Posted: 20 Oct 2009, 19:36
Kom å prøv min NC da vel.. Men da MÅ du jo ringe banken etterpå..



Eg holdt på å ringe banken når eg testet nc når dem var nye, eg og fruen testet en 2,0 sport med 160hk, og begge ville ha en slik, fruen mente med engang vi skulle ringe banken, og eg sa igrunn nei, noe pga den kostet sykt masse og eg følte da den var for komfortabel, men nå med verkende rygg osv, så vil eg gjerne ha en nc, men er redd min na gir mer smil per krone igrunn...knekten wrote:Kom å prøv min NC da vel.. Men da MÅ du jo ringe banken etterpå..![]()
Tja, er vel en grunn til at Mazda endret motoren på nettopp dette området..LoKi wrote:Ja ikke sant, da er det ikke motoren men mekanikeren som er problemet.
Joa pga for dårlige mekanikere på verkstedene,, når eg sa ifra om dette så viste de ikke at dem måtte ha locktite på skrua, så da gjorde eg det selv,, og dette var på ett mazda verksted.. Miataen min rullet over 400000km, og den veiva går enda i en annen motor en plass i norge.. og går dem så langt så ser eg ikke noe problem i dette, er nok flere så havarer pga tom for olje enn denne tappen,,HansT wrote:Tja, er vel en grunn til at Mazda endret motoren på nettopp dette området..LoKi wrote:Ja ikke sant, da er det ikke motoren men mekanikeren som er problemet.
Joa fixen er jalla, men det skal brukes locktite på skruen når man montere dette etter reimbytte, så slipper man noen fix... riktig moment og riktig locktite så er det ikke noe å stresse med igrunn, og holder en slik motor ifra 1989-1990 til nå, så er det nesten lov til å havarere litt, spennende å se hvor gode de første nb er når dem er like gamle...nope-mx5 wrote:Jeg synes loctite fix er seriøst jallamekk...
Men det er vel kanskje bare meg..
-n
Men da må motoren ut ikke sant. Og dette er en jobb jeg må sette bort og da tenker jeg $$$$$$. Og da vet jeg ikke om jeg ler hele veien til banken.siemens wrote:man har alltids muligheten til å oppgradere veiva også
Etter og ha prøvd NB 1,6 og 1,8 og NA 1,6 må jeg si at NA 1,8 er meget meget fristende. Og hadde det dukket opp en til salgs hadde jeg kjøpt den på flekken...EatonMiata wrote:når du først skal kjøpe mx5 - hvorfor ikke kjøpe NA 1.8 (94/95) - og få den beste motoren, bremsene, understellet og clutchen med en gang? Og dertil i den originale, fineste modellen?
Har kjørt MX5 siden jeg kjøpte helt ny i 1997, hatt diverse biler "underveis", og i dag er jeg ikke i tvil om hva som er "morsomst" i original stand. og mulighetene videre er ubegrensede....
Er jo trivelig og ha noen MX-5'ere i nærområdet. Kan jo ikke kjøpe de opp da blir det jo ingen igjenMX-5 Halden wrote:Så har du min da....bare du byr høyt nok
Eid av en direktørfrue hele veien.Kjell wrote:Er jo trivelig og ha noen MX-5'ere i nærområdet. Kan jo ikke kjøpe de opp da blir det jo ingen igjenMX-5 Halden wrote:Så har du min da....bare du byr høyt nok
Veske til hardtop da snakker viMX-5 Halden wrote:Eid av en direktørfrue hele veien.Kjell wrote:Er jo trivelig og ha noen MX-5'ere i nærområdet. Kan jo ikke kjøpe de opp da blir det jo ingen igjenMX-5 Halden wrote:Så har du min da....bare du byr høyt nok
92.000 km.
Hardtop.
"Veske" til hardtop.
Ny reg.reim.
Nye sommerdekk.
Oljebehandlet høsten 2008.
Ikke vinterkjørt.