Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Det jeg lurte på var, hva er deres erfaringer?
Noen som har prøvd noen av disse (eller) lignende oppsett?
(Nå forutsetter jeg at jeg får tak i mannen bak tidl. Forstillingsspesialisten eller et annen kyndig verksted til å "gjøre som de får beskjed om".
Mao. ikke Nordhagen på Storo (ref tidl. tråder... ) )
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
spørs litt hva du ønsker å bruke bilen til.. og dekktype
-1.5 camber foran. org spissing eller 0 spissing, og org spissing bak, -2grader camber er greit gateoppsett på en bil som kjøres aktivt, og ser litt banebruk innimellom..
kjører du kun jobbkjøring, lite/ikke bane, og sjelden leker på småveier blir det for mye camber igjen..
for max grep osv skal man gjerne ha mye mer camber foran enn de fleste oppsett du finner på nett til mx anbefaler.. men dette går på bekostning av bremsing rett fram, sporing og er rett og slett ikke no vits på en gatekjørt bil
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Blir nok mest gatekjøring og en autoslalom eller 5...
Kjører med "sportslige" Goodyear Eagle F1 GDS3 dekk (195/50-15) og har nok en aktiv kjørestil.
Men jeg er ikke interessert i å ofre bremseegenskaper og rettfram-stabilitet da det er den eneste bilen jeg har og brukes hele året.
Jeg er nok ute etter ett godt kompromiss...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
innstillingene over er noe jeg og flere har testet på gate og noe bane, det funker supert.. alt hjelper, så lenge du har hissigere vinkler enn det mazda mener.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Kjører også med tall ganske nærme det Harald skriver. Icehawk er vel en på miata.net som kaller seg, ga de tallene han annbefalte til de som skulle ta justeringa, og er godt fornøyd med slik det blei.
Har kjørt en sesong med oppsett ala det Icehawk har foreslått og må si meg godt fornøyd. Fungerer bra til min bruk av bilen, til fra jobb hver dag og en 6-10 autox/trackdays pr sesong. Men vær obs på at dette er et oppsett med fokus på sport så, så kontant turn inn som dette oppsettett gir kan være uvant i begnnelsen. Ellers ville alle oppsett kreve litt eksprimentering med lufttrykk for å få mest mulig igjen for de.
Dekk slitasjen er heller ikke for gal, R888 mine som var nye i fjor har fortsatt minst en halv sesong igjen