Page 5 of 7

Posted: 23 Jul 2007, 23:27
by HansT
91BRG wrote:S2000 Virker litt mere "sintere" forfra men synes faktisk Mx5en er penere fra siden på avstand. Bakfra så blir det nok knock-out i S2k sin favør....Morten
Smaken er selvsagt forskjellig, men spør en meg har ikke S2000 en sjangse rent utseendemessig mot Mazdaspeed Miata.

En får også Mazdaspeed'en med Big Enchilada upgraden til en mye lavere pris enn S2000, og da tror jeg Mazdaspeed'en hadde kjørt ifra S2000..

Front:

ImageImage

Bak:

ImageImage

Side:

ImageImage

Posted: 23 Jul 2007, 23:33
by fatlaces
syns de ser forbausende like ut.

men forran trekker nok S2000 det lengste strået..

bak er de jo så og si like...

Posted: 23 Jul 2007, 23:41
by BAE
Enig. Rent objektiv synes jeg S2000 ser minst like bra ut både for fra og fra side.

Posted: 24 Jul 2007, 02:22
by biXen
Må si meg uenig. MSMen er designmessig mye lekrere i fronten, flotte linjer. S2000 har rælstygge framlykter. Bak synes jeg S2000 vinner knapt, og fra siden noenlunde likt, men jeg foretrekker nok MSM.

Har forresten sett på miata.net av MSM eiere at selv med Big Enchilada så tar de ikke S2000 så lett. Men for pengene er det jo lett match uansett i grunnen. Tror at på en bane så vil MSM henge godt med originalt også, ihvertfall basert på hva de sier.

Posted: 24 Jul 2007, 10:12
by Hauk
Deilige biler begge to. Vrient å kåre en "vinner" - og det er god plass til dem begge her i verdenen. :)

Posted: 24 Jul 2007, 12:31
by Vidar
Syns MSM er penest jeg..

Posted: 25 Jul 2007, 01:07
by fatlaces
Hauk wrote:Deilige biler begge to. Vrient å kåre en "vinner" - og det er god plass til dem begge her i verdenen. :)
veldig enig der, design er utrolig personlig. umulig å kåre en vinner..

for min del så har jeg aldri blitt helt fortrolig med designet på NB'en.
det er noe med bilen bakfra som ikke helt stemmer i mitt hode. det er noe med formen på bagasjelokket...
på s2000'en så har de avsluttet enden helst nederst, noe som på en måte omslutter eksosrørene. det ser bare mer ferdig ut, rett og slett :) (for meg)

og designet på bmw z4 er vel i båsen "elsk eller hat".
f.eks han som kommenterte linjene som "bælstygge" er akkurat de linjene jeg syns er utrolig lekre.

skakke være lett ;)

Posted: 25 Jul 2007, 01:22
by biXen
Jojo, men design er ikke bare smaksak. Det er stappfullt av regler og normer. Noe som er bedre gjennomført på noen bildesign enn andre, vet man ikke hva man ser etter så er det god sjangs for at det er andre inntrykk enn selve designet som avgjør smaken også :)

F.eks. så har jeg alltid likt 911 pga. den er så gjennomført etter kurvene, og boblene både gammel og ny er jo så og si perfekt geometri uten at jeg er stor fan :) Tok en stund før jeg la merke til MX-5. Var da en NA, og noe av det som likes med den er litt den klassiske 80 talls vippelykt greia med en stilig sportsfront og klare linjer. Selv liker jeg bedre NB, men det er ingen tvil om at NA er et fantastisk flott design, og selv om man liker en Honda Civic bedre så er det slik at det er faktisk ikke bare smaksak, de med peiling vil si MX-5en er et bedre design :)

PS: Må bare presisere at det ikke var ment som pirk. Folk har selvsagt sine egne meninger om biler, og der er det masse smaksak. Ville bare påpeke at bildesignet i seg selv ikke nødvendigvis er det :)

Posted: 25 Jul 2007, 10:43
by arildh
Jeg liker ikke fronten på S2000. Jeg får noen assosiasjoner fra diverse franske biler. Ellers er den etter min mening penere. Fra siden scorer S2000 med kileformen som MX5 mangler.
NB blir for høy med 17" da resten av bilen ikke harmonerer eller var designet for så store hjul. Eks. se avstanden mellom toppen av forhjulet og panseret på S2000 i forhold til NB.
Smakjen e som bakjen. Men nå kjøper ikke jeg biler etter utseendet heldigvis.

Posted: 25 Jul 2007, 11:08
by biXen
Hjelper veldig med litt senk til på akkurat det da arildh. Sånn som den er nå så er jeg enig, men senk hjelper.

Så og si alle biler i verden ser bedre ut med mindre luft mot bakken og fra dekk til skjermkant også :P

Posted: 25 Jul 2007, 11:16
by Hauk
Det er en "optisk formel" på dette for at ting skal se bra ut:

Høyden på gummien i dekket må være høyere enn lufta mellom dekk og hjulbue.

Derfor ser usenka biler med lavprofil snåle ut, mens samme bilen med ballong ser "grei" ut.

Edit: Man ser det spesielt bak på MSMen, mens S2000en har perfekte forhold imho.

Posted: 25 Jul 2007, 11:57
by arildh
Men er kanskje den S2000 på bildet litt senket ?

Posted: 25 Jul 2007, 13:46
by Hauk
arildh wrote:Men er kanskje den S2000 på bildet litt senket ?
Tror nok det ja.

Posted: 25 Jul 2007, 15:01
by arildh
Det jeg mente med avstanden panser toppen av hjulet var egentli panser til hjulbuen. S2000 har mye mindre avstand der litt pga. at denne bilen har større hjulbuer og er designet for større hjul i forhold til MX-5.

Her er et bilde fra siden av en orginal S2000:

Image

Posted: 25 Jul 2007, 16:11
by biXen
Det er noe med hele fronten + fremre del av sidene som får meg til å tenke BMW, og de har heller ikke laget et bra design på noen år, så vel...

Dog er det sant det med hjulbuene. Synes dog ikke 17" er noe problem, men hjelper med senk. 18" på en NA, det var traktor det, hehe.