Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Fant i stad ut at monterings festene på ny og gammel Sparco Sprint V stolene er forskjellige..
Den nye typen har i tillegg til fester under, fester på sidene. Som er i veien for orginalunderstellet (på stolene). Pluss at festene under på den nye typen, er noe breiere enn de gamle.
Hvis jeg ikke bare var litt for forsiktig, så kjentes det ut som at gjengene er noe anderledes og?
De jeg veit har disse setene her er arildh, AJF og mrinzane.
Noen av dere som har en "How To" på dette? Gidder ikke sette sammen med noe jeg "hadde liggende" når dere kjekke unge herrer veit hvordan.
Gjengene er litt trege ja. Jeg å "glaibilenmin" laget likt til min og hans sin, flattjern mellom festehullene, 1 framme og 1 bake. Så laget bare hull i flattjern til org. festene.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
lurte på hvordan disse er i forhold til diverse andre "billig" stoler, vurderer sånne siden de jeg har er dårlige rørramme stoler! bynner å miste formen så man kan kjenne rørene av og til....
men er di gode å sitte i? å da mener jeg bøtestol gode og ikke langtur.
har kun erfaringer med den gamle modellen, som er uten "møbelstropper"som den nye har.
disse var gode syntes jeg, dog med korsryggpute (Sparco sin oppblåsbare) kjente ikke noe til røra.
Du kan få setene vesentlig lavere ved å bruke 2 flatjern, knekt passende til i hver ende mellom fremfre og bakre hull i bilen.
Og 4 flatjern knekt i 90 grader, som sveises/boltes fast til de 2 andre flatjerna, og da heller bruke sidemontering på stolene.
Det er måten jeg skal bruke når jeg skal ha andre stoler etterhvert.
Sprint V er bedre å sitte i enn de forrige men ikke mye. Glassfiberstol er best.
Sparco Roadster er veldig god og er mer åpen ved hoftene.
Den er ikke FIA godkjent men det er vel nøyaktig 0 personer her inne som behøver det.
Er det Roadster du har, Arild? Sjekka siden din, men fant ikke noe bilder av stolene.
Det blir nye stoler på meg i år, men sliter med å bestemme meg for hvilke. Lite keen på å finne opp kruttet selv, så jeg tar heller og kopierer noe jeg vet funker hos andre. Sånn sett er jo Sprint V bankers foreløpig.
At man sitter fast og lavt er det viktigste, samt at originalbeltene funker bra (inntil videre). Komfort kan jeg tenke på når jeg blir eldre. Hadde sikkert klart å kjøre 50 mil på en kirkebenk.
Edit - spesielt for vektfantastene: Litt googling sier at Sprint V veier 8,1 kg, mens Roadster veier 6,4 kg
Jeg har en Sprint V og en vanlig Sprint (IV ?)
Kjøpte først en Roadster men byttet det i Sprint V da det var vanskelig å tilpasse den til NB skinnene pga. at NB fester beltet i skinnen. Tror det går greit på NA skinner men selve hendelen for skinnen må nok moddes. Evt. kuttes i sete. Så det er ikke bolt on akkurat..
Nå som jeg har funnet ut at jeg må ditche oem understellet alikevel angrer jeg på at jeg ikke gikk for Roadster.
Når vi først snakker bøttestoler så vil jeg ikke anbefale det for noe annet enn banekjøring.
NBFL stolene er faktisk veldig gode med god støtte men bygger for høyt. Jeg kjørte med de i fjor på diverse treff og det fungerer etter at jeg fjernet litt skumgummi fra setet men ikke optimalt.
Savner ikke å klatre inn i det klamme sprint setet hvor man må putte en pute bak ryggen for å overleve lengre turer. Når jeg får ordnet nytt understell blir det litt enklere å kaste det inn og ut ettersom hva man skal bruke bilen til.