
Joined: 25 Mar 2008, 02:27
Location: Bergen
Status: Offline

Post by PerChr »

hender hello rockview platen går på repeat når solen steiker, ja :D

sånn forresten;

Less than Jake
Garage mandag 08.12.08
:shock:
1999 audi tt
x1999 mazda mx5 type knallrød
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

biXen wrote:Å høre på Rage Against the Machine i bil har jeg funnet ut at er trafikkfarlig. Begynner alltid å headbange å brøle da ;)
Headbanging kan bli noe trafikk farlig ja. Problemet mitt om jeg setter på Rage er jo at jeg blir enda mer hard på gassen, og da blir bota så utrolig mye større når det går galt.

Må derfor dessverre begrense metall av den typen, og høre på noe lettere.

Som de fleste eiere innser ganske fort, så er det svært forskjell på hva musikk man hører på når taket er nede, og hva man hører på med taket oppe. Det man hører på når taket er nede, blir tross alt formidlet til omverden i det man kjører forbi. Det er derfor svært viktig at dette representerer førerens personlighet. Derfor hører jeg stort sett på et eller annet som er noe tyngre når taket er nede, og jeg befinner meg i befolkede områder. Når jeg kommer på lav fartsgrenser veier, er det fint å høre på noe rolig, slik at ikke høyrefoten blir for tung. Det meste av heavybands balader er perfekt på disse veiene. Når grensene begynner å komme opp mot et middels akseptabelt nivå, kan jeg godt høre på noe tyngre igjen.

Taket nede, befolkede områder:
Foo Fighters - tyngre låter (Overdrive, Times Like These, One by one, Everlong, My Hero)
Ingenting - Igrunn det meste, blir det for rolig, er stort sett teksten så genial at det kompenserer.
Beach Boys - Stort sett det meste. "With the radio blastin', cruzin' just as fast as I can now"
Nightwish, Sonata Artica etc.. finsk metall er kos med taket nede. De rolige sangene venter jeg med til jeg kommer bort fra de befolkede områdene, og veiene er svingete og slikt. Da er det vakkert å sveve rundt svingene med armene i været. :)

Taket nede, lavhastighetveier (gjerne svingete som få), den perfekte MX-5 kategori.
Nightwish - Swanheart, Walking in the Air
Metallica - Low Man's lyric, Mama said, The Unforgiven, The Unforgiven II,
Sonata Artica - Wind Beneath My Wings, Replica, Still Loving You
Smashing pumpkins - Siamese Dreams albumet (mer eller mindre i sin helhet, selv om det kommer noen sanger som får rockefoten til å gå mye i gulvet).
Rednex - Hold Me For Awhile
Lynyrd Skynyrd - Simple Man, Freebird
Radiohead - Creap, Fake Plastic Trees, Karma Police.
Thomas Dybdahl - "One Day You Dance For Me, New York City", Adelaid, Cecilia
Foo Fighters - Learn To Fly, Walking After You
Nirvana - All Apologies, Lithium, Something in the Way
Kent - Chans (den er nydelig)
Stage Dolls - Hard to Say Goodbye, Heart of a Woman, Sorry (is all I can say),

Taket nede i større hastigheter:
The hard stuff av Tool, Ramstein, Rage Against The Machine, Nightwish, Sonata Artica, Disturbed, Stage Dolls...

Liker ellers mye annet, men dette er det som gir mest kjøreglede. Om jeg har flere i bilen, og musikken skal være i bakgrunnen, kan jeg godt høre på Dire Straits, Eagles, CCR, Billy Joel osv.

Alt av elektronisk trenger man dypbass for å spille. Uten dypbass får det bare være. Og Polk Audio frontsettet mitt, spiller nok ikke under 40-50 Hz, og da er ikke elektronisk musikk noe særlig. Har litt bassfetish på slik musikk.

Rap, RnB, Country, Danseband, Svensktoppan, Korpsmusikk, Opera, Classisk og øvrige høres ikke på i bilen min.

Ble mye her gitt. Sikkert mye jeg har glemt. :)

EDIT: Glemte Stage Dolls
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Demandred
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 176
Joined: 01 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 625
Location: Løten
Status: Offline

Post by Demandred »

Må jo si at jeg faktisk har begynt å høre en del på Dimmu Borgir i bilen i det siste. Lite som er like digg nå om dagen som å fyre av Kings of the carnival creation HØYT og frese innover til jobb. Forøvrig har det gått VELDIG mye Dire Straits med Brothers in arms samt Red Hot Chili Peppers med Desecration Smile i sommer, kunne knapt nok kjøre en kilometer uten at de to siste sangene måtte spilles.
Medlem nr.625
2016 Ford Mondeo 2.0
[x]1999 BRG
[x]2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI
[x]1990 - Classic Red : Anton
[x]1990 - Silver Stone
Post Reply