Page 59 of 152

Posted: 30 May 2009, 00:32
by Harald
sporing påvirkes mer av dekkvalg enn av den lille negative spissinga der er min erfaring..

turn in er litt bedre ofte, men ikke helt lotus enda desverre..

Posted: 03 Jun 2009, 20:48
by niels
Hi Erik,

Here a post from the Netherlands,
we have met you last monday ( 1th June)
Our Norwegian is not very well...
so i'll try in my best english.
You have a very nice car and your topic looks very nice!

On our forum is a complete topic of our event in germany,
with a lot of pictures. here is the link

it was nice to meet you! maybe we see you soon again.

Greetz from the netherlands,
Niels

my car

Posted: 04 Jun 2009, 23:25
by Rudolf
Mission Complete

Begivenhetsrik (oval) Pinsehelg.
Landet med den blanke siden opp :)

Image
Image

Femten runder totalt.
Tolv med Rudolf og tre runder som copilot.
Over 300km på Nürburgring.

Rudolf oppførte seg eksemplarisk som vanlig og stortrives blandt de tøffe bilene på ræserbane 8)
(Jeg er meget imponert og fornøyd med bilen min :wink: )

PC-en er full av bilder, sjåføren er full av inntrykk og dekkene er det ikke mye igjen av.

Fortsettelse følger ......
:)

Erik

Posted: 04 Jun 2009, 23:49
by Rudolf
niels wrote:Hi Erik,

Here a post from the Netherlands,
we have met you last monday ( 1th June)
Our Norwegian is not very well...
so i'll try in my best english.
You have a very nice car and your topic looks very nice!

On our forum is a complete topic of our event in germany,
with a lot of pictures. here is the link

it was nice to meet you! maybe we see you soon again.

Greetz from the netherlands,
Niels

my car
Hi Niels.

Nice meeting you and your Dutch friend in Nürburg.
I will make a special posting in our Multimedia section in a day or two.
The posting will be in English.
First I have to organize about 800 photos taken during my trip.

Niels is the happy owner of a European MX5 with production number 482.
This is even older than Rudolph (but the short-nose engine has been replaced with a newer one).
His car is in mint condition and is really a showcar.

I was also excited about Rey’s Miata 93LE.
This car is not in any LE-registry and is a total surprise to the LE-community.
Now I have established contact and he will be registered shortly.

We will keep in touch Niels.

Erik

Posted: 04 Jun 2009, 23:57
by Tonny_B
Ser ut som at du hadde det gøy ja :D
Hadde likt og dra neste år, hvis jeg blir ferdig med min. :)

Posted: 05 Jun 2009, 00:01
by Rudolf
BAE wrote:Agressive hjulvinkler det der, Rudolf! :D Hvordan oppleves "turn-in" med negative spissing framme? Mer sporing?
Jeg er ganske overrasket over effekten av toe-out.
Hadde forventet en noe "nervøs" bil spesiellt i høye hastigheter.

Det var ikke antydning til sporing med gateslics selv i hastigheter opp mot 200 på motorveien (198 på GPS).

Turn-in er mye mer "villig" enn tidligere og bilen føles presis og trygg.
Vinklene anbefales.

De som ønsker, kan gjerne få prøvekjøre og kjenne selv.
(Ikke på Nürburgring :roll: )

Erik

Posted: 05 Jun 2009, 02:04
by Kjakan
15 runder på ringen er jo ganske mye, du må ha blitt ganske sliten utover dagen...Ser frem til bilder.

