Page 5 of 13

Posted: 19 Nov 2008, 14:24
by mojo-91
Dævven for en kjøpefest du har om dagen. Har du ikke hørt om finanskrisa, eller? :D

dempere, fjører skiver og klosser.....og jeg som ikke har skaffet meg sway-bars en gang. Blir fort akterutseilt i denne gjengen gitt :(

Posted: 19 Nov 2008, 15:40
by uggla
Hehe. Må jo gjøre min borgerplikt ihht. FN og NATO avtalen.
Prøver å se på det som u-hjelp til ett hardt rammet USA! 8)

Viktig å holde hjula igang vettu.
Men det var jo fristende å gå for hele greia nå jeg først skulle ut med frakt...fikk og litt rabatt av FM pga jubileumet deres.

Bremsene har jeg forøvrig hatt liggende en stund (kjøpte dem ubrukt av en her på forumet.)

Posted: 19 Nov 2008, 16:43
by DrHolm
blir spennende å se hva du syntes om EBC bremsene, har hørt mye ymse om de.

Posted: 22 Nov 2008, 23:08
by uggla
Ymse..?

Oh, oh. Noe jeg bør passe meg for? Trengte å bytte skiver uansett men jeg håper det var en fornuftig oppgradering. :?

De virker helt finfint så langt. Har ikke merka så mye forskjell fra de originale bremsene, bare litt fastere pedal
(sikkert pga. nye bremseslanger.)
Forventer vel mest at de nye bremsene holder litt lengre i slalom og slikt.


Time vill sjåvv.

Posted: 22 Nov 2008, 23:26
by Miatapowers
Skivene er da vel meget bra. men disse grønne klossene må man passe seg for, har selv byttet klosser på en en bil der selve belegget hadde ramlet av klossene, har også hørt flere andre så har opplevd det, mener en på klubben her gjorde det også, husker ikke i farten nå hvem det var, men de er meget skumle greier, eg kjøre bare med originale på sportsbilen min,.

Posted: 23 Nov 2008, 02:05
by SweetMX5
vet ikke helt hva slags klosser jeg har på min men jeg har tarox skiver med org kaliper og det jeg tror er greenstuff klosser, fungert fint for meg hittil, dog er de litt slitte nå...

Posted: 19 Apr 2009, 20:35
by uggla
På tide med en liten oppdatering igjen... 8)

Etter lang tid med slikt:

Image

Var det på tide med en liten shinings og montering av sommerdekk.

Image

Skal bare få tatt en 4-hjulskontroll neste uke, så er vi klar for sommeren!

Image

Har også fått montert med en NB-windblocker. Så får vi se da om den er like effektiv for oss over 185....

Image

Den ble fin da... Interiørshine gjør underverker for gammel interiør; baksiden av setene mine ser nesten nye ut igjen. :D
Image

Må si jeg er fornøyd med den estetiske delen av FM-understellet og. Akkurat passe senk for en helårsbil..
Legg også merke til leppa som er ny-marinert med Kiwi...

Image

Beklager kvaliteten men det er mobilkamera + at jeg suger på å ta bilder... :roll:

Posted: 19 Apr 2009, 21:09
by ATL
Fin bil du har!. Liker´n godt :D

Anders

Posted: 19 Apr 2009, 23:29
by DrHolm
godt å få på sommehjula ja. :D

Posted: 28 Apr 2009, 23:25
by uggla
Fin bil du har!. Liker´n godt

Anders

Takk, takk. 8)
Og ditto. Bilen din er jo bare helt nydelig....

Posted: 28 Apr 2009, 23:47
by uggla
Ja så var vi her igjen da... :D

Image


Nytt av året for meg er jo ett nytt understell og jeg merket det var veldig forskjell med bla krengestag kontra "gynginga" ifjor. Jeg merket at bilen satt bedre og tidene ble bedre.

Etter litt mikk og makk med demperne endte jeg med 4/5 foran og 5/5 bak. Stivt og lett overstyrt. Perfekt til autoslalom. For meg er det nok 4-4 som er optimalt til aktiv landeveiskjøring og 2-2 til normal Oslokjøring. Må si det er deilig å kunne variere litt. Kan takle både søndagstur med dama og autoslalom med gutta. Veldig fornøyd så langt ihvertfall.

Må også si at FM-fjærene imponerer. Forbausende god komfort; mulig noe av dette skal tilskrives de bakre øvre støtdemperfestene som fulgte FM-kit'et. De gir en tomme lengre fjæringsvei bak.

http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... %20%2010MM

(for de som lurte)

Posted: 29 Apr 2009, 09:47
by Hauk
Bilen så veldig bra ut (poetisk versjon: "samstemt og harmonisk") når man stod og glodde under autoslalomen. Så ut til å være enkel å kjøre fort med.

Neste blir vel et dedikert lekesett med hjul? :) Eller, kanskje veltebøyle hvis du ikke synes det krasjer med stilen du har nå?

Posted: 29 Apr 2009, 10:05
by uggla
Har noen tanker om hjul ja... Spesielt noen lettere felger.

Men jeg klarer liksom ikke å gå ned på 14".... Lurer på om jeg skal prøve å få fatt i noen lette 15 toms felger.

Med dekk er jeg litt i tvil mtp at R-dekk ikke er finfint på regn og langtur. Er nok litt for lat til å drive å bytte annenhver helg. Men på sikt så ser man vel for seg et kjøretøy til og da kan jo moroa begynne.... :twisted:

Samme når det gjelder veltebøyle for så vidt. Blir litt for Hardcore foreløpig.

Men veien er målet....time vill sjåvv. :wink:

Posted: 29 Apr 2009, 10:08
by inglar
Nå er Toyo R888 meget gode på regnfulle dager også Var en Jetta (hvis jeg ikke husker feil) som kjørte gjennom på 1.13.ettellerannet på den gamle autoslalomløypa med R888 og regn. De er heller ikke alt for ille når det gjelder slitestyrke også.

Andre på forumet som har brukt/bruker disse dekkene kan osgå sikkert utdype dette litt mer.

Posted: 29 Apr 2009, 11:57
by arildh
Eneste ulempen med R888 er mer dekk støy enn pusekatt dekk og tread wear på 100.
Jeg sliter ut et sett R888 i sesongen. Det inkluderer 5-6 banetreff/Autoslalom div kjøring + 300 mil i Tyskland

Til info så har Yokohama Advan A048 treadwear på 60 (!):
http://www.tirerack.com/tires/Spec.jsp? ... ADVAN+A048
Det forklarer nok at de er hakket vassere på bane.