Page 1 of 2
Noen så kjenner til vw passat tdi 2001
Posted: 02 Oct 2009, 14:12
by Miatapowers
Hei har fått ett problem rett før eu, bremsekraft forsterkern er meget svak.. virker som det er lite vakuum så blir produsert, 2-3 pump på bremsen så er den helt dau.. noen så vet hva dette kan vera. kjenner lite til disse tdi igrunn..
Takker for all hjelp, og håper eg kan få denne eu ok uten å selge kroppen min..

Posted: 02 Oct 2009, 18:39
by RonnyG
Har du søkt/spurt på forumet til vw/audi klubben:
http://www.vwaudi-club.no/
Pleier å få raske svar der.
Posted: 02 Oct 2009, 20:11
by mrinzane
Sjekk om du har vann i rommet mellom torpedo og motorrom, det bruker å gå tett i dreneringen under batteriet pga skit og da fylles det med vann der og går inn i bremsekraft forsterkeren. Vært borti det ca 10 ganger på jobb... ( å jeg jobber ikke på et VW verksted )

Posted: 02 Oct 2009, 21:35
by Miatapowers
mrinzane wrote:Sjekk om du har vann i rommet mellom torpedo og motorrom, det bruker å gå tett i dreneringen under batteriet pga skit og da fylles det med vann der og går inn i bremsekraft forsterkeren. Vært borti det ca 10 ganger på jobb... ( å jeg jobber ikke på et VW verksted )

Er ikkje noe vann der på min desverre. men det kan jo ha vert når det stor regnet her i hele sommer, men hvordan kvitter man seg med det vannet da,, har egentlig mest tro på det er vakuumpumpa nå, og den koster så mye at mxen ofres snart... bruksbilen er viktigst..
Posted: 02 Oct 2009, 21:57
by mrinzane
Man må demontere å tømme det ut om det er mye. Men sjekk vakumet ditt da ved å koble på en vakum hånd pumpe.
Kan vel være tilfelle om den har gått langt...
Posted: 02 Oct 2009, 23:06
by Steinar
Nå er vel ikke brukte vakumpumper til en Passat diesel så vanskelig å oppdrive på et huggeri til en rimelig penge.
Selge MX5'en for en vakumpumpe til en Passat er vel litt drøyt.
(Sjekket tilbakeslagsventilen på vakumslangen?)
Steinar
Posted: 03 Oct 2009, 19:45
by Miatapowers
Steinar wrote:Nå er vel ikke brukte vakumpumper til en Passat diesel så vanskelig å oppdrive på et huggeri til en rimelig penge.
Selge MX5'en for en vakumpumpe til en Passat er vel litt drøyt.
(Sjekket tilbakeslagsventilen på vakumslangen?)
Steinar
joa men brukt pumpe er bare å vente på problemet dukker opp igjen,, skal få målt vakuum en dag eg har fri,, koster en 350usd, så regner med en 6-7k her på lokale vw..
Posted: 03 Oct 2009, 19:49
by mrinzane
Selvfølgelig veeeeldig vanlig på VAG at vakumslanger ( og trykkgater) gnages hull på.
Posted: 03 Oct 2009, 19:55
by Miatapowers
mrinzane wrote:Selvfølgelig veeeeldig vanlig på VAG at vakumslanger ( og trykkgater) gnages hull på.
Joa men har fått over alle disse, er faktisk bra, kun en etter pumpen eg bør bytte eller isolere,,, men får sjekke vann og vakuum endag,, spørs om eg ikke bare tar en slange ifra mxen for å teste, den lager da nok vakuum,,
Posted: 03 Oct 2009, 19:58
by mrinzane
ja, du kan jo bruke en boost måler for å måle vakum. Den går da i minus, da får du et inntrykk av om du har eller ikke har vakun i det minste.
Posted: 03 Oct 2009, 20:05
by Miatapowers
mrinzane wrote:ja, du kan jo bruke en boost måler for å måle vakum. Den går da i minus, da får du et inntrykk av om du har eller ikke har vakun i det minste.
Joa men hvor mye skal det vera ca da, mxen er en bar.. men regner med passat aldri klarer det,,
Posted: 03 Oct 2009, 20:13
by mrinzane
Vet ikke. Men kanskje google kan hjelpe
Posted: 04 Oct 2009, 20:23
by Miatapowers
Har prøvd å google,, eg fant en så fant ut han skulle ha 27 inches i vakuum, er inches det samme som psi så mangler eg masse vakuum, for da bør eg ha ca 2 bar.. det har eg iallefall ikke,,
Posted: 04 Oct 2009, 20:51
by mrinzane
Skulle gjerne vært flere betegnelser på det trykket ditt, 27 inches er og blir 27 fot. Men om det er pound-force/square inch så er det 1,86 bar...
Posted: 04 Oct 2009, 21:51
by Miatapowers
mrinzane wrote:Skulle gjerne vært flere betegnelser på det trykket ditt, 27 inches er og blir 27 fot. Men om det er pound-force/square inch så er det 1,86 bar...
Hvor mye blir 27fot i bar da,

liker best bar målestokk eg,,
