Page 42 of 152
Posted: 02 Nov 2008, 12:12
by Miatapowers
Ja er mangen så parkere sine, eg skal bare bytte en motor eg, og spandere på den en riktig så god tektyl behandling, så skal morroen få begynne, man kan sladde å leke seg uten å ødelegge kjerra.. Og hvorfor ikke bruke mx5en, den er da riktig så god vinterbil, er vel få biler så blir så kjapt varm,
Posted: 02 Nov 2008, 16:51
by mussa
Hadde de bare latt vær å salte noe så innst inn i he#¤"¤ mye og latt det blitt fint, godt og gammel vinterføre skulle jeg ha luftet den mye mer! Jeg skal ta meg en del kjøreturer i vinter, langt hvis det er tørt, og rundt i nærområdet hvis det er saltlake!
Bilene har overaskende god fremkomlighet merket jeg her om dagen!

Posted: 02 Nov 2008, 20:42
by Rudolf
mussa wrote:Hadde de bare latt vær å salte noe så innst inn i he#¤"¤ mye og latt det blitt fint, godt og gammel vinterføre skulle jeg ha luftet den mye mer! Jeg skal ta meg en del kjøreturer i vinter, langt hvis det er tørt, og rundt i nærområdet hvis det er saltlake!
Bilene har overaskende god fremkomlighet merket jeg her om dagen!

Jeg mener at det med saltproblemer er BETYDELIG overdrevet.
Normalt vedlikehold med litt spyling under i ny og ne er mer enn nok.
På Rudolf som har gått atten år i Oslo-område sommer som vinter, har det bare vært en bitte liten rust-episode.
Den var på den berømte plassen i kanalen bak (denne rusten kommer innenfra og er en konstruksjonsfeil).
Den ville ha kommet uansett om jeg hadde pakket den inn om vinteren
MX-5 er galvaniserte og lite plaget av rust.
Hvis jeg hadde hatt en Bugatti til femten millioner ville jeg kanskje vurdert bruk på snøslapsete Oslo-veier, men ikke en MX5 til under hundre tusen.
De fortjener å bli kjørt.
Kan noen fortelle meg om store rustproblemer på MX5/Miata som skyldes salt på vinterveier ?
Neppe !
Erik
Posted: 02 Nov 2008, 20:52
by mrinzane
Jeg å bruker bilen hele året, å de tåler salt så lenge du polerer karossen å under spyler.
Men er NA galvanisert? Har du i så tilfelle noe å vise til angående hva som er galvanisert og ikke?
Bare et spørsmål, ikke kverulering:)
Posted: 02 Nov 2008, 21:02
by Rudolf
mrinzane wrote:Jeg å bruker bilen hele året, å de tåler salt så lenge du polerer karossen å under spyler.
Men er NA galvanisert? Har du i så tilfelle noe å vise til angående hva som er galvanisert og ikke?
Bare et spørsmål, ikke kverulering:)
Jeg har lest dette flere steder, men husker desverre ikke nøyaktig hvilke deler.
Mener det er "bærebjelker" og nedre deler av karrosseriet.
Står noe om det her :
http://www.miata.net/garage/rust.html
Og her (midt i tråden):
http://www.miata.net/askbob/0207.html
Erik
Posted: 02 Nov 2008, 21:23
by mrinzane
takker:D
Posted: 02 Nov 2008, 21:44
by Rudolf
Høststemning i Oslo
Nok en fantastisk dag da det er flott med åpen bil
Ut i solen opp i trærne ......
Kjenner tydelig forskjell på kjøreegenskapene.
Vinterdekk på sjøstjernefelger er litt nedtur i forhold til BBS-er med Pirelli
Erik
Posted: 02 Nov 2008, 22:21
by Miatapowers
Se her ja, nesten som å se en salgsannonse ifra 89-90. holder seg bra denne bilen din,,

Posted: 02 Nov 2008, 22:56
by Rudolf
StianOppistov wrote:
Se her ja, nesten som å se en salgsannonse ifra 89-90. holder seg bra denne bilen din,,

Takk takk
Jeg vil påstå at Rudolf er i kjempeform.
(som mange andre attenåringer......)
Erik
Posted: 11 Nov 2008, 23:40
by Rudolf
Deler på vei ....
Kan ikke bare kjøpe deler til Leopold .....
For en tid siden så dukket det opp en annonse på Sports Car Club of America (SSCA) sitt forum.
http://sccaforums.com/forums/1/325631/ShowThread.aspx
Jeg tenkte at her var det bare å smi fort !
Som vanlig var eieren skeptisk til å sende til utlandet, men det viste seg etter hvert at han lot seg overtale.
I går så utspant følgende scene seg i New Hampshire.
En rimelig fullastet rød Miata på vei til postkontoret.
NEI, det er ikke Kosei-felger ....
Så da er mine favorittfelger på vei ...
Erik
Posted: 11 Nov 2008, 23:48
by mussa
Er dette 15" tommere, eller har du tenkt å ta monopol på disse felgene??

Ønsker meg et sånnt sett, men helst 15".. Kom de i orginalversjon til Mazda i 15"?
BBS RS er ikke noen orginal felg, men fy flate de er også lekre, men svindyre!
Hilsen BBS-fan!

Posted: 12 Nov 2008, 00:01
by Rudolf
mussa wrote:Er dette 15" tommere, eller har du tenkt å ta monopol på disse felgene??

Ønsker meg et sånnt sett, men helst 15".. Kom de i orginalversjon til Mazda i 15"?
BBS RS er ikke noen orginal felg, men fy flate de er også lekre, men svindyre!
Hilsen BBS-fan!

Dette er 15 tommere (15"x6" ET45).
De ble så vidt jeg vet, kun levert til 1995 M-edition (3000 biler).
Felgene er svært ettertraktet og jeg er villig til å vedde hatten min (som jeg ikke har) på at de blir de eneste i Norge.
Jeg betalte $750 inkl. frakt og det er grisebillig
14 tommere som jeg har tre sett av ble levert som option i USA fra 94-97, men ble introdusert på 93LE.
Nå er det nok mulig at jeg selger et sett.
Erik
Posted: 12 Nov 2008, 00:15
by mrinzane
stian fra bergen har vel slike?
Posted: 12 Nov 2008, 00:22
by Rudolf
mrinzane wrote:stian fra bergen har vel slike?
Det fårn si ....
Har jeg tapt hatten ?
Hvem er Stian ?
En her på forumet ?
Erik
Posted: 12 Nov 2008, 00:27
by uggla
Den kanadiske LE'en i Tyskland du linka til en annen tråd i dag ser ut til å ha 15" BBS'er. Tror jeg....(er ikke så stø i tysk...).
Var det standard på Kanadisk LE? Eller et tilvalg...?
Er enig med deg Mussa, sikler på BBS 15tommere jeg og...evt RS/RG-F.
Men dæven så dyrt og vanskelig det er å skaffe tilveie.
