Page 1 of 1
GT5 :) :)
Posted: 26 Aug 2009, 20:02
by Tonny_B
Posted: 26 Aug 2009, 20:08
by nope-mx5
Det gjenstår å se.
Forza serien er fortsatt den som er mest realistisk ifølge de som har peil.
Jeg holder meg definitivt til xbox 360.
Mye fler bra spill, og ikke Rootkit-Sony som står bak.
-n
Posted: 26 Aug 2009, 20:09
by Tonny_B
UK, August 24, 2009 - Gran Turismo 5 will feature some 1,000 cars and will be releasing in the fourth quarter of 2009, according to details fleetingly revealed on developer Polyphony Digital's official website.
Sony's flagship racer made an unexpected playable appearance at last week's Gamescom, flaunting its new – if currently limited – damage model for the first time. GTPlanet picked up details from the game's official site which have since been removed, and make for eye-watering reading. 1,000 cars make the cut, with electric cars faithfully represented, while 20 courses are available, drivable in 60 different layouts.
The details were confirmed by leaflets handed out at last week's Gamescom – also picked up by GTPlanet - which list a Q4 2009 release date. Gran Turismo 5 impressed on its debut last week, although its debut was in a somewhat truncated form, with the damage model not yet fully implemented and only a single car and track available.
Expect to hear more – much, much more – at next month's Tokyo Game Show
Posted: 26 Aug 2009, 23:50
by mussa
Hvordan er det på Forza når man drar av veien/inn i autovernet i 200km/t? Er det bare tut å kjør videre, eller får man faktiske skader på bilen..? (Irriterer meg over GT at det ikke er mulig å skade bilene)
Posted: 27 Aug 2009, 00:02
by Sevenord
Drar du rett fram i autovernet i 200 når du spiller forza er det ikke mye igjen av fronten på bilen og den går nok hverken fram eller tilbake

Forza er elsk.
Posted: 27 Aug 2009, 00:03
by Tonny_B
Ryktene sier at man får velge damagecontroll på nye gt også...

Posted: 27 Aug 2009, 01:28
by Hauk
Predator wrote:Ryktene sier at man får velge damagecontroll på nye gt også...

I GT5 så er det vel kun formel-biler av noe slag som får skade i det hele tatt? Nytt i Forza 3 er at bilene ruller rundt (taker) og går i oppløsning. Det er faktisk bilfabrikantene som har sagt nei til dette tidligere (samt at bilene tok skade). Tar seg jo ikke ut at bilene deres ruller rundt og blir most i dataspill.
Men nå har altså MS deala, betalt og ligget seg til dette. Hurra!
Posted: 27 Aug 2009, 08:57
by arildh
Posted: 27 Aug 2009, 09:56
by biXen
Hauk wrote:
I GT5 så er det vel kun formel-biler av noe slag som får skade i det hele tatt? Nytt i Forza 3 er at bilene ruller rundt (taker) og går i oppløsning. Det er faktisk bilfabrikantene som har sagt nei til dette tidligere (samt at bilene tok skade). Tar seg jo ikke ut at bilene deres ruller rundt og blir most i dataspill.
Men nå har altså MS deala, betalt og ligget seg til dette. Hurra!
GT5 ser unektlig meget bra ut, men for å være en suksess online trengs damage i min mening, ellers blir det bare tull. At bilfabrikantene har vært/er i mot dette er bare noe PR bullshit Polyphony / Sony kom med fordi det å lage damage er vanskelig og tar tid. Tenk på det at når du designer en bil i 3D så lager du den ikke nødvendigvis for at deler skal ramle av, du knytter punkter sammen som du ikke regner med skal forsvinne.
I Forza 3 kan spoilere, vinger osv. ramle av, panser og tak krenges, og det gjelder også ettermarkedsdeler. GT sparer seg med andre ord for MAAAAAAAAAAAASSE arbeid. Man må mest sannsynlig lage bilen på ny for å få inn damage i min erfaring med 3D, da sliter du litt med 1000 biler.
Så ikke tro på alt Sony sier
Det er et intervju med Audi sin ansvarlige for spillintegrering av bilene deres og han sa at de ble glade for at Turn 10 ville ha mer damage, de liker det realistisk, fordi når du krasjer i et race så BLIR bilen ødelagt. De var veldig klar for å smashe opp bilene.
Posted: 27 Aug 2009, 12:20
by Hauk
biXen wrote:Så ikke tro på alt Sony sier

Nå var det MS som sa dette da - at de endelig hadde fått
alle bilfabrikantene med på at bilene skulle kunne rulle rundt. Spillmessig er det enten alle eller ingen - kan jo ikke ha det slik at kun Audi-modeller blir most, mens alle Ferrariene er like fine.
Skade er et must ja, siden skalaen fra strøken bil til vrak er stor. Mister man aero-deler så påvirker det downforce, stabilitet etc. En sving som er kurrant i 150 km/t er kanskje umulig i samme fart etter at man har mista frontbumper foran etc. Og ikke bare på det visuelle plan; Forstillinga kan få seg en knekk, og bilen drar til siden. Girkassa kan ta kvelden delvis; trege girskift eller at man mister spesifikke gir. Blablabla
Dvs. mange måter å straffe "idiotkjøring" på. Og det er det nok av på nettet. Spiller nesten utelukka "friends-only"-games. Da vet jeg hvor folka bor hvis de blir ufine.
