Page 1 of 1
Kjøp av Mx5..
Posted: 04 Jun 2009, 11:12
by Kri(ma)z(da)
Hei alle sammen. Har lenge vært "medlem" (lite aktiv siste 3 år) i mazda-ogn forumet. Da gikk det for det meste i Rx-7 prat... Etter et skikkelig feil tråkk (nok om det) endte det med at planer ble lagt flate.
Nå derimot har jeg endelig tenkt til å anskaffe meg en Mx5...
Derfor trenger jeg noen tips fra dere som har litt mer greie på modellen enn det jeg har..
Hva anbefaler dere? Å hva evt burde man se etter?
(vanlige feil?)
Glapp en her for et par uker siden som jeg angere meg syyyk på at jeg ikke løp å kjøpte! Grrr...
Noen tips?
Alle svar mottaes med stor takk!:)
Posted: 04 Jun 2009, 12:27
by arildh
Det kommer litt ann på hva du ønsker. Trimming ? Styling ? Bruksbil ? Kan du mekke selv ?
Har du penger ?
Søk og du finner mange tråder med samme spørsmål og mange bra svar.
Mitt universal råd. Kjøp en NA/NB 1.8 som har gått under 150K.
Posted: 04 Jun 2009, 17:05
by Kri(ma)z(da)
Takk for svar!
Jeg har kikket lenge... Og som jeg kanskje har skjønt så er NB det karosseriet med faste lykter altså 98/99 og oppover...
Det er det jeg har tenkt ihvertfall. Jeg skal ha en som er strøken som jeg kun skal ta ut når været byr seg.
Regner med ca 110 - 150 K... Fant en Gtr som jeg holdt på å slå til på men var litt for sen..
Den skal være 100% orginal og helst gått under 100.000km
Kanskje mye å be om men jeg har det ikke travelt...
Helst vil jeg ha en Gtr, ikke med tanke på noe sånt som navn, ytelse etc, men pga det kun er laget 200Ex fra 98 - 01...
Hvilket gjør at du ville valgt en som var gått mindre enn 150k? Noe spes man da må titte etter evt lytte etter eller evt slite deler som vanligvis går?
Posted: 04 Jun 2009, 17:09
by Miatapowers
Kri(ma)z(da) wrote:Takk for svar!
Jeg har kikket lenge... Og som jeg kanskje har skjønt så er NB det karosseriet med faste lykter altså 98/99 og oppover...
Det er det jeg har tenkt ihvertfall. Jeg skal ha en som er strøken som jeg kun skal ta ut når været byr seg.
Regner med ca 110 - 150 K... Fant en Gtr som jeg holdt på å slå til på men var litt for sen..
Den skal være 100% orginal og helst gått under 100.000km
Kanskje mye å be om men jeg har det ikke travelt...
Må ikke se deg blind på dette med gtr klistremerke, for noe særlig mer er det ikke, må ikke sammenlignes med gtr som på mazda 323, om du regner prisklasse på 110-150. så ville eg prøvd å funnet en 2001 sport eller noe, de har bedre bremser og litt sprekere,, pluss etter 2001 så forsvant litt av padde tryne,,
Posted: 04 Jun 2009, 17:11
by Kri(ma)z(da)
Ja du har kanskje rett i det. Jeg tenker som sagt ikke så mye på det, forutenom at den har andre bremser og annet understell, skinn seter (selv om det er det på de fleste)...
Posted: 04 Jun 2009, 17:16
by Miatapowers
Kri(ma)z(da) wrote:Ja du har kanskje rett i det. Jeg tenker som sagt ikke så mye på det, forutenom at den har andre bremser og annet understell, skinn seter (selv om det er det på de fleste)...
Gtr har vel ikke noe bedre bremser, og understellet er vel bare eibach, noe så er rent søppel, eller tar eg feil der, eg hadde iallefall også en spess modell nb, da med original senk, eibach, gren til eg fikk den hjem, rett på nettet og kjøpte skikkeligt,,

Posted: 04 Jun 2009, 17:20
by Kri(ma)z(da)
Okei.. Dere vet nok litt mer om dette enn det jeg gjør..
Motor valg? En her som nevnte 1.8... Kontra 1.6, hvor mye utgjør det?
Noen gode argumenter utenom at 1.8 ltr'n er sprekere?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16828268
Denne ser jo ok ut, men litt harry med samme intr farge.
Men jeg tenkte på 6 gir... Noen som har kjørt med denne kassa? Evt hvordan er den?
Posted: 04 Jun 2009, 17:42
by Miatapowers
Kri(ma)z(da) wrote:Okei.. Dere vet nok litt mer om dette enn det jeg gjør..
Motor valg? En her som nevnte 1.8... Kontra 1.6, hvor mye utgjør det?
Noen gode argumenter utenom at 1.8 ltr'n er sprekere?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16828268
Denne ser jo ok ut, men litt harry med samme intr farge.
Men jeg tenkte på 6 gir... Noen som har kjørt med denne kassa? Evt hvordan er den?
Utgjør endel desverre, 1,6 med 110 hk blir litt dødt, blir ifrakjørt av masse rart da, og lite tuning så er bolt on, kan bruke mye ifra 90-93 modellene, men er ikke bolt on, de med 1,8 har man masse rart til,,