Et kapittel er over
...... og historien fikk en lykkelig slutt
Som jeg såvidt har nevnt, har jeg tenkt litt på å selge Leopold til fordel for andre prosjekter jeg har lyst til å starte med.
Spørsmålstillingen ble aktuell etter at jeg hadde blitt kontaktet av en tysk interessent.
Etter litt tenking og vurdering av plass og bruk av bilene mine, fant jeg ut at et salg var aktuelt.
Men jeg må innrømme at jeg var lite lysten på å selge Leopold ut av landet.
Så derfor tok jeg kontakt med den personen jeg ønsket mest at skulle overta bilen, og som jeg følte var den "riktige" nye eier av Leopold.
Etter en presentasjon fra meg etterfulgt av noen svært hyggelige telefonsamtaler med "kandidaten", falt brikkene på plass nå i kveld.
Leidulf Nilsen i Sandnes er kjent av mange her på forumet.
Han er den desidert største importøren av Miata i Norge og importerte mellom 70 og 80 Miataer fra USA i perioden 1998-2001.
Leidulf Nilsen er den nye eieren av Leopold og bilen kommer dermed "hjem" til sin første eier i Norge.
Ringen er sluttet
Leidulf Nilsen ønsker å ha Leopold som et eksempel på en av de mange bilene han importerte, og siden Leidulf er en bilsportmann og entusiast, vil nok bilen bli flittig brukt også.
Jeg føler meg sikker på at dette er det beste som kunne hendt i forhold til et salg og er veldig glad for at ideen min falt i god jord.
Leopold flytter til Sandnes og jeg kommer nok til å tipse den nye eieren om hvem han skal ringe til når bilen trenger litt stell.
Erik