Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
91BRG wrote:S2000 Virker litt mere "sintere" forfra men synes faktisk Mx5en er penere fra siden på avstand. Bakfra så blir det nok knock-out i S2k sin favør....Morten
Smaken er selvsagt forskjellig, men spør en meg har ikke S2000 en sjangse rent utseendemessig mot Mazdaspeed Miata.
En får også Mazdaspeed'en med Big Enchilada upgraden til en mye lavere pris enn S2000, og da tror jeg Mazdaspeed'en hadde kjørt ifra S2000..
Må si meg uenig. MSMen er designmessig mye lekrere i fronten, flotte linjer. S2000 har rælstygge framlykter. Bak synes jeg S2000 vinner knapt, og fra siden noenlunde likt, men jeg foretrekker nok MSM.
Har forresten sett på miata.net av MSM eiere at selv med Big Enchilada så tar de ikke S2000 så lett. Men for pengene er det jo lett match uansett i grunnen. Tror at på en bane så vil MSM henge godt med originalt også, ihvertfall basert på hva de sier.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hauk wrote:Deilige biler begge to. Vrient å kåre en "vinner" - og det er god plass til dem begge her i verdenen.
veldig enig der, design er utrolig personlig. umulig å kåre en vinner..
for min del så har jeg aldri blitt helt fortrolig med designet på NB'en.
det er noe med bilen bakfra som ikke helt stemmer i mitt hode. det er noe med formen på bagasjelokket...
på s2000'en så har de avsluttet enden helst nederst, noe som på en måte omslutter eksosrørene. det ser bare mer ferdig ut, rett og slett (for meg)
og designet på bmw z4 er vel i båsen "elsk eller hat".
f.eks han som kommenterte linjene som "bælstygge" er akkurat de linjene jeg syns er utrolig lekre.
skakke være lett
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Jojo, men design er ikke bare smaksak. Det er stappfullt av regler og normer. Noe som er bedre gjennomført på noen bildesign enn andre, vet man ikke hva man ser etter så er det god sjangs for at det er andre inntrykk enn selve designet som avgjør smaken også
F.eks. så har jeg alltid likt 911 pga. den er så gjennomført etter kurvene, og boblene både gammel og ny er jo så og si perfekt geometri uten at jeg er stor fan Tok en stund før jeg la merke til MX-5. Var da en NA, og noe av det som likes med den er litt den klassiske 80 talls vippelykt greia med en stilig sportsfront og klare linjer. Selv liker jeg bedre NB, men det er ingen tvil om at NA er et fantastisk flott design, og selv om man liker en Honda Civic bedre så er det slik at det er faktisk ikke bare smaksak, de med peiling vil si MX-5en er et bedre design
PS: Må bare presisere at det ikke var ment som pirk. Folk har selvsagt sine egne meninger om biler, og der er det masse smaksak. Ville bare påpeke at bildesignet i seg selv ikke nødvendigvis er det
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Jeg liker ikke fronten på S2000. Jeg får noen assosiasjoner fra diverse franske biler. Ellers er den etter min mening penere. Fra siden scorer S2000 med kileformen som MX5 mangler.
NB blir for høy med 17" da resten av bilen ikke harmonerer eller var designet for så store hjul. Eks. se avstanden mellom toppen av forhjulet og panseret på S2000 i forhold til NB.
Smakjen e som bakjen. Men nå kjøper ikke jeg biler etter utseendet heldigvis.
Det jeg mente med avstanden panser toppen av hjulet var egentli panser til hjulbuen. S2000 har mye mindre avstand der litt pga. at denne bilen har større hjulbuer og er designet for større hjul i forhold til MX-5.