Page 53 of 65
Posted: 22 Sep 2009, 18:09
by Mx-Jan
EspenAndré wrote:Ka du får oppleve!
Dere som skryter av RS-stolene... hvor er bilder av de? de 2 her viser jo knapt noe av setene..?
Bedre?

Posted: 22 Sep 2009, 21:18
by Kjakan
Eunos RS Limited er skikkelig grom, og M2en var fantastisk. Utrolig gjennomført interiør på den, jeg elsker lyst skinninteriør.
Veldig synd at disse bilene ikke ble levert som venstrerattet - hadde vært kjempestas og rattet en slik her hjemme.
Bra du opplyser folk om alt det fantastiske som finnes der ute.
Posted: 22 Sep 2009, 21:26
by Miatapowers
Nå er det ikke verdens største problem å bytte dash på disse bilene da,, om man vil ha en slik med rattet på riktig side... eg har ett for salg..

Posted: 22 Sep 2009, 21:37
by Kolbotn
jeg vil ha sånne seter! hehe
Posted: 22 Sep 2009, 22:46
by Kjakan
StianOppistov wrote:Nå er det ikke verdens største problem å bytte dash på disse bilene da,, om man vil ha en slik med rattet på riktig side... eg har ett for salg..

Litt arbeid er det vel i følge folk som har gjort slikt.
Men uansett er det registreringsstopp for biler med høyreratt her til lands, så det kan bli vanskelig. Selv om man bygger om før visning på biltilsynet går det vel neppe gjennom av kontrollørene når de sjekker de engelske/japanske papirene på bilen.
Posted: 22 Sep 2009, 23:24
by Rudolf
Kjakan wrote:
Men uansett er det registreringsstopp for biler med høyreratt her til lands, så det kan bli vanskelig. Selv om man bygger om før visning på statens vegvesen går det vel neppe gjennom av kontrollørene når de sjekker de engelske/japanske papirene på bilen.
Jeg tror du har nesten helt rett
Slik jeg har forstått reglene så kan du fritt importere og få godkjent høyreratt biler fra England.
Forutsetningen er at bilen er fabrikert for, og i henhold til EU-regler (i praksis for England).
Biler som er produsert for det Japanske markedet og senere bruktimportert til England, vil IKKE være mulig å få godkjent i Norge.
Derfor har jeg sluttet (jeg prøver ihvertfall) å se på Eunos som potensiellt kjøpsobjekt.
Det er synd, fordi det finnes en rekke prakteksemplarer til salgs i England for tiden
Erik
Posted: 22 Sep 2009, 23:29
by Rudolf
Mx-Jan wrote:
Bedre?

Denne bilen er for øvrig til salgs med prislapp £4995,- (55.000 miles).
En liten oppramsing av spesifikasjoner:
1.8i Manual
Torsen Limited Slip Diff
Lightweight flywheel
Bilstein shocks
4.3:1 final drive ratio
Carbon fibre recaro bucket seats
Nardi steering wheel
15" BBS alloy wheels
Aircon
PAS
Electric windows
Erik
Posted: 22 Sep 2009, 23:45
by Kolbotn
*sikle*
Posted: 23 Sep 2009, 00:04
by Mx-Jan
Posted: 29 Sep 2009, 23:45
by Rudolf
Mange nye kontakter ....
Enda noen dager igjen som Miata of the Month
Jeg ble først litt forskrekket da jeg så oppslaget på Miata.net
Ikke bare hadde de lagt ut link til Leopold tråden, men de hadde jammen meg klistra opp epost adressen min der også
Meldingene lot ikke vente på seg !
Masse hyggelige mail fra alle kanter av kloden.
Det tar jo litt tid å svare på alle sammen, men jeg har lært meg noen knep.
(sikkert samme metoden som kjendiser bruker til å besvare fan-posten

