Hei.
Har laget en pdf fil nå med verdiene, men hvordan får jeg lastet den opp.......
Lars
Trenger DESPERAT hjelp til link. Får ikke start =((((
Moderator: Styremedlemmer
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Du må legge den ut på nett og skrive inn link..
Eller du kan maile den til meg, så kan jeg legge den ut + DataLog fil som jeg lager ut i fra PDF filen..
Er det både tennings og fuel map ?
Eller du kan maile den til meg, så kan jeg legge den ut + DataLog fil som jeg lager ut i fra PDF filen..
Er det både tennings og fuel map ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Status: Offline
grunnen til å ikke bruke autotune med normal lambda er at de er kronisk ustabile og unøyaktig på alt utenfor området ved 14.7 i af.. så selv om du ser en verdi der.. så stemmer den ikke, ihvertfall ikke til å stole på. pluss at reaksjonstida på normal lambda er tregere enn med wideband..
selv om du tror du gjør en bra ting, kan du fucke det opp bigtime ved å tune fullgass under ladetrykk med autotune og normal lambda..
ganske uryddig fuelmap og forresten. rart av row5 var lavere i fuel nivå mange steder enn row4 (row 4 så også veldig rik ut ) det vil tilsi at din går fint opp mot 0 på trykkmålern og så går brått mye rikere.. og så magrere igjen når ladetrykket kommer opp på row 5.. det er ikke hel ubegrunnet at FM sier i manualen at man aldri skal autotune under trykk med normal lambda sonde..
Det KAN gå ann å snike seg innpå en sone.. dvs.. at man vet trykket er riktig satt. og at man tar den KJAPT opp til det turtallet og trykket man skal tune.. tuner et par sek der og så slipper igjen.. problemet er at lambda sonden overoppheter veldig etter noen få sekunder og derfor ikke kan brukes til noe vettugt under trykk over tid.. ikke uten grunn heller at de fleste vanlige biler ikke bruker lamda sonden under trykk på orginal biler.
selv om du tror du gjør en bra ting, kan du fucke det opp bigtime ved å tune fullgass under ladetrykk med autotune og normal lambda..
ganske uryddig fuelmap og forresten. rart av row5 var lavere i fuel nivå mange steder enn row4 (row 4 så også veldig rik ut ) det vil tilsi at din går fint opp mot 0 på trykkmålern og så går brått mye rikere.. og så magrere igjen når ladetrykket kommer opp på row 5.. det er ikke hel ubegrunnet at FM sier i manualen at man aldri skal autotune under trykk med normal lambda sonde..
Det KAN gå ann å snike seg innpå en sone.. dvs.. at man vet trykket er riktig satt. og at man tar den KJAPT opp til det turtallet og trykket man skal tune.. tuner et par sek der og så slipper igjen.. problemet er at lambda sonden overoppheter veldig etter noen få sekunder og derfor ikke kan brukes til noe vettugt under trykk over tid.. ikke uten grunn heller at de fleste vanlige biler ikke bruker lamda sonden under trykk på orginal biler.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Tja nå bruker eg ikkje bilen ved boost, da eg er skeptisk til hele mapp. satt i 550 dysene nå, og nå trekker den unna bensin, så nå venter eg bare på aem sin bredband før eg bruker bilen noe mer,HF-mx5T wrote:grunnen til å ikke bruke autotune med normal lambda er at de er kronisk ustabile og unøyaktig på alt utenfor området ved 14.7 i af.. så selv om du ser en verdi der.. så stemmer den ikke, ihvertfall ikke til å stole på. pluss at reaksjonstida på normal lambda er tregere enn med wideband..
selv om du tror du gjør en bra ting, kan du fucke det opp bigtime ved å tune fullgass under ladetrykk med autotune og normal lambda..
ganske uryddig fuelmap og forresten. rart av row5 var lavere i fuel nivå mange steder enn row4 (row 4 så også veldig rik ut ) det vil tilsi at din går fint opp mot 0 på trykkmålern og så går brått mye rikere.. og så magrere igjen når ladetrykket kommer opp på row 5.. det er ikke hel ubegrunnet at FM sier i manualen at man aldri skal autotune under trykk med normal lambda sonde..
Det KAN gå ann å snike seg innpå en sone.. dvs.. at man vet trykket er riktig satt. og at man tar den KJAPT opp til det turtallet og trykket man skal tune.. tuner et par sek der og så slipper igjen.. problemet er at lambda sonden overoppheter veldig etter noen få sekunder og derfor ikke kan brukes til noe vettugt under trykk over tid.. ikke uten grunn heller at de fleste vanlige biler ikke bruker lamda sonden under trykk på orginal biler.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
-
- Status: Offline
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Jepp men er lettere å ta det manuelt i allefall. nå vet eg ikkje hvor eg har den, og mappet eg har fått er langt ifra godt nok, for den er dau som den var originalt og fusker når boost kommer. også autotuner den litt og da kommer den seg, men nå er eg redd den ikkje trives, og eg har bare en supercharger som lader 8 psi så eg tror eg kan stole på autotuning med bredband, verre med de som kjører over 1bar. Får se hva eg må til med når eg bruker min fe3 motor, holder på å tenke ut hva eg skal gjøre med denne, denne skal ha turbo, tenkte eg skulle ha endel ut av denne, satse på over 1bar i ladetrykk, tror det vil holde,HF-mx5T wrote:kan fortsatt ikke stole 100% på autotune med aem wb o2 heller da men. kommer ihvertfall nære.. fintuning må gjøres manuellt for bra resultat.. men målingene blir ihvertfall riktige
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline