Page 66 of 75

Re: Beverly

Posted: 26 Feb 2013, 18:13
by alexj
Stalfa wrote:
Ørnbjørn wrote:Det neste for Beverly?
Fælt stygg.
+1 :idea:

Re: Beverly

Posted: 26 Feb 2013, 18:47
by Ørnbjørn
:cry:

Re: Beverly

Posted: 26 Feb 2013, 21:33
by twilighter
alexj wrote:
Stalfa wrote:
Ørnbjørn wrote:Det neste for Beverly?
Fælt stygg.
+1 :idea:
+1
kan da ikkje bruke ein fin bil som beverly til eit slikt prosjekt vel ?

Posted: 26 Feb 2013, 21:45
by Rudolf
Not my cup of tea :wink:

Erik

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 08:59
by GTX-Lars
twilighter wrote:
alexj wrote:
Stalfa wrote:Fælt stygg.
+1 :idea:
+1
kan da ikkje bruke ein fin bil som beverly til eit slikt prosjekt vel ?
-1,75 (sia eg er så tung...) Men eg ville ikkje tatt utganspunkt i Beverly...

Re:

Posted: 27 Feb 2013, 09:33
by Stalfa
Rudolf wrote:Not my cup of tea :wink:
Tror vi har samme te-smak. :)

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 10:04
by obi-one
I think Ørnbjørn is just pulling your leg, old sport... 8)

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 11:10
by Ørnbjørn
På ingen måte! Pit-crew er kjempesært og kjempekult, og er det ein som kunne fått ein slik sammen så trur eg det er gamlefar!

Posted: 27 Feb 2013, 17:28
by Rudolf
obi-one wrote:I think Ørnbjørn is just pulling your leg, old sport... 8)
Åååå jaaa ?
Ørnbjørn wrote:På ingen måte! Pit-crew er kjempesært og kjempekult, og er det ein som kunne fått ein slik sammen så trur eg det er gamlefar!
Det fine med Pit-crew er at den er ærlig med bilen.
Prøver ikke å fake et annet (dyrere/råere) bilmerke.
Det er også så stygt at det blir litt sjarmerende.

Men det finnes så mange fine/pene/morsomme/spesielle biler at jeg ville aldri brukt tid og penger til å forandre dem til noe som er mindre attraktivt.
Og det er min mening om den saken :wink:

Erik

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 17:46
by alexj
Et godt poeng Erik!
Se bare de som kjøper seg en golf, for så å gjøre den halvveis om til en Lamborghini. Lambodører og fire potter bak, store brede felger og skamstylet.
Jeg mener: Hvorfor ikke kjøpe seg en sportsbil fra starten av da? Hvorfor skal man så desperat gjøre en praktisk liten golf om til feks. Lamborghini?
Å forandre grunnkonseptet på en bil er vanskelig og ikke minst feil i mine øyne.
Mx-5en feks. har en karakter man i mine øyne ikke trenger å forandre :)

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 20:03
by Ørnbjørn
Kjempeforskjell i skamstyling til noko utgangspunktet ikkje er. Miata er vel den einaste modellen som kan "bæra" eit kit som Pitcrew med stoltheit. Ja til mangfaldet — også det styggsjarmerende!

Re: Beverly

Posted: 27 Feb 2013, 21:16
by alexj
Ørnbjørn wrote:Kjempeforskjell i skamstyling til noko utgangspunktet ikkje er. Miata er vel den einaste modellen som kan "bæra" eit kit som Pitcrew med stoltheit. Ja til mangfaldet — også det styggsjarmerende!
Enig med deg Ørnbjørn! Jeg refererte ikke til PitCrew. Den er i realiteten helt ok :)

Posted: 02 Mar 2013, 17:53
by Rudolf
Fint vårvær i Oslo

... så da var det bare å plukke av hardtoppen og lufte seg litt.
Og så må man fotografere litt på de "vanlige" stedene.

Image

Image

Image

Enda litt tid til badesesongen begynner ser jeg.

Erik

Posted: 29 Mar 2013, 21:15
by Rudolf
Påske i Oslo (så langt)

Det har vært noen flotte påskedager her i Oslo.
En god del skruing på Lanciaen, men også tid for å nyte ettervinteren i byen.

Oslofjorden i dag, langfredag:

Image

Beverly er fin å ha på slike dager.

Image

Det var liiiike før jeg satte på sommerhjula, men som man ser så er det fremdeles vinterføre på enkelte "flekker".

Erik

Posted: 01 Jun 2013, 22:52
by Rudolf
Back to basic

Etter masse påtrykk fra et masete familiemedlem måtte Beverly til slutt gi tapt.
De fine Coilowers-ene fra Fat Cat Motorsport måtte overlates til Rudolf Racing.

Til gjengjeld ble de originale Bilstein demperne som Rudolf hadde lånt, bygget tilbake med de riktige R-package fjærene.
Slik ble settet seende ut etter at de var plukket av Rudolf, vasket og montert sammen med fjærene:

Image

Image

Og slik ble de seende ut på bilen (bak):

Image

Damen hevet seg plutselig en tomme (eller to ?) høyere over marken, men hun siger vel litt ned igjen.
Det sier i hvert fall erfaringene.....

Image

Nå er Beverly tilbake til basic.
Understellet er 100% R-package igjen.
Dempere, fjærer og krengestag er satt tilbake til slik det var da bilen var ny.

Så det var med stor forventning jeg tok meg en kjøretur med det nye (gamle) oppsettet i kveld.
Interessant, gjenkjennelig og svært behagelig :)

Jeg har jo vent meg til ganske stivt oppsett på bilene mine etter hvert.
Men det spørs om ikke Beverly "kler" bedre R-package oppsettet siden hun nå mest blir brukt som "daily driver".
Inspirert daily driver ..... :wink:

Erik