Page 5 of 6

Posted: 12 Sep 2006, 17:40
by 91BRG
Haralds Motor er helt orginal med custom turbo-kit.......

Ta deg en titt under prosjekt-forumet du.


Morten

Posted: 12 Sep 2006, 17:41
by jornhu
Min målte 190,9 / 192(i motor)på min på standard greddy , ca 0,4bar tykk.
Image

Posted: 12 Sep 2006, 17:58
by MagnusAntony
Hvordan rulle er dette tatt på ? Og helt standard setup?

Posted: 12 Sep 2006, 21:06
by HF-mx5T
der vil jeg og måle min :) synes greddy kittet gikk som ei bøtte møkk på 0.8 bar jeg.

f***, må få somla meg til en bremsebenk tror jeg.

Posted: 12 Sep 2006, 21:22
by 91BRG
Du skulle gått for Greddy kittet istedet vetu Harald :mrgreen: :roll:

Tenk på alt arbeidet, pengene og slitet du har spart deg for da! 8)

Posted: 12 Sep 2006, 21:46
by Miatapowers
hmmm er dette målepapiret med originalt greddy, overraskene bra da, eller er det masse andre mods også, vis ikkje så blir det ett greddy i vinter,,

Posted: 12 Sep 2006, 22:18
by MagnusAntony
Det målepapiret tar jeg med en klype salt. Ett originalt greddy kitt på 5-6 PSI gir ikke 160 hk på hjulet. Min mening ihvertfall. Optimistisk rulle?

Posted: 12 Sep 2006, 22:19
by biXen
Det høres veldig søkt ut, sammenlignet med hva de sier på miata.net osv. De snakker vel også en del om kalibrering av dette utstyret.

Posted: 12 Sep 2006, 22:30
by arildh
160 på bakhjulene ved 0.4 bar ? Tja. Det skal mye til.
En 1.6 bremser vel litt over 90 hester på bakhjulene orginalt.
Hvis flow øker linjært fra atmosfærisk trykk til 0.4 bar overlading så kan man ca. gange 90 med 1.4 og ~ 130ish hk.
Hvis 0.4 bar skulle gi 160 whp må det være en helvetes bra flow igjennom motoren, noe det ikke er om det er orginal eksos og den downpipen som var med greddy kitet. Ved 0.7-0.8 bar er det vel ikke umulig.

Posted: 12 Sep 2006, 22:55
by Vidar
Spørs om det ligger riktig data inn på bilen også..

Posted: 13 Sep 2006, 00:56
by Magnum1985
Jeg er også veldig nyskjerrig på om dette kittet er kun et
"standard" kit eller om det er modda med diverse snax rundt alt dette.

Trukke jeg har SÅ mye hk jeg nei.

Er spent på å se hva modinga på denna er

Posted: 14 Sep 2006, 13:24
by gaustabl
hf-mx5t, hvis det var trykket på min kompressor mx-5 du lurte på så gir den maks 8 psi, tror det er sånn ca 0.5 bar. Mx'n min er en europeisk mx5 med originalt 90 hk, så jeg er godt fornøyd med "påslaget". Bruker link styreenhet, og da jeg hadde satt den opp selv i henhold til manualen gå den ca. 170 hk. Turbo karlsen klarte med litt finjustering å få den opp i 191 hk. Kan sikker få ut litt til for jeg hadde problemer med falsk luft som vi ikke fant ut av da, men det viste seg å være en sprekk i underkant av intercooleren. Motoren er ellers original, men luftmengdemåler er vekk, stort kn filter direkte på, og større dyser.

Posted: 14 Sep 2006, 13:49
by HansT
Har du M62 kompressoren eller en vanlig JR M45?

Posted: 14 Sep 2006, 15:18
by HF-mx5T
tipper m62 med de effekt talla.

Posted: 14 Sep 2006, 16:22
by HansT
HF-mx5T wrote:tipper m62 med de effekt talla.
Ja ville tro det ja, men visste ikke at den var å få til 1.6 motoren.. men men.. noen får til det meste.. Var derfor jeg var litt nyskjerrig... om det faktisk var en 1.6 l med M62 på veiene i Norge..