Oppgradert forum - se her

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114
Status: Offline

Re: Oppgradert forum - se her

Post by EspenAndre »

30 min bør være rikelig ja, den eneste grunnen noen kan ha til å redigere i ettertid (etter grensen)
må være at man har bilder som ikke ligger samme plassen, og ønsker å endre linken til de..

Dette er det normale i de fleste forum.

Erik.. har ikke hatt problemer med det nei, men som beskrevet er det andre som misbruker denne funksjonen,
og det bør ikke være noe problem å lage nye innlegg som tiden går, og ikke endre det første..

Men for all del, om majoriteten ønsker det, kan jeg se at det er nyttig å kunne endre sitt første innlegg i prosjekttråder,
om det er mulig å begrense det til den måten vet ikke jeg..

Jeg ser ikke problemet med å ikke kunne endre sitt første inlegg i prosjekt-tråd heller jeg da..
at man kan stole på enkeltpersoner er det ikke tvil om, men man kan ikke stole på alle,
vi har feks. hatt en person (en sopp vil jeg si) som gikk igjennom alle sine innlegg og slettet fordi han ikke ønsket å være her lenger,
noe som gav meg masse arbeid med å slette tråder som ikke lenger gav noen mening... ønsker ikke at det skjer igjen!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 627

Post by Rudolf »

EspenAndre wrote: Erik.. har ikke hatt problemer med det nei, men som beskrevet er det andre som misbruker denne funksjonen,
og det bør ikke være noe problem å lage nye innlegg som tiden går, og ikke endre det første..

Men for all del, om majoriteten ønsker det, kan jeg se at det er nyttig å kunne endre sitt første innlegg i prosjekttråder,
om det er mulig å begrense det til den måten vet ikke jeg..

Jeg ser ikke problemet med å ikke kunne endre sitt første inlegg i prosjekt-tråd heller jeg da..
at man kan stole på enkeltpersoner er det ikke tvil om, men man kan ikke stole på alle,
vi har feks. hatt en person (en sopp vil jeg si) som gikk igjennom alle sine innlegg og slettet fordi han ikke ønsket å være her lenger,
noe som gav meg masse arbeid med å slette tråder som ikke lenger gav noen mening... ønsker ikke at det skjer igjen!
Mulig du ikke ser problemet, men det er sånn jeg jobber i mine prosjekttråder.
Hvis jeg skal endre fakta-opplysninger og eller bilder, blir det dumt å skrive hele innlegget på nytt et annet sted i prosjekttråden.
Også viktig å kunne redigere f.eks i en "How To" tråd.
Jeg synes det er viktig at vi oppgradere nå og ikke reduserer funksjonalitet og brukervennlighet.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Rudolf wrote: Også viktig å kunne redigere f.eks i en "How To" tråd.
Jeg synes det er viktig at vi oppgradere nå og ikke reduserer funksjonalitet og brukervennlighet.
Erik
Det som er normalt i How-to-tråder er at man har et for "under utvikling" og "ferdig".. de ferdige er da ikke mulig å endre på uten videre,
Oppgradering er jeg helt enig i, men at alle skal ha alle rettigheter er ikke alltid positivt, men igjen, majoriteten i klubben må ha siste ordet..
og jeg ser fram til at slike ting tas opp i styret feks, slik at det ikke blir en diskusjon blant "oss på gulvet" ;)

Håper det etterhvert blir mer synlig at forumet er endel av en klubb, hadde alle vært like lite anonym som oss Erik, da kunne vi sikkert stolt på alle ;)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 813

Post by Agility »

OK, jeg kan skjønne det med at ting kan bli endret totalt ut av sin sammenheng, tanken har faktisk ikke slått meg at noen ville gjøre det.... :shock:
Jeg var mest ute av muligheten for endring av bildelinker (har bilder et par steder, og har tenkt å samle dem) og korrigering av tekst/skrivefeil. Så faktisk en stavefeil i spørsmålet mitt i denne tråden litt for sent til å endre den. Min mening er nå at man burde kunne korrigere sine innlegg, men når det finnes enkelte som utnytter dette negativt, så blir jo saken litt mere komplisert... :cry:

Foresten så det ut som en bra design i samme farger som klubbsidene for noen innlegg siden :D
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

virker som om at dere, admin og moderator, ønsker mer å gjøre her på forumet enn før?
"oversikts..." tråden min (1.post) ønsker jeg og å endre som jeg selv ønsker.
salgstrådene jeg har, og evt. kommer til å lage i fremtiden ønsker jeg å endre selv, og mine poster i prosjekt tråden min.

må jeg da spørre dere, og vente på å få tillatelse før jeg kan gjøre endringer?

ikke for å virke hakkete altså.. ;)
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Folkens folkens!!!

Jeg er ganske sikker på at man teknisk sett kan endre hvor mye man ønsker i SIN EGEN tråd. Dette er unntatt disse reglene. Jeg er 99% sikker på at det finnes, men er ikke sikker på om jeg har gjort at det fungerer sånn NÅ.

Å redigere når man vil ellers er jeg enig med Espen ang.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jeg synes man skal få "eie" de ordene man bidrar med i dette forumet. Jeg er enig med alle argumentene for redigering og sletting av innlegg som har blitt nevnt i denne tråden.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

arildh wrote:Jeg synes man skal få "eie" de ordene man bidrar med i dette forumet. Jeg er enig med alle argumentene for redigering og sletting av innlegg som har blitt nevnt i denne tråden.
Generelt sett liker jeg ikke moderering, verken sletting av innlegg, låsing av tråder eller noe som helst. Men her på forumet er det ekstremt lite strengt og god takhøyde. Når det først blir misbrukt så er det frustrerende, derfor synes jeg 30 minutt er helt ok.

