Page 6 of 6
Posted: 30 Apr 2005, 20:56
by EspenAndre
Jeg har ikke en oppløftende historie så langt...
Posted: 30 Apr 2005, 21:07
by Vidar
EspenSort92 wrote:Vidar wrote:EspenSort92 wrote:Noen som har kommet noe vei med godkjenning??

Og hvis ligingskontoret godkjenner ligninga mi. Så har jeg snudd noe negativt til noe posetivt...
Krever å få en forklaring på det gliset!
Kom med hele historien, uavkortet!

Jeg dro på biltilsynet når jeg var i trøndelag, hadde med meg papirer på BBR (tysk test og brosyre) MX5en og JRSC (installasjon, dyno og carb)
Han sa at det var ikke noe problem å godkjenne det hvis jeg holdt meg innenfor oppsettet til BBR MXn.. Eneste problemet var at bilen min var importert etter 1996, så jeg måtte betalte avgift.. Eneste han var bekymra over, var avgifta jeg måtte betale

Som kommer seg på maks 3305 Nok..
Så vidre måtte jeg :
* Montere kompressor
* Ta en dyno-test
* Dra til biltilsynet
* Dra til tollvesnet og betale
* Så dra til biltilsynet og få nytt vognkort
Skal komme med en fullstendig how to og rapport når jeg har bilen min godkjent..
Vet ikke så mye nå.. Han hadde ikke så god tid, men han sa ja ganske kjapt. For han hadde sagt ja til en MX5 som skulle montere turbo. Så da måtte han si ja til meg også..
Posted: 30 Apr 2005, 21:09
by Vidar
Og her har vi den berømte gullrota til de som ikke er medlemmer

Posted: 01 May 2005, 16:23
by 91BRG
Den bilen han nevnte er nok min.
Må nesten bare lufte en ting, De papiere fra kolberg og BBR er egentlig ikke gode nok til og få bilen godkjent med noen form for ovelading. Derfor vill jeg oppfordre de som skal prøve og godkjenne bilen til og trå varsomt og ikke slenge papirene på bordet og si at den SKAL godkjennes. Det vill bare isåfall gjøre saken umulig for neste mann som kommer.
Morten
Posted: 01 May 2005, 20:33
by Vidar
Er nok bedre å gå frem på måten jeg gjorde.
Jeg spurte om det var mulig å få godkjent en mx5 med kompressor, og hadde med papirer..
Kan godt tenkes det ja

trivelig kar

Posted: 01 May 2005, 21:55
by Vidar
91BRG wrote:Da var det nok _____ hos biltilsynet du pratet med. Den bilen han nevnte er nok min.
Må nesten bare lufte en ting, De papiere fra kolberg og BBR er egentlig ikke gode nok til og få bilen godkjent med noen form for ovelading. Derfor vill jeg oppfordre de som skal prøve og godkjenne bilen til og trå varsomt og ikke slenge papirene på bordet og si at den SKAL godkjennes. Det vill bare isåfall gjøre saken umulig for neste mann som kommer, _____ hos Trondheim er en skikkelig alright fyr så ikke ødelegg den muligheten vi har fått hos de.
Morten
Er nok ikke så lurt å navngi hvem som godkjenner biler med kompressor/turbo. Da kan han få en sint telefon av regelryttere og er nødt til å si nei..
Bedre å gå til neste biltilsyn...
Posted: 01 May 2005, 22:02
by EspenAndre
Vidar wrote:
Er nok ikke så lurt å navngi hvem som godkjenner biler med kompressor/turbo. Da kan han få en sint telefon av regelryttere og er nødt til å si nei..
Bedre å gå til neste biltilsyn...
Enig i den, jeg sladdet det... (vi har jo også en regel om det, selv om dette bare var etternavn så er det lett å finne ut hvem han er...)
Posted: 01 May 2005, 22:17
by 91BRG
Tenkte på det når jeg skrev innlegget. Derfor ble posten redigert.
Derfor jeg ikke ville svare på Pm'en din Espen
Kan vell egentlig bare gjenta det jeg har fått beskjed om fra Veimyndighetene, alt går og få godkjent så lenge det står i samsvar med regler og lover.

Posted: 01 May 2005, 22:36
by EspenAndre
Alt i orden... jeg grep sjansen i øyeblikket og
tenkte ikke på det før jeg så innlegget til Vidar
Det er jo uansett flere fornuftige fra vegvesenet her i landet, selv om det virker som om det er langt mellom de....