Posted: 05 Jun 2009, 02:19
by Harald
litt toe out og ellers hissige vinkler er klassisk triks. funker supert.. morro at du fikk testet banen.. blir ikke mye bedre enn noen runder der. alle andre baner er litt tamme etterpå :)

Posted: 05 Jun 2009, 10:35
by arildh
Tok du noen rundetider BTG ?
Evt. hvor høy fart hadde du før Schwedenkreuz og ned Fuchsröhre ?
Regner med at dette blir en årlig affære :)

Posted: 05 Jun 2009, 11:58
by motorhead
arildh wrote: Evt. hvor høy fart hadde du før Schwedenkreuz og ned Fuchsröhre ?
Jeg er like spent på farta opp Kesselchen/Klostertal. Den bakken er jo nesten umulig med MX-5 :shock:

Detta bør bli årlig begivenhet, ja. ( sier jeg, som trekker meg fra årets August-tur )

Posted: 05 Jun 2009, 12:40
by niels
Hi erik,

yesterday i had a photoshoot...
wenn i have the pictures i will post them.

next year is our 10years celebration of the mx5ownersclub.nl
so we have a event to celebrate it!

So you all invited
i will tell you the details. wenn i have them!

Greetz Niels

Posted: 05 Jun 2009, 16:59
by Rudolf
Kjakan wrote:15 runder på ringen er jo ganske mye, du må ha blitt ganske sliten utover dagen...Ser frem til bilder.
Rundene er fordelt over to dager (pluss befaring på lørdag), så det ble ikke slitsomt.
Men litt snurrete i hodet da jeg kjørte tre runder i strekk .... :roll:
Mye ulykker førte til fire-fem stenginger av banen pr. dag og derfor mye venting (og juging).
arildh wrote:Tok du noen rundetider BTG ?
Evt. hvor høy fart hadde du før Schwedenkreuz og ned Fuchsröhre ?
Regner med at dette blir en årlig affære :)
Tok ikke tider i Rudolf.
Som copilot i en av MOT-bilene (Mazda On Track), ble rundetiden klokket til 8"40`.
Rett før Schwedenkreuz var det oljesøl den første dagen.
Ned "reverøret" gikk det fort ....
Rudolf har ingen problemer nedoverbakke :wink:
motorhead wrote:
arildh wrote: Evt. hvor høy fart hadde du før Schwedenkreuz og ned Fuchsröhre ?
Jeg er like spent på farta opp Kesselchen/Klostertal. Den bakken er jo nesten umulig med MX-5 :shock:

Detta bør bli årlig begivenhet, ja. ( sier jeg, som trekker meg fra årets August-tur )
I bakkene opp Kesselchen/Klostertal ble det litt vennlig klapping på dashbordet, (uten at det hjalp noe særlig :roll: )

Erik

Posted: 05 Jun 2009, 17:02
by Rudolf
niels wrote:Hi erik,

yesterday i had a photoshoot...
wenn i have the pictures i will post them.

next year is our 10years celebration of the mx5ownersclub.nl
so we have a event to celebrate it!

So you all invited
i will tell you the details. wenn i have them!

Greetz Niels
Very good Niels !
I have to start planning next summer then ..... 8)
Maybe I will show up in my Miata 93LE ?

Erik

Posted: 05 Jun 2009, 17:08
by motorhead
Rudolf wrote:I bakkene opp Kesselchen/Klostertal ble det litt vennlig klapping på dashbordet, (uten at det hjalp noe særlig :roll: )

Erik
:lol: Ser det for meg.

Det er vel neppe stort annet man kan gjøre oppover der, med mindre man har litt ekstra krutt under huven :D

Posted: 05 Jun 2009, 17:22
by Rudolf
motorhead wrote:
Rudolf wrote:I bakkene opp Kesselchen/Klostertal ble det litt vennlig klapping på dashbordet, (uten at det hjalp noe særlig :roll: )

Erik
:lol: Ser det for meg.

Det er vel neppe stort annet man kan gjøre oppover der, med mindre man har litt ekstra krutt under huven :D
Når det er sagt, så vil jeg få påstå at jeg ble litt overrasket over alle jeg passerte på de tolv rundene jeg kjørte.
Ville vært morro med en liste over de bilene ....., de fleste av dem med en prislapp langt over mitt budsjett :wink:

Mange av dem var vanskelig å følge på rette strekninger (og opp bakkene), men hvis jeg kom meg forbi, så forsvant de i speilet i svingene.
Men dette er jo noe vi MX5-eiere er vant med ... 8)

Erik