At man skal ha kontroll i sin egen tråd er greit, men har du sagt noe om en sak synes jeg det er helt greit det skal stå der. Hvis ikke kan man teknisk sett slenge noe dritt og så slette det neste dag og så er hele tråden bare et sammensurium av uforståelige innlegg.

Jeg vil egentlig ikke blande meg så mye i selve modereringen da jeg ikke er moderator, men prøver tross alt å bruke noe av erfaringen fra ymse forum og nettsted i mine 12 år på internett i jobb og privat.

Webdesign blog
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

Jeg har tidligere vært moderator både i slike forum som dette og i "live" chat-forum..
så jeg føler jeg vet hva jeg snakker om, men er absolutt for at flertallet skal ha siste ord, da i form av at styret bestemmer..

Som sagt, at noen kan ha behov for å endre sine innlegg i Prosjekt-tråder kan jeg forstå..
men ellers synes jeg det er en uting, folk får da tenke seg om, og se i ørene at det de skriver på nettet ligger der også i fremtiden..
forumet brukes som en database i søk, og da er det meget uheldig om hvem som helst skal kunne redigere i hytt og pine
Forundrer meg veldig at dette er et emne, da det er vanlig praksis i de fleste (alle) andre forum
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM

Post by mrinzane »

Er godt fornøyd som nevnt tidligere Bixen. Men skjønte ikke hvorfor ikke det var merka av for ny aktivitet på trådene i BOARD INDEX, spurte en kar som sa det var merka av med liten rød ring. Jeg er fargesvak å ser ikke døyten av den tynne råde ringen. Blir det forandringer på det seinere? Skal ikke få deg til å forandre forumet bare for meg, men bare lurer...
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
EspenAndre
Moderator
Moderator

Post by EspenAndre »

mrinzane wrote:Er godt fornøyd som nevnt tidligere Bixen. Men skjønte ikke hvorfor ikke det var merka av for ny aktivitet på trådene i BOARD INDEX,
spurte en kar som sa det var merka av med liten rød ring. Jeg er fargesvak å ser ikke døyten av den tynne råde ringen. Blir det forandringer på det seinere?
Skal ikke få deg til å forandre forumet bare for meg, men bare lurer...
Enig med deg, kunne godt vært forskjellig ikon, og ikke bare farge, men det er jo ting som kan komme etterhvert.. eller kan man bare laste opp et nytt ikon?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM

Post by mrinzane »

Jupp, regner med det blir sett på. Bare ville nevne d
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

mrinzane wrote:Er godt fornøyd som nevnt tidligere Bixen. Men skjønte ikke hvorfor ikke det var merka av for ny aktivitet på trådene i BOARD INDEX, spurte en kar som sa det var merka av med liten rød ring. Jeg er fargesvak å ser ikke døyten av den tynne råde ringen. Blir det forandringer på det seinere? Skal ikke få deg til å forandre forumet bare for meg, men bare lurer...
Jeg har ikke helt sansen for noen av ikonene her, så en del både store og små ikoner blir byttet ut. Det ikonet som viser at det er nye innlegg vil da typisk ha en stjerne eller noe i tillegg til fargen. Håper det vil hjelpe.

Webdesign blog
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

EspenAndre wrote:Jeg har tidligere vært moderator både i slike forum som dette og i "live" chat-forum..
så jeg føler jeg vet hva jeg snakker om, men er absolutt for at flertallet skal ha siste ord, da i form av at styret bestemmer..
Jeg tror styremøtene blir lange om de skal ta avgjørelser på forumfunksjonsnivå. Det må gå an å trekke noen linjer generelt i forumet basert på de erfaringene du, Vidar og til viss grad jeg har gjort i løpet av en god stund. Det har vært mye rart i innleggene. Jeg liker heller ikke tanken på at noen kan gå 30 dager tilbake og fjerne noe fra basen. Det ødelegger et hierarki, selv om de har skrevet det selv.

Jeg har midlertidig fjernet dette men mener absolutt at 30 minutter redigeringsgrense i en tråd som ikke er sin egen bør være helt greit, da inkludert min egen erfaring som bruker. Det er ikke vits å gå og rette typoer fra i går, skifter man mening må man skrive det på det punktet i tråden man skifter mening.

Webdesign blog
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM

Post by mrinzane »

biXen wrote:
mrinzane wrote:Er godt fornøyd som nevnt tidligere Bixen. Men skjønte ikke hvorfor ikke det var merka av for ny aktivitet på trådene i BOARD INDEX, spurte en kar som sa det var merka av med liten rød ring. Jeg er fargesvak å ser ikke døyten av den tynne råde ringen. Blir det forandringer på det seinere? Skal ikke få deg til å forandre forumet bare for meg, men bare lurer...
Jeg har ikke helt sansen for noen av ikonene her, så en del både store og små ikoner blir byttet ut. Det ikonet som viser at det er nye innlegg vil da typisk ha en stjerne eller noe i tillegg til fargen. Håper det vil hjelpe.
Supert, tnx:D
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
Post Reply