Page 1 of 2

Mx5 med v6 motor

Posted: 02 Jun 2004, 20:08
by Mazdafreaks
Noen som vet om det er en mx5 i bergen med v6 motor, var en kompis av meg som var på besøk i bergen i går og han hørte en mx5 som kjørte forbi han og han mente det måtte vera v6 motor i denne, :lol:

Posted: 03 Jun 2004, 11:08
by Ole BRG 91
Vet ikke om noen, men det kan ha vert meg og frosken....

Frosken kom i stemme skiftet etter at JR grenrør et kom på plass og eksos kammen ble justert.... Kan ikke si att jeg syntest det høres ut som en V6er men det høres veffal ikke ut som en miata :)

Ole

Posted: 03 Jun 2004, 15:37
by EspenAndre
Ole BRG 91 wrote: Frosken kom i stemme skiftet etter at JR grenrør et kom på plass og eksos kammen ble justert.... Kan ikke si att jeg syntest det høres ut som en V6er men det høres veffal ikke ut som en miata :)

Ole
Vet heller ikke om noen.. tviler på at det finnes noe sånt her....

Men Ole.. hvor kjøpte du grenrøret og hva ble prisen?

Posted: 03 Jun 2004, 16:12
by Ole BRG 91
Kjøpte d av en kar i hamar som hadde et til overs :) betalte 3500 tror jeg... det er en stund siden... (Kommer effekt annlegg i morgen :) )

Posted: 03 Jun 2004, 21:47
by Mazdafreaks
Merket du noe forskjell med grenrøret i effekt, synest min er noe slapp, skal sjekke tenning senere eller i morgen, 14 grader er ikkje det dere bruker, Hvilket effektannlegg er det du skal montere, vil ha effektannlegg eg også, det står mellom simons dual eller ett greddy, men har hørt at greddy sitt bråker litt mye, er ikkje så veldig interesert i bråk, men vil ha litt meir lyd ut... :lol:

Posted: 03 Jun 2004, 22:01
by Vidar
Var vel Greddy anlegg Lars hadde dvs HF-MX5T sin bil.
Den ble huka inn på Vålerbanen fordi den bråka for mye..
Mazdafreaks wrote:Merket du noe forskjell med grenrøret i effekt, synest min er noe slapp, skal sjekke tenning senere eller i morgen, 14 grader er ikkje det dere bruker, Hvilket effektannlegg er det du skal montere, vil ha effektannlegg eg også, det står mellom simons dual eller ett greddy, men har hørt at greddy sitt bråker litt mye, er ikkje så veldig interesert i bråk, men vil ha litt meir lyd ut... :lol:

Posted: 04 Jun 2004, 07:53
by Magnus
Latterlig med lydgrense på en motorbane egentlig. :lol:

Posted: 04 Jun 2004, 10:20
by Ole BRG 91
Jeg har nettop hentet meg et simons annlegg med et rør bak.

Posted: 04 Jun 2004, 11:09
by HansT
Vidar wrote:Var vel Greddy anlegg Lars hadde dvs HF-MX5T sin bil.
Den ble huka inn på Vålerbanen fordi den bråka for mye..
Har ikke HF-MX5T turbo i sin også? Tør ikke tenke tanken engang på hvordan det Greddy anlegget hans da høres ut på en normal sugemotor. Høyt blir det ihvertfall !

Posted: 04 Jun 2004, 12:21
by Mazdafreaks
Turbo demper faktisk utrolig mye lyd, så eg vil tro at han får mindre lyd enn en som ikkje har turbo

Posted: 04 Jun 2004, 12:38
by Vidar
Stemmer det.
Det var turbo på bilen når den ble huka inn..
HansT wrote:
Vidar wrote:Var vel Greddy anlegg Lars hadde dvs HF-MX5T sin bil.
Den ble huka inn på Vålerbanen fordi den bråka for mye..
Har ikke HF-MX5T turbo i sin også? Tør ikke tenke tanken engang på hvordan det Greddy anlegget hans da høres ut på en normal sugemotor. Høyt blir det ihvertfall !

Posted: 04 Jun 2004, 13:46
by Ole BRG 91
mazdafreaks: Hvordan er lyden av simons annlegget?? litt spent... skal monteres i ettermiddag...

Posted: 04 Jun 2004, 16:47
by HF-mx5T
alt tar støygrensa på våler da. 90db er grensa der..


står faktisk 96db i vognkortet på mx5en min..
gamle gti 16v golfen målte vi til 95 db


og ja, mx5en bråker like mye ennå...

Posted: 04 Jun 2004, 16:48
by HansT
Mazdafreaks wrote:Turbo demper faktisk utrolig mye lyd, så eg vil tro at han får mindre lyd enn en som ikkje har turbo
Akkurat, det var derfor jeg skrev min forrige kommentar, fordi hvis han ikke fikk kjøre fordi hans bil med Greddy eksosen bråkte for mye, så vil IHVERTFALL det Greddy anlegget bråke MYE på en vanlig sugemotor.

Posted: 04 Jun 2004, 19:08
by arildh
De kan da vel ikke nekte biler som måler like mye støy som står i vognkortet ? Hvordan i h****** greier de å arrangere noe som helst der ? Ingen racerbiler eller motorsykler som klarar 90db kravet.
Men all form for racing har kanskje unntak...