Driftskostnader på nye sportsbiler = sykt
Moderator: Styremedlemmer
Driftskostnader på nye sportsbiler = sykt
Jeg ser at et sett med 2009 Nissan GT-R V-SPEC bremseskiver og klosser bare koster $48000...
Det er utrolige 325 000 NOK.
http://www.2009gtr.com/2009/03/want-to- ... pec-v.html
Nye Corvette har også karbon skiver men der koster en skive bare $1500 og nye keramiske skiver og klosser på en Porsche 997 tt kommer på 70K i følge en jeg snakket med på Rudskogen.
Med slike priser skjønner jeg hvorfor de tøffe gutta med dyre sportsbiler holder seg i depot.
På NSX'n jeg hadde syntes jeg 14K for skiver og klosser var i overkant.
Jeg er glad våre frisørbiler gjør det mulig å bruke bilen til det den er laget for uten å måtte ruinere seg bare for å skifte slitedeler.
EDIT: Det gjelder en Nissan GT-R V-SPEC. Ikke standard tralla.
Det er utrolige 325 000 NOK.
http://www.2009gtr.com/2009/03/want-to- ... pec-v.html
Nye Corvette har også karbon skiver men der koster en skive bare $1500 og nye keramiske skiver og klosser på en Porsche 997 tt kommer på 70K i følge en jeg snakket med på Rudskogen.
Med slike priser skjønner jeg hvorfor de tøffe gutta med dyre sportsbiler holder seg i depot.
På NSX'n jeg hadde syntes jeg 14K for skiver og klosser var i overkant.
Jeg er glad våre frisørbiler gjør det mulig å bruke bilen til det den er laget for uten å måtte ruinere seg bare for å skifte slitedeler.
EDIT: Det gjelder en Nissan GT-R V-SPEC. Ikke standard tralla.
Last edited by arildh on 16 Mar 2009, 20:46, edited 1 time in total.
- Techtor
- 2000 RPM
- Posts: 331
- Joined: 08 Oct 2003, 02:00
- Location: Bøler, Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Nei...hehe.biXen wrote:Høres ikke ut som girkassene til GTRen var så gjennomtenkte heller med tanke på launch control greiene.
Men er det riktig å reklamere for 0-100 tid på 3,5 sekund når man kun kan få til denne tiden med launch-kontroll som eventuelt ryker girkassa som man da ikke får på garanti?
0-100 uten launch greier man visst ikke å få den under 4,5sek
Medlemnr. 619Â Â Â Â Â Â
`93 Sort MiataÂ
`93 Sort MiataÂ
3,9 uten launch control Ifølge masse motorsider på google søkTechtor wrote:Nei...hehe.biXen wrote:Høres ikke ut som girkassene til GTRen var så gjennomtenkte heller med tanke på launch control greiene.
Men er det riktig å reklamere for 0-100 tid på 3,5 sekund når man kun kan få til denne tiden med launch-kontroll som eventuelt ryker girkassa som man da ikke får på garanti?
0-100 uten launch greier man visst ikke å få den under 4,5sek
10"anniversary nr 7021
Jo dyrere bilen er i innkjøp, jo dyrere blir delene.
Ok skiver og klosser til en Porsche GT2 koster f.eks ca. 12.000,-
Det som er sykt med de keramiske bremsene etc til ca. 70.000, er at de ikke er beregnet på banekjøring... De tåler det ikke, det er kun for å spare vekt.. (Ifølge en kamerat som har en 996 GT2).
Man får jo bra bigbrake kit med alt man trenger for 12.000, til Mx-5...
-n
Ok skiver og klosser til en Porsche GT2 koster f.eks ca. 12.000,-
Det som er sykt med de keramiske bremsene etc til ca. 70.000, er at de ikke er beregnet på banekjøring... De tåler det ikke, det er kun for å spare vekt.. (Ifølge en kamerat som har en 996 GT2).
Man får jo bra bigbrake kit med alt man trenger for 12.000, til Mx-5...
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Jeg trodde noe av poenget med keramiske bremser var at de var "evigvarende", eller iallefall så godt som..nope-mx5 wrote:Det som er sykt med de keramiske bremsene etc til ca. 70.000, er at de ikke er beregnet på banekjøring... De tåler det ikke, det er kun for å spare vekt.. (Ifølge en kamerat som har en 996 GT2).
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Gt-R spec V'en er vesentlig dyrere enn orginal gt-r'en, selges bare i japan og har en utsalgspris på litt over 15mill yen, eller ca 130£ som tilsvarer ca 1.3 mill norske kronasjer...
Men jeg tror fortsatt ikke at bremsene kan være så dyre som nevnt over...
Ang. Launch control greia så er vel det akkurat samme issue som Bmw m3 e46 fikk kjeft for også, der sa man jo også fra seg garantien ved å bruke den... Mon tro hvorfor de bygger inn sånne funksjoner?!
Men jeg tror fortsatt ikke at bremsene kan være så dyre som nevnt over...
Ang. Launch control greia så er vel det akkurat samme issue som Bmw m3 e46 fikk kjeft for også, der sa man jo også fra seg garantien ved å bruke den... Mon tro hvorfor de bygger inn sånne funksjoner?!
Last edited by Kolbotn on 17 Mar 2009, 15:55, edited 1 time in total.
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
På 996 var ikke de keramiske gode nok i lengden med hard bruk og Porsche droppa de på flere av bilene. Tror at det er videreutviklet for noen år siden og igjen er "evigvarende".nope-mx5 wrote:Jo dyrere bilen er i innkjøp, jo dyrere blir delene.
Ok skiver og klosser til en Porsche GT2 koster f.eks ca. 12.000,-
Det som er sykt med de keramiske bremsene etc til ca. 70.000, er at de ikke er beregnet på banekjøring... De tåler det ikke, det er kun for å spare vekt.. (Ifølge en kamerat som har en 996 GT2).
Man får jo bra bigbrake kit med alt man trenger for 12.000, til Mx-5...
-n
Og av flere andre også i 0-100, div ferrari, lambo, viper, corvette. osv.biXen wrote:Blir forbikjørt av 911 Turbo tiptronic da ifølge Edmuns Insidelinegorefeast wrote: 3,9 uten launch control Ifølge masse motorsider på google søk
Men det er vel ikke det som er poenget med denne tråden.
Retta bare opp feil tall som ble opplyst av Techtor, men det var vist bare tall tatt på "feelingen", som jeg trodde han hadde lest en plass.
Skal prøve å unngå å rette opp slikt i fremtiden
Beklager att jeg ledet inn på off topic med min rettelse
10"anniversary nr 7021
- Techtor
- 2000 RPM
- Posts: 331
- Joined: 08 Oct 2003, 02:00
- Location: Bøler, Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg tok det på "feelingen" etter å ha sett en episode av Garage419 der dem sa at GTR`en ikke gikk under "mid`fours" uten launch kontroll på flere tester. Dumt av meg å tro på noe som et internettbasert bilprogram.gorefeast wrote: Retta bare opp feil tall som ble opplyst av Techtor, men det var vist bare tall tatt på "feelingen", som jeg trodde han hadde lest en plass.
Medlemnr. 619Â Â Â Â Â Â
`93 Sort MiataÂ
`93 Sort MiataÂ
hehe... Det er nok ikke første gang nei.indahla wrote:Er vel ikke første gang det blir noe OT på dette forumet..gorefeast wrote:Beklager att jeg ledet inn på off topic med min rettelse
Slik som nå
Se der ja Techtor Jeg trodde bare du hadde tatt det, bokstavlig talt på "feelingen". (ala type gjettet) Ikke meningen
10"anniversary nr 7021