Page 7 of 29

Posted: 19 Aug 2008, 00:25
by B1ackBoX
Samme hendte meg for 2 sommre siden, kom ut fra butikken og der var svær skrape og bulk på høyre bakskjerm. Gikk inn fra toppen av hjulbuen og bakover mot baklykta, og ødela øvre del av mudflapsen. :evil:
Hadde gått såvidt klar av baklykta, så den var hel.
Skaden er 'reparert', men kan synes enda. Men får jeg bilen inn i vinter, så er det en av tingene som skal bli rettet opp så nært 100% som det lar seg gjøre.

Posted: 19 Aug 2008, 00:26
by uggla
Utrolig kjipt. Den bilen din er skikkelig lekker. :(

Good luck. Håper du finner den skyldige. Skulle vært nakkeskudd for slikt.
Altså; alle kan være uheldige, men å ikke stå til rette for det etterpå er bare ubrukelig.

Da kan man like gjerne levere inn fødselattesten og komme seg tilbake i jungelen.

Posted: 19 Aug 2008, 08:06
by inglar
Ja det er håpløst at en nesten må ha med overvåkingskamera når en parkerer bilen :(

Posted: 19 Aug 2008, 11:08
by Vegard
Ser mørkt ut i høyde til overvåkning. Så nå ligger det i hendene på politiet...

Ringer gjensidige nå å hører hva de sier.

De sa at de ikke kunne hjelpe hvis jeg ikke veit hvem det er.

Posted: 19 Aug 2008, 12:40
by mussa
Er nok mest sannsynlig og desverre en lost case.. Politiet gjør vel ikke noe for å hjelpe deg, hvis de ikke tilfeldigvis satt å så ut vinduet under kaffepausa da..

Posted: 19 Aug 2008, 14:32
by Vegard
mussa wrote:Er nok mest sannsynlig og desverre en lost case.. Politiet gjør vel ikke noe for å hjelpe deg, hvis de ikke tilfeldigvis satt å så ut vinduet under kaffepausa da..
Jau, får nok et brev i posten hvor det står det er henlagt pga mangel på bevis.

Så blir nok ut av egen lomme.

Posted: 19 Aug 2008, 15:14
by Vegard
Her er bilder av skaden som blei gjort...

Image


Mulig det blir å ta av mudflapsa på begge sider, få fikset skaden og sette på de som er en del. De blir foreløpig svart i tilfelle, liker jeg det ikke så blir det å få de lakkert rød. Blir svart for å spare penger og jeg tror det kan se greit ut sammen med svart top/hardtop og svart leppe.

Close up:

http://s102.photobucket.com/albums/m111 ... 530015.jpg

http://i102.photobucket.com/albums/m111 ... 1219151732


På den mindre triste siden har jeg fått montert skiltet foran sånn jeg vil ha det. Jeg har gått for det som er høyere men smalere. Det sitter under blink/park på førersiden. For de som har en ekstra park/blink kombo som er i bra stand (eller et par) så send meg en pm. (mitt på førersiden har en liten sjø for øyeblikket.)

Posted: 19 Aug 2008, 23:37
by mussa
Hmm.. Hvis du selger de røde mudflapsa så veit du herved hvem som vil kjøpe de "gamle"!! ;)

Edit:
(mitt på førersiden har en liten sjø for øyeblikket.)
Litt sånn pimp my ride med akvarie i lyktene er vel rått?? Hehe.. Er en sprekk i den ene min, tenkte jeg skulle handle slike blanke fra england.. Har sota de nå sånn at det ikke syns at den er sprukket.. Likte egentlig looken på de sota!

Posted: 31 Aug 2008, 13:32
by Vegard
Et par bilder fra treffet (takk til Hauk og mussa for bildene) og noen nye deler.

Hauk
Image

Hauk
Image

Mussa
Image

Jeg skjønner det er regnet som synding å allerede kjøre med hardtop, men jeg blei lei regnet (hvor blei det av regnet?) Og den trenger å strekkes opp på nytt (mye rynker) og jeg vil ha ny bakrute!

Også har jeg fått noen deler.

Fikk ARC super intake chamber og M's intake og foringer til stab stag bak.
Det nye/brukte luft inntaket blir tatt i bruk hvis jeg får med trepunkts stag i motorrommet.

Image

Image

Image

ENGRISH

Image

Posted: 02 Sep 2008, 16:22
by Vegard
Fikk litt foringer fra Flyin Miata i dag.

Stab stag foran.
Styre stag foringer.
End link foringer (for 4)
Også fikk jeg med Grassroots motorsport blad. Veldig fint blad egentlig, litt pakka med reklame. "how to turbo your miata in a weekend" artikkel også. (såklart med FM kit... :O )

Gikk på stab stag foran og ende lenke foring jobben i går kveld. Prøvde finne på en patent for å få ut foringene i endlinksa men ga opp tilslutt. Ford borti gata gjorde jobben for 50 kr i dag. Har bare montering igjen nu.

Super pro foringer i endlinks og H&R 25mm stab stag.

Image

Image

Måtte på med litt sjokk farge, så gikk for hammerit i GULL... Ikke at de vil synes :)

Posted: 02 Sep 2008, 23:43
by Vegard
Har hatt en liten test tur etter at stab staget var montert og det føles bra. Nå regnet det og det var veldig mørkt, men fikk strekt beina litt på test veien min :)

Gikk ned et hakk på hardheten på demperne foran, mulig jeg tar den ned et hakk til, fram til jeg får på stab staget bak.

Posted: 02 Sep 2008, 23:45
by HF-mx5T
stilig med det litt "japse" utseendet på denna.. GV leppe, speila osv.. me like.. ikkeno treverk heller.. 8)

synd med skaden. håper det ordner seg

Posted: 02 Sep 2008, 23:54
by Vegard
HF-mx5T wrote:stilig med det litt "japse" utseendet på denna.. GV leppe, speila osv.. me like.. ikkeno treverk heller.. 8)

synd med skaden. håper det ordner seg
Venter på nye mudflaps (posten......), også blir den levert til en som jobber som klargjører hos en nybil butikk, når det er på plass.

Når jeg først har deg her, åssen trykk kjører du med r888? Ligger selv på 30psi, etter tips fra Goodwin, men kjekt å ha noe å eksprimentere med.

Posted: 03 Sep 2008, 00:09
by HF-mx5T
alltid kjørt ca 30psi på gata..
begynner på 20-22psi på bane, og sjekker trykk etter en 10-15 minutter kjøring. etterjusterer da til ca 30psi på varme dekk. og sjekker igjen etter neste kjøring.. bør være i området..
Bør også ha litt mer camber enn org om du ikke allerede har det :)

Posted: 03 Sep 2008, 00:45
by Vegard
Ja har litt mer chamber, er så nærme dette som han på autoconsult klarte (morsomt å se han stå med rustløser og laaang lat mans arm)

Camber -1.5F, -2R. Caster maxed or 5-5.5deg. Toe, 1/8" total out F, 1/8" total in R.

Tror det blei -1.4 og -1.9/1.8 resten blei nesten spot on.