Page 6 of 9
Re: Grace
Posted: 16 Oct 2018, 08:29
by Thomas Ericsson
Då blir det vinterarbete?
Inte helt fel?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Grace
Posted: 16 Oct 2018, 12:46
by 2re
Det blir nok det ja.
Re: Krøllete front
Posted: 16 Oct 2018, 16:42
by Bubba
2re wrote:Det blir i alle fall ny brakett. Så gjenstår det å finne ut hva man kan klare å gjøre selv her med feks en jekk eller andre folkelige verktøy

Hva med glidehammer?
Krøllete front
Posted: 13 Jun 2019, 10:42
by 2re
Det viste seg kjapt at glidehammer ikke hadde ønsket effekt, så det var bare å demontere frontpanelet. Etter en haug med skruer viste det seg at panelet var punktsveisa. Uten de rette verktøyene ble det mange timer i garasjen med å borre ut sveisepunkter, hamre og slå. Halvveis, etter å ha begynt å måle høyde på fronten, innså jeg at bilen trengte profesjonell hjelp
Det ble jo kjapt konstantert at det var større skader enn jeg trodde. Rammevangen hadde fått seg en skikkelig trøkk. Det visste jeg jo når jeg tenkte meg om. Har til og med tatt bilde av den.
Da var det bare å melde pass og overlate til en oppretter å fikse saken. Og det er jo noe med fagfolk, de finner gjerne flere tegn...
Så da blir det full strekk!
Vel hjemme igjen, og verden er på ny i balanse. Nytt panel er punktsveiset på igjen og området behørig tektylert. Da er det tid for ny lakk fra gutta på Billakkspesialisten. Det er jo innenfor støtfanger og frontparti, men rett skal være riktig
Og årsaken til såpass omfattende skade? Oppretter bekrefter min teori, nemlig den vakre men akk så ubøyelige tassen her:
Nok et bevis på at det kan straffe seg å tukle for mye med skaperverket. Når man treffer eksempelvis en lav og tung håndtverkerbil, type Transporter, i ræva er det denne som har tatt støyten i en ellers ganske myk front. Og siden den ikke bøyer seg forplanter kreftene seg videre innover i bilen. Montering er i gang, og ferdig straks jeg mottar bestillingen min på alle skruene og klipsene jeg manglet...
Re: Orlando
Posted: 13 Jun 2019, 21:38
by torbra
Å shit! Godt du fant ut årsaken til at vridningen ble såpass ille. Nå skal tauekroken min av i morgen. Lykke til med resten av jobben!
Re: Orlando
Posted: 13 Jun 2019, 23:25
by Lloyd
Forstår godt frustrasjon med skeiv bil.
Er ofte godt å få det fikset av folk som kan det!
Måtte til med 12tonns jekk før eg klarte å utvide rammevangene på ene bilen, og fortsatt var det vridninger og skeivheter som ikkje lot seg rette opp så lett på hobby basis.
Den er i det minste spiker nå, så ingen andre trenger å bekymre seg!
Er med andre ord øyeblikk klar for Sommer Rally nå? *tommelopp*
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Orlando
Posted: 14 Jun 2019, 19:32
by 2re
Den blir snart klar

Re: Orlando
Posted: 15 Jun 2019, 14:35
by helly
Ai ai! Kjipt! Men bra du fikk ordnet det.
Og takk for at du deler erfaringen

Re: Orlando
Posted: 15 Jun 2019, 14:48
by Miatapowers
Kjipt at en slepekrok lager så mye krøll. Har aldri skjønt poenget med slike kroker. Mazda trenger vel ikke slepekroker. De har jo visdomstenna i verste fall.
Re: Orlando
Posted: 15 Jun 2019, 15:09
by Stalfa
Miatapowers wrote: 15 Jun 2019, 14:48
Har aldri skjønt poenget med slike kroker.
Du trenger dem når du har parkert i Stian-Lia.

Re: Orlando
Posted: 16 Jun 2019, 01:23
by Agility
Ble litt arbeid av det, og jeg har heller aldri skjønt de der metallringene folk skal skru på som er sååååå mye bedre enn tie-down hook'en som står originalt......

Re: Orlando
Posted: 16 Jun 2019, 01:42
by Stalfa
Jeg bruker "metallringer" fra Mazda, er det godkjent?
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Oljeskift
Posted: 26 Jun 2019, 13:59
by 2re
Note to self: Oljeskift 25.06.19
Re: Orlando
Posted: 17 Oct 2020, 13:13
by 2re
Da drar nok en sesong seg mot slutten. Det har ikke vært mye oppdateringer her i sommer. Til det har hverdagen vært for krevende med et altoppslukende og alvorlig anorexitilfelle i familien.
Men sommer og sesong har det vært uansett. Det har vært mange fine onsdag/torsdagsturer både på vest- og østsiden av fjorden med masse hyggelige folk
Et tradisjonelt Stavern-treff ble det også. Her i alltid vakre Nevlunghavn
Og i dette litt merkelige pandemi-året klarte klubben etter mye usikkerhet og hindringer jammen meg å gjennomføre en fabelaktig sommertur.
Re: Orlando
Posted: 17 Oct 2020, 13:25
by 2re
1996 M Edition er den aller høyeste Miata, og har gitt bilen kallenavnet "SUV". I sommer fikk jeg jaggu byttet til V-MAXX XTREME coilovers, et av de ytterst få godkjente til Miata i Europa, med all mulig hjelp av Nærsnes Workshop. Stor takk til Vidar, og mye læring til meg.
Høyden er justert noen ganger etter dette, men generelt syns jeg det er både bedre og penere å endelig komme litt lenger ned
