Page 1 of 2
Noen her som har prøvd FM butterfly brace ++
Posted: 05 Oct 2009, 20:48
by Stehu
Vurderer på å kjøpe litt stæsj te bila! Så tenkte en del på Butterfly delen fra FM! Noen som har erfaring med dette? Tenkte også på Frog arms og FM 2.5 suspension. Kom gjerne med innspill på alle delene
http://www.flyinmiata.com/index.php?sto ... %201990-97 FM butterfly brace
http://www.flyinmiata.com/index.php?sto ... r=13-71000 Frog Arms
http://www.flyinmiata.com/index.php?sto ... r=13-16610 1990-93 FM stage 2.5 suspension
http://www.flyinmiata.com/index.php?sto ... r=13-69000 Rear subframe brace
Posted: 05 Oct 2009, 20:52
by Harald
2.5 suspension = good shit
Posted: 05 Oct 2009, 20:53
by Stehu
Harald wrote:2.5 suspension = good shit
I likes

Er vel ikke sjans i "finner ikke ord" å få godkjent dette? ^^
Posted: 05 Oct 2009, 20:54
by nope-mx5
frame rails er kurrant.
butterflydelen bygger mye ned, og kan skade mye om noe under bilen tar tak i den.
fm 2.5 er knall.
(men kan gjerne bruke nb toppfester istedet for fm sine grisedyre.).
Frog arms har så vidt jeg har hørt ikke så mye for seg.
-n
Posted: 05 Oct 2009, 21:04
by inglar
Rear subframe brace
Testet på MSM. Merket ikke noe forskjell syntes jeg, men nå er MSM stivet av noe mer enn vanlig.
Posted: 05 Oct 2009, 21:14
by uggla
Henger meg på.
fm 2.5 suspension = gudd shit
senker vel ikke nok til at man trenger godkjenning?
dessuten er fjærene sorte så de kunne like gjerne vært org.
Posted: 05 Oct 2009, 21:19
by Stehu
uggla wrote:Henger meg på.
fm 2.5 suspension = gudd shit
senker vel ikke nok til at man trenger godkjenning?
dessuten er fjærene sorte så de kunne like gjerne vært org.
Bestilles neste måned det da

Hvor mye veier det kittet forresten?

Posted: 05 Oct 2009, 21:27
by nope-mx5
Stehu wrote:uggla wrote:Henger meg på.
fm 2.5 suspension = gudd shit
senker vel ikke nok til at man trenger godkjenning?
dessuten er fjærene sorte så de kunne like gjerne vært org.
Bestilles neste måned det da

Hvor mye veier det kittet forresten?

Husker ikke vekta på swaybar og fjærkit jeg kjøpte, men de sendte pakkene separat, og frakta ble ganske drøy.
swaybar og fjærer kom på $700 med frakt.
Moms og gebyr kom i tillegg.
-n
Posted: 05 Oct 2009, 21:32
by uggla
Hmm.... tror jeg betalte 220 dollars for frakta.
1000 dollar for settet ca.
220 dollar for frakta ca.
og til slutt 2500 kr eller no' i moms og gebyr.
Tror det kom på totalt ca. 10.000 NOK så vidt jeg husker.
Husker ikke helt hva det veide.
Posted: 05 Oct 2009, 21:32
by Stehu
nope-mx5 wrote:Stehu wrote:uggla wrote:Henger meg på.
fm 2.5 suspension = gudd shit
senker vel ikke nok til at man trenger godkjenning?
dessuten er fjærene sorte så de kunne like gjerne vært org.
Bestilles neste måned det da

Hvor mye veier det kittet forresten?

Husker ikke vekta på swaybar og fjærkit jeg kjøpte, men de sendte pakkene separat, og frakta ble ganske drøy.
swaybar og fjærer kom på $700 med frakt.
2.5 kittet koster $1100 før tull og dall :O Blir vel ikke så lite i frakt heller da :S
Moms og gebyr kom i tillegg.
-n
2.5 kittet koster $1100 før tull og dall :O Blir vel ikke så lite i frakt heller da :S
Posted: 05 Oct 2009, 21:36
by Hauk
Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med FM 2,5. Helt rått på ujevnt underlag, og funker ganske bra på bane også.
Fatboy har montert butterfly braces på "nybilen", og kan sikkert kommentere denne. (Den center-piecen kan forøvrig justeres i høyden, så den behøver ikke komme så langt ned. Hvor høyt/lavt dikteres av eksosanlegget.)
Posted: 05 Oct 2009, 21:37
by Miatapowers
www.jetcarrier.com og er du tøff så setter du verdien lav, men er meget ulovlig og ville straffe deg med fengsel om de tar deg..

eg tørr ikke dette, lar mva komme som den skal.. men kan få rimelig frakt der om man sender med feks en båt,, men var ikke så ille med fly heller, husker ikke exsagt hva eg betalte nå, men var ikke så ille.-
Posted: 05 Oct 2009, 21:40
by nope-mx5
Hauk wrote:Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med FM 2,5. Helt rått på ujevnt underlag, og funker ganske bra på bane også.
Fatboy har montert butterfly braces på "nybilen", og kan sikkert kommentere denne. (Den center-piecen kan forøvrig justeres i høyden, så den behøver ikke komme så langt ned. Hvor høyt/lavt dikteres av eksosanlegget.)
Har du kyb agx eller tokico illumina?
Usikker på hva jeg skal ha når jeg må bytte agx demperne mine.
(Koni sport, tokico illumina eller kyb agx).
Forøvrig veldig enig i hvor bra Fm kitet er.
Får vanvittig mye kjøreglede for pengene.
-n
Posted: 05 Oct 2009, 21:48
by Hauk
nope-mx5 wrote:Har du kyb agx eller tokico illumina?
Usikker på hva jeg skal ha når jeg må bytte agx demperne mine.
(Koni sport, tokico illumina eller kyb agx).
Tokico... handlet nå i sommer. Usikker på hvorfor FM gikk fra KYB (som de brukte før) til Tokico.
Jeg _tror_ valget mellom de nevnte dempere er mindre utslagsgivende enn selve fjærene. Alle merkene skal være greie. Så lenge man har FM-fjærene så tror jeg man er i mål.
Posted: 05 Oct 2009, 21:51
by nope-mx5
Hauk wrote:nope-mx5 wrote:Har du kyb agx eller tokico illumina?
Usikker på hva jeg skal ha når jeg må bytte agx demperne mine.
(Koni sport, tokico illumina eller kyb agx).
Tokico... handlet nå i sommer. Usikker på hvorfor FM gikk fra KYB (som de brukte før) til Tokico.
Jeg _tror_ valget mellom de nevnte dempere er mindre utslagsgivende enn selve fjærene. Alle merkene skal være greie. Så lenge man har FM-fjærene så tror jeg man er i mål.
Jepp, tror jeg og.
Eneste jeg har lest er at Koni sport takler stivere fjærer veldig bra.
Også har Koni egne coilover sleeves man får kjøpt, som er mye billigere en GC visstnok.
Er ikke umulig det blir den løsningen.
(og om mulig skaffe Eibach eller Koni coiloverkit fjærer som er beregnet på mx5, og da få coilovers inn i vognkortet, og få skikkelige fjærer på etterpå).
Men, litt oftopic her nå
-n