Page 1 of 1
Min MX-5 vs en Miata
Posted: 06 Oct 2009, 21:58
by jean-eric
Jeg har bilen min på verksted nå om dagen. En kar som har flere MX-5er hadde sett på den, også under bilen, og mente at bilen min ikke kan være "eurospec". Han mente den manglet div i f.eks understellet, blandt annet stag som stiver opp bilen, altså ting som har med kjøreegenskapene å gjøre. Det virket som at han mente at dette skulle være standard på samtlige MX-5 NAer som ble levert til Europa.
Jeg mener å ha lest at dette bare var standard på 93-modellen, ellers ekstrautstyr. Hva mener dere? At min er en US-versjon kan umulig stemme

Alt er jo ellers likt med andre NAer som er levert til Europa, instrumentene, bakplata, ikke oransj lys foran og på sidene osv.. Den er importert fra Sveits, kan jo være forskjeller pga det for alt jeg vet.

Posted: 06 Oct 2009, 22:13
by anton.g
Kom vel ikke før på 94-95 modellen disse stagene fra bakende til chassi.
Og stag mellom b-stolper.
Var slike på min 95-donor, 1,8. Miata
Ser du på ene Miata-prosjektsiden min, så er det bilder fra stag under, og innsveising av fremre fester til stag under.
Kaltes i min ungdom for momentstag.
.

anser
Posted: 06 Oct 2009, 22:15
by EspenAndre
Ser virkelig ut som en euro ja, hvilken modell sammenlignet han den med da?
Posted: 06 Oct 2009, 22:40
by EatonMiata
Den bilen er garantert eurospec - hvem i huleste har sagt noe annet?
Posted: 06 Oct 2009, 23:05
by jean-eric
Takk for oppklaringen, han har sikkert "loka" med årsmodellene. Dessverre vet jeg ikke hva han sammenlignet med, men han er visst ganske kjent med MX-5 og hadde en selv.. Skal prøve å finne ut av hva han egentlig mener er så annerledes. Hvis jeg mangler noe kritisk, så må jeg isåfall skaffe det.
Og som jeg har gitt uttrykk for i "Kjøpes"-delen, så trenger jeg sårt en førerdør. Om det er noen snille sjeler her som har en tilsalgs, så..

Rustmessig blir bilen meget bra nå

Posted: 07 Oct 2009, 18:41
by Rudolf
jean-eric wrote:Takk for oppklaringen, han har sikkert "loka" med årsmodellene.
Din bil ble produsert 19 mars 1991 i Hiroshima for eksport til Europa.
Den ble levert med Limited Slip Differensial (Viskose-typen) fra fabrikk.
(Den er aldeles ingen Miata og vet knapt nok hvor USA er ....)
Erik
Posted: 07 Oct 2009, 18:45
by knekten
Hva klarer du å finne ut om min bil a Erik ?
Posted: 07 Oct 2009, 18:50
by Rudolf
knekten wrote:Hva klarer du å finne ut om min bil a Erik ?
Jeg har bare database for NA.
Men jeg ser at den
nesten er aprilsnarr ......
(Registrert 31. mars 2008)
Erik
Posted: 10 Oct 2009, 00:47
by Rudolf
Rudolf wrote:jean-eric wrote:Takk for oppklaringen, han har sikkert "loka" med årsmodellene.
Din bil ble produsert 19 mars 1991 i Hiroshima for eksport til Europa.
Den ble levert med Limited Slip Differensial (Viskose-typen) fra fabrikk.
(Den er aldeles ingen Miata og vet knapt nok hvor USA er ....)
Erik
Fikk eieren, jean-eric, med seg dette ?
Du har Limited Slip Differensial på bilen din.
Visste du det fra før ?
Erik
Posted: 10 Oct 2009, 00:55
by Tonny_B
Rudolf wrote:Rudolf wrote:jean-eric wrote:Takk for oppklaringen, han har sikkert "loka" med årsmodellene.
Din bil ble produsert 19 mars 1991 i Hiroshima for eksport til Europa.
Den ble levert med Limited Slip Differensial (Viskose-typen) fra fabrikk.
(Den er aldeles ingen Miata og vet knapt nok hvor USA er ....)
Erik
Fikk eieren, jean-eric, med seg dette ?
Du har Limited Slip Differensial på bilen din.
Visste du det fra før ?
Erik
Imponerende Eirik. Det får en si..
Greier du og sjekke litt historie på min også?

Posted: 10 Oct 2009, 01:20
by Rudolf
Predator wrote:
Imponerende Eirik. Det får en si..
Greier du og sjekke litt historie på min også?

Databasen dekker Europeiske NA, så jeg finner ikke ut så mye om din.
Utenom at det er bil nr.38770 som ble produsert for det amerikanske markedet i 1991.
Bilen er skrudd sammen i Hofu

(altså IKKE i Hiroshima)
Den ble førstegangsregistrert i Norge den 10 juni 1996.
Erik
Posted: 10 Oct 2009, 01:22
by Tonny_B
Takker . Holder i massevis til meg det.