).
Jeg har laget meg et "standard" svar-oppsett med lenker til diverse steder og bonus-fotos av Leopold.
I ekte filmstjerne stil.
Mange har spørsmål om bilen, noen har 93LE selv og ønsker tips og atter noen har ting å bidra med.
Her er en artig sak fra den Franske Riviera.
En pensjonert spanjol, med en engelsk-registrert 93LE som han har problemer med å få omregistrert til franske skilter.
Bilen har en Eaton Supercharger, og han lurer på om det er orginalt ....
Mange ønker hjelp til å skaffe deler og noen her fått med seg at jeg har et lite lager .....
Men lageret får litt påfyll også
En fyr fra California sender meg det berømte plasdekselet som hører til MSSS radioen (det til høyre på bilde).
For $10 i porto, så sendte han meg rariteten.
Det var jo snilt, så nå har jeg to og tør kanskje å bruke et av dem
Erik
Re: Leopold 1993-LE
Posted: 05 Jan 2010, 23:54
by Rudolf
Jo takk, Leopold har det bare bra !
Han står godt innpakket i pusepelsen sin i en garasje på Etterstadsletta.
Starta på første slaget, da jeg var og hilste på i helgen.
Jeg har fått pakke i posten fra han som importerte Leopold i april 1999, Leidulf Nilsen i Stavanger.
Leidulf har vært grei og gravd litt i arkivet sitt.
Der dukka det opp enda litt historie om bilen
Nå vet jeg hvor mye den ble solgt for i Fort Lauderdale, Florida i 1999; $7000,-
Frakten til Norge kostet; $1000,-
Totale avgifter (inkl. mva.) ble på hele kr. 111.652,- ved innførsel i Norge
Leopold fikk skiftet registerreim hos Hegre Auto den 30. april 1999.
Førstegangsregistrering i Norge var 26. mai 1999.
Leidulf Nilsen synes at Leopold hadde så mye rust at han ikke ville selge den til en slektning i Rogaland
Så, da har jeg fått bekreftet min mistanke om at overflaterusten er importert fra Florida.
Leidulf ble overrasket når jeg fortalte at bilen ikke trengte rustsveising i det hele tatt etter ti år på Norske veier.
Til og med orginal Title, har jeg nå:
Mange takk til Leidulf Nilsen Bilomsetning
(som nå har fått en konkurrent på Østlandet)
Erik
Re: Leopold 1993-LE
Posted: 06 Jan 2010, 16:59
by EspenAndre
Ja, Leidulf Nilsen er bra, min første '92 var tatt inn av dem, også fra Florida i 1999,
ordnet opp i en skade som NAF avdekket på bilen min, selv om det var skjedd i USA og jeg var andre eier i Norge..
Var selvsagt forrige eier som ordnet opp i det for meg, men tviler på at alle forhandlere hadde tatt det på strak arm.
Re: Leopold 1993-LE
Posted: 07 Feb 2010, 20:18
by Ove N
Nytt år og snart ny sesong for Leopold..
Bildet ble tatt før Leopold gikk under "pusepelsen" si

Posted: 26 Feb 2010, 20:06
by Rudolf
Leopold på Svensk
Leopold står under pusepelsen han .......
Men i Sverige har han vært midtsidegutt i Miatabladet (nr.3 2009).
Selv om han aldri kom seg til søta bror på jubileumsarrangementet i fjor, (ny sjanse til våren ...) så ble det laget en artikkel:
http://www.miataklubben.se/joomla/pdf/l ... e_3_09.pdf
Her er en lenke til et tidligere nummer:
http://www.miataklubben.se/joomla/pdf/m ... 09_lag.pdf
Fine blader
Erik
Re: Leopold 1993-LE
Posted: 27 Feb 2010, 17:58
by Kjakan
Detaljert artikkel der ja. Det som slår meg hver gang jeg ser bildet av Leopold foran Operaen er hvor mye det ligner på en designskisse fra et arkitektfirma, med alle de menneskene som vaser rundt i bakgrunnen.