Page 1 of 1

Verdi på 1,6 motor

Posted: 19 Oct 2009, 21:42
by Banzaibaggen
Jeg vurderer å pusse opp 1,6L jeg har stående og selge den for å finansiere en 1,8 med innmat for 400HK. Hva kan jeg forvente å få for en 1,6 motor som er nyoverhalt med balansert innmat og moderat porting?

Re: Verdi på 1,6 motor

Posted: 19 Oct 2009, 22:33
by Miatapowers
Banzaibaggen wrote:Jeg vurderer å pusse opp 1,6L jeg har stående og selge den for å finansiere en 1,8 med innmat for 400HK. Hva kan jeg forvente å få for en 1,6 motor som er nyoverhalt med balansert innmat og moderat porting?
10000.- bør vera muligt, men må også huske på at det er ikke så lett å selge noe på forumet her,, og med gode deler så koster det faktisk endel å fikse dette,, husker en for noen år siden, han hadde en cup motor så var fullstendig balansert og optimalisert for 1,8 cup eller noe, dette var en 1999 motor så er mye grommere enn 1,6, han slet som en makk å selge denne..

Posted: 19 Oct 2009, 22:50
by siemens
hvor mye kommer dette til å utgjøre i form av hester??

Posted: 19 Oct 2009, 23:10
by Dtomaso
kor mykje som er galt med denne motoren da? siden du har dette i tankene? må vel være mest økonomisk å selge den som den er om den er i god stand:)

Posted: 20 Oct 2009, 01:44
by LoKi
Forstår det slik at dette vil være en ferdig klargjort motor som settes rett ned i en ventende bil..?

Posted: 20 Oct 2009, 15:30
by Banzaibaggen
Det er dårlig komp. i sylinder 2 og 3 så det må byttes ringer på den uansett. Da kan jeg like greit gjøre en sikkelig overhaling med en gang og når den først er så demontert så setter ikke jeg sammen delene uten å balansere råder og stempler i samme slengen, og når toppen først er plukket helt ned så er det jo bare dumt og ikke porte den i samme slengen. Er umulig å si eksagt hvor mye dette vil gi men med sånn behandling bruker motorer helt klart å føles mye mere potent enn en orginal og ha en mye finere gange.
Må ha minst 10K for en heloverhalt motor med nye stempler vel. Kan det være så håpløst å bli kvitt da?

Posted: 20 Oct 2009, 15:46
by Miatapowers
Banzaibaggen wrote:Det er dårlig komp. i sylinder 2 og 3 så det må byttes ringer på den uansett. Da kan jeg like greit gjøre en sikkelig overhaling med en gang og når den først er så demontert så setter ikke jeg sammen delene uten å balansere råder og stempler i samme slengen, og når toppen først er plukket helt ned så er det jo bare dumt og ikke porte den i samme slengen. Er umulig å si eksagt hvor mye dette vil gi men med sånn behandling bruker motorer helt klart å føles mye mere potent enn en orginal og ha en mye finere gange.
Må ha minst 10K for en heloverhalt motor med nye stempler vel. Kan det være så håpløst å bli kvitt da?
Blir nok kvitt dette ja,, kanskje lettere om du gir en pris med ferdig byttet motor.