Page 52 of 65

Posted: 07 Sep 2009, 23:02
by Rudolf
Autoslalom på Gardermoen sett med amerikanske øyne

"Driving Miata of the Month" heter en tråd jeg har startet på miata.net.
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=346683

Der forsøker jeg å fortelle at Leopold IKKE er noen pyntedukke, men en bil som også brukes til morro.
Etter å ha presentert disse bildene, så kommer de uungåelige kommentarene:

Image
Image
Image
Why are you auto-xing with two people in the car? Is that some kind of handicap rule or something.
Not only is he auto-xing with two people in the car, but the radio is on.
They take their fun seriously in Norway! "hey, I'm gonna go race, you want in?" "Hell yeah, as long as I get to control the radio!"
Vi nordmenn (jeg) blir nok betraktet som noen raringer.
:D

Erik

Posted: 07 Sep 2009, 23:20
by 2re
:D :D :D :D :D

Posted: 08 Sep 2009, 00:21
by LoKi
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!

Jeg er også kjendis!!!!!

Selv om jeg er han raringen som sitter på for å styre radioen..
Det skal jo sies at jeg aldri hadde vært med på noe slikt før, så Erik var hyggelig nok til å la meg sitte på for å få litt følelsen av hvordan det funker, og for å se banen.
Håper du hadde vett til å fortelle dem det, Erik..? ;)

Du kan uansett være glad jeg var med som motvekt, for hadde jeg ikke vært der, så hadde du tippa i høyresvingene :twisted:

Posted: 08 Sep 2009, 23:21
by Rudolf
Kremgutt wrote: Selv om jeg er han raringen som sitter på for å styre radioen..
Det skal jo sies at jeg aldri hadde vært med på noe slikt før, så Erik var hyggelig nok til å la meg sitte på for å få litt følelsen av hvordan det funker, og for å se banen.
Håper du hadde vett til å fortelle dem det, Erik..? ;)
Rudolf wrote: I bring a passenger now and then, that’s how we recruit new autocrossers.

Erik

Posted: 08 Sep 2009, 23:22
by Rudolf
Kremgutt wrote: Selv om jeg er han raringen som sitter på for å styre radioen..
Det skal jo sies at jeg aldri hadde vært med på noe slikt før, så Erik var hyggelig nok til å la meg sitte på for å få litt følelsen av hvordan det funker, og for å se banen.
Håper du hadde vett til å fortelle dem det, Erik..? ;)
I bring a passenger now and then, that’s how we recruit new autocrossers.

Erik

Posted: 08 Sep 2009, 23:33
by Tonny_B
Hehe, sjefs kommentarer.. :lol:
Kan du ikke montere en rævhale i antennen og ta ett bilde og publisere i den tråden, før og se kommentarene du får da :lol:

Posted: 21 Sep 2009, 22:58
by Rudolf
Sjeldne MX5/Eunos i England

På min tur til Mallory Park (i midt-England) så fant jeg mange fine eksemplarer av MX5-arten.
Litt skriving om uvanlige MX5 og Eunos passer jo best i Leopold-tråden.

Først så velger jeg å begi meg inn på litt (forenklet) statistikk:
- Det er laget ca. 1 Million MX5/Miata/Eunos.
- Det finnes ca. 1000 MX5/Miata i Norge.
- Altså, ca. hver tusende bil av dette slaget som er laget, har havnet i Norge.

Eksempel:
Siden det er laget 1500 Miata 93LE så tilsier statistikken at det skulle være 1.5 stk i Norge (høy tetthet av Miata).
Det er 2 (såvidt jeg vet) 93LE i Norge, så det stemmer jo ganske bra.

På Mallory Park så var det ca. 1200 MX5/Eunos, altså litt mere enn det er MX5/Miata i Norge totalt :shock:
Her kan vi også bruke litt forenklet statistikk.

Eunos RS-Limited er laget i 500 eks, så det burde være 0.6 på Mallory Park.
Dette er den eneste MX5 som er levert med karbon Recaro stoler orginalt fra Mazda:
Pene bein ..... eh ... hjul. (15" BBS)

Image
Image

1991 LeMans Turbo er laget i 24 eks og var faktisk på plass .....

Image

Eunos S-Limited er laget i 1000 eks, så 1.2 burde være mulig å finne:
(Jeg fant to, mer eller mindre modifiserte utgaver....)

Image
Image

En annen raritet .....
Den 17. de Eunos som ble solgt i Japan (prod nr. 37):

Image
Image

Montego Blue S-Special2 med GHO-1001 front.
Bilen er nylig importert til England fra Japan.
Sjekk de beina .....

Image

Også snadderet til slutt, selv om bilen egentlig ikke har noe her å gjøre ...
..... fordi det er ingen Mazda, men en M2 :shock:

1992 M2 1002, produsert av firmaet som laget konseptbiler for Mazda.
1002 ble laget i hundre eksemplarer og denne skjønnheten er nr. 86.

Image
Image
Image
Image

Bilen er praktfull med sin creme skinninredning (t.o.m midtkonsoll og dashbord er trukket i skinn).
Toppen av dashbordet er i blått semsket skinn.
Instrumentene er spesiallaget og t.o.m motoren er helt spesiell (andre kammer, stempler osv)
Litt fine bein på denna også. Panasport 15".
(Den er til salgs :? )

Erik

Posted: 21 Sep 2009, 23:36
by Vidar
Og minst en RS er vraket..
Felgene, motoren og solbrilleholderen ligger i min garasje.

Posted: 21 Sep 2009, 23:42
by Rudolf
Vidar wrote:Og minst en RS er vraket..
Felgene, motoren og solbrilleholderen ligger i min garasje.
Hvis du sparer lenge nok, så har du til en hel bil ...... :wink:

Erik

Posted: 22 Sep 2009, 00:03
by Harald
Rudolf wrote:Vi nordmenn (jeg) blir nok betraktet som noen raringer.
:D

Erik

det er faktisk generellt nordmenn.. 0-60 magazine fra usa var på besøk i norge i sommer, var blandt annet innom verkstedet vårt og endel andre steder, og totale konklusjonen er at nordmenn er totalt skada :D

Posted: 22 Sep 2009, 08:21
by DrHolm
der var det mye smekkert! :D
de RS-Limited stolene var utrolig fete!!

Posted: 22 Sep 2009, 08:29
by 2re
Takk Erik! Disse reisebrevene er jo snadder for oss andre som ikke kommer oss avgårde... :)

Posted: 22 Sep 2009, 09:00
by arildh
Jøss. RS-limited var grombil. Skulle likt å sett nærmere på de setene og hvordan Mazda selv har montert de.

Posted: 22 Sep 2009, 09:03
by Hauk
DrHolm wrote:de RS-Limited stolene var utrolig fete!!
+1!

Posted: 22 Sep 2009, 16:55
by EspenAndre
Ka du får oppleve! :)

Dere som skryter av RS-stolene... hvor er bilder av de? de 2 her viser jo knapt noe av setene..?