Page 55 of 152

Posted: 08 Apr 2009, 23:49
by 2re
Dere er bare ute om natta? :?

Posted: 08 Apr 2009, 23:57
by Rudolf
2re wrote:Dere er bare ute om natta? :?
Vi er ute når UP har gått å lagt seg .... :wink:

Erik

Posted: 09 Apr 2009, 00:30
by 2re
Rudolf wrote:
2re wrote:Dere er bare ute om natta? :?
Vi er ute når UP har gått å lagt seg .... :wink:

Erik
:D

Posted: 09 Apr 2009, 09:35
by Larserik
Rudolf wrote:STOPP !!

Tusen takk for all medfølelse og kondolanser i en slik trist stund.
Men den varte ikke lenge :shock:
:)

For ti minutter siden fikk jeg telefon fra Politiet (UP 335).
Nå tror dere sikkert jeg tuller, men dette er IKKE en forsinket aprilsnarr........

Fartsovertredelsen min hadde skjedd på motorvei klasse A.
Der er grensen for førerkortbeslag 131 km/t, IKKE 126 km/t.
Jeg ble målt til 129.

Jeg har IKKE mistet lappen.
Her var det jo en del sider med lesestoff, siden jeg ikke har vært her inne på noe dager.

Godt at flaksen var på din side denne gangen, og at du fikk tilbake lappen :D

God Påske!

Posted: 09 Apr 2009, 09:44
by Crawler
Fy flate.
Det front trekket der var jo skikkelig naice.
Minner om undertøyet til ex'en, innbudds-sikre sloggi...


:cry:

Posted: 16 Apr 2009, 23:46
by Rudolf
Ikke bare jeg som skriver om Rudolf

Noen av de som dukket opp på Fornebu i dag fikk utlevert siste nummer (nr. 4) av bladet Auto Motor & Sport
http://www.automotorogsport.no/.
Bladet finner du i kiosken fra tirsdag i neste uke.

Som jeg har skrevet tidligere har de laget en sammenlignende artikkel om NC i forhold til NA.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=720

Jeg har skannet artikkelen og legger den ut her .....

Image

Jeg har forstørret teksten:

ImageImage

Så noen flere bilder:

Image
Image

Hyggelig at flere synes Rudolf er god å kjøre ...

Erik
(Som smiler bredest ......)
:D

Posted: 16 Apr 2009, 23:48
by Vidar
Jeg syns NA er morsommere å kjøre enn NC.

NC blir litt mye komfort..

Posted: 17 Apr 2009, 00:21
by TurboLag
har ikke prøvekjørt NC, så skal ikke uttale meg om kjøreegenskaper. men jeg smiler mer når jeg setter meg i en NA enn en NC :twisted:

Posted: 17 Apr 2009, 00:54
by B1ackBoX
Trur jeg skal se om jeg får prøvekjørt en NC iløpet av sommeren,
men jeg trur nok jeg vil foretrekke NA (ihvertfall grunnet utseendet, liker ikke fronten til NC'n).

Posted: 17 Apr 2009, 01:53
by uggla
Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.

Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.

Men uansett, Rudolf gjorde fin figur... 8)

De gamle er eldst! :D

Posted: 17 Apr 2009, 08:56
by biXen
Ganske sikker på at mange av de som ikke liker NC eller NCFL nå forandrer det synet om et år.

Posted: 17 Apr 2009, 17:05
by Rudolf
uggla wrote:Kanskje litt dårlig gjort å teste en bein-standard NC mot en Rudolf med BBSer, HSS (Hardanger suspension system) og div. mods.

Spørs om ikke en helt org. NA hadde vært like komfortabel som en org. NC.

Men uansett, Rudolf gjorde fin figur... 8)

De gamle er eldst! :D
Tja, .... tjo ....

NC-en var en 2.0 Roadster Sport.

Min har orginale hjuldimensjoner/dekk og offsett (+45).
Jeg har RB-krengestag (litt større en de orginale), gule Koni, Eibach fjærer og de to stagene som kom i 94.
Det er det hele, så Rudolf må vel sies å være rimelig "stock".
8)

Erik

Posted: 27 Apr 2009, 22:37
by Rudolf
Rudolf Racing

Ja , da var første "trackday" unnagjort med ræserbildekk og greier 8)
Jeg gikk jo til innkjøp av Yokohama A048 i orginaldimensjon 185/60-R14 med medium gummiblanding.

Image

Jeg har fått prøvd dekkene litt i forkant av autoslalomen nå på søndag.
Erfaringene fra "prøve perioden" er overraskende.
De sporer bittelitt i forhold til mine Pirelli P6 (som ikke har antydning til sporing whatsoever).
Men ellers er de ganske så anonyme, bortsett fra at de sitter som f....
Der jeg tidligere gjorde en liten vipp med rompa, har jeg nå problemer med å få det til.

Under kjøring på motorvei ble politiet så imponert at de beslagla førerkortet mitt i flere timer :shock:
Jeg har liten erfaring med vått føre og kommer ikke til å bruke dekkene til daglig bruk.

Men så til Gardermoen og autoslalom:

Image

Yokohama dekkene sitter veldig mye bedre enn mine "gamle" Pirelli P6.
Alle dekk slipper før eller siden !
Jeg brukte søndagen til å prøve mye forskjellig.
Lufttrykk foran/bak lite/mer.
Støtdempere foran/bak harde/myke (justerbare gule Koni).

Konkulsjonen min er omtrent som følger:
Jeg klaget litt over understyring, men har "revidert" påstanden noe.
Man får ofte fokus på èn ting, og "graver" seg litt ned i den problemstillingen.
Bilen er ikke understyrt, men 100% rattutslag rundt den nye tønna, må nødvendigvis føre til noe "ploging".

Men justeringer av lufttrykk og dempere har en klar effekt.
Denne effekten er tydeligere nå når dekkene sitter bedre.

Men den største effekten har sjåføren :roll:
Sporvalg og bremsepunkt er kjempeviktig.
Morro å se på hvordan de andre kjørte.
Mange gode sjåfører, og mye inspirert kjøring.

Skulle gjerne hatt anledning til å prøve ut litt mere.
Å beherske 360grader-tønna på Gardermoen, er en stor fordel har jeg skjønt.

Vi ses ....
:P

Erik

Posted: 27 Apr 2009, 22:51
by Hauk
Jeg dro før jeg fikk med meg dine erfaringer med å gå opp etpar psi. Hvordan fungerte det?

Jeg lå jo etpar høyere enn jeg hadde planlagt. Slike bensinstasjonsgreier er litt bingo. Kanskje jeg tester litt lavere neste gang - alt etter dine erfaringer.

Posted: 27 Apr 2009, 23:11
by Rudolf
Hauk wrote:Jeg dro før jeg fikk med meg dine erfaringer med å gå opp etpar psi. Hvordan fungerte det?

Jeg lå jo etpar høyere enn jeg hadde planlagt. Slike bensinstasjonsgreier er litt bingo. Kanskje jeg tester litt lavere neste gang - alt etter dine erfaringer.
Jeg synes ikke høyere lufttrykk var noen god idè (jeg fikk dårligere tider)
2.0kg på kalde dekk er maks, som jeg vil bruke neste gang.
Det øker da til 2.1kg etter tre runder.
(Jeg sjekket dette to ganger).

Erik