Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
biXen wrote:Håper du driter penger om du ikke kan gjøre dette selv
Jeg skal klare alt det elektriske selv Men kommer sikkert til å få noen overraskelser, men derfor har jeg Oppistov
Men til en annen sak. Jeg tenkte å bestille noen deler fra Flyin'Miata, 1,8 conversion kit og 94-02 brake kit. Er det mulig å få tak i dette noen andre plasser? 300 $ for frakt er egentlig litt drøyt når delene i seg selv koster bare 800 $
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Jeg skal klare alt det elektriske selv Men kommer sikkert til å få noen overraskelser, men derfor har jeg Oppistov
Men til en annen sak. Jeg tenkte å bestille noen deler fra Flyin'Miata, 1,8 conversion kit og 94-02 brake kit. Er det mulig å få tak i dette noen andre plasser? 300 $ for frakt er egentlig litt drøyt når delene i seg selv koster bare 800 $
Verdi på varer har ingenting med fraktpris å gjøre
Problemet er at ting er stort og/eller tungt, og da blir fraktprisen deretter.
Du kan jo bruke jetcarrier båt, og sikkert få det inn mye rimeligere.
FM er generelt dyre på frakt synes jeg.
Er motorfestene med så trenger du igrunn ikke noe swap kit..
Og eg synest du er smågalen så shopper en slik motor uten å faktisk har gogglet noen timer... å få motor og gir oppi, er det minste problemet faktisk.. er ledninger så er noe hærk. og kan det ikke eg hjelpe med, får skallebank bare eg ser ett koblingskjema.. Men i verste fall så er det jo bare å levere til ett tuningselskap og be de koble opp ett datasprut.. Å koble opp ett datasprut er nok desverre griselett kontra å få alt til å funke via oem mazdaspeed sprut..
Stehu wrote:
Det er vel ups express eller hva det heter, ta heller vanlig us post express.
Betalte 150 $ for 4 dempere og toppfester, og det tok 4-5 dager. Ups tar vel ca. 2-3 dager så det er mye å spare på å vente et par dager ekstra.
StianOppistov wrote:Er motorfestene med så trenger du igrunn ikke noe swap kit..
Og eg synest du er smågalen så shopper en slik motor uten å faktisk har gogglet noen timer... å få motor og gir oppi, er det minste problemet faktisk.. er ledninger så er noe hærk. og kan det ikke eg hjelpe med, får skallebank bare eg ser ett koblingskjema.. Men i verste fall så er det jo bare å levere til ett tuningselskap og be de koble opp ett datasprut.. Å koble opp ett datasprut er nok desverre griselett kontra å få alt til å funke via oem mazdaspeed sprut..
Jeg er elektriker så jeg skjønner det meste av ledninger, jeg har heller problemer med det mekaniske foreløpig! Eller, siden det meste skal være PnP så er det ikke så stort problem det heller. bare jeg har tid til å fikse for meg selv i ett varmt verksted med det utstyret jeg trenger så er det ikke noe problem
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
StianOppistov wrote:Er motorfestene med så trenger du igrunn ikke noe swap kit..
Jeg er elektriker så jeg skjønner det meste av ledninger, jeg har heller problemer med det mekaniske foreløpig! Eller, siden det meste skal være PnP så er det ikke så stort problem det heller. bare jeg har tid til å fikse for meg selv i ett varmt verksted med det utstyret jeg trenger så er det ikke noe problem
Etter det jeg har skjønt på alle svarene du har fått, svar fra FM etc.
Så er jo dette veldig langt fra PNP.
Må isåfall være plug n pray (n cut n weld n glue)...
Syns folk er veldig negative her.. .. Jeg gleder meg til å følge detta prosjektet og ønsker deg lykke til.. .. Husk å ta masse bilder fra den dagen du mottar motor og girkasse..
Nå MÅ du jo vise alle pessimistene her inne at detta får du til..
knekten wrote:Syns folk er veldig negative her.. .. Jeg gleder meg til å følge detta prosjektet og ønsker deg lykke til.. .. Husk å ta masse bilder fra den dagen du mottar motor og girkasse..
Nå MÅ du jo vise alle pessimistene her inne at detta får du til..
Jeg har ikke annet valg enn å få dette til så det så Eneste bilen jeg har O.o
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
EspenAndré wrote:Du kan høre med BAX også (Burlington Air Express)
Har grei erfaring med de og fraktfra US.. inkl pris
Personlig anbefaler jeg ikke de til noen, måtte hente på terminal med 1000vis av ekstra avgifter når jeg bestilte noe som ble sent med BAX. Bedre å betale mer for Fedex da og få hjelpsomme folk på døra.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
EspenAndré wrote:Du kan høre med BAX også (Burlington Air Express)
Har grei erfaring med de og fraktfra US.. inkl pris
Personlig anbefaler jeg ikke de til noen, måtte hente på terminal med 1000vis av ekstra avgifter når jeg bestilte noe som ble sent med BAX. Bedre å betale mer for Fedex da og få hjelpsomme folk på døra.
BAX har både "door to airport" og "door to door"...
jeg har prøvd begge deler, og door to door er billigere ja,
men kun pga. de avgiftene du nevner.
Jeg har brukt disse etter anbefalinger på forumet, og flere i ettertid har vært fornøyd, men mulig de bruker forskjellige speditører de også..
Han har vel handla motor nå, så er ikke vits å ver negativ. Går gulle bra dette, vet jeg selv skulle greid å swappe hele den pakken der i min egen bil.
FM er generelt dyr på frakt, ingen andre som selger kitet nei. Men om du skal bruke alt fra den mazdaspeeden så trenger du bare motorfester om de ikke står på motor. Kanskje cluster ( instrument pga det elektriske)
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
mrinzane wrote:Han har vel handla motor nå, så er ikke vits å ver negativ. Går gulle bra dette, vet jeg selv skulle greid å swappe hele den pakken der i min egen bil.
FM er generelt dyr på frakt, ingen andre som selger kitet nei. Men om du skal bruke alt fra den mazdaspeeden så trenger du bare motorfester om de ikke står på motor. Kanskje cluster ( instrument pga det elektriske)
Cluster kan vel brukes siden det er "likt for alle" hvis jeg ikke har fått feil info. Men ønsker meg ett fra 02-05 modell. Ser fett ut! Ebay er en skummel plass......
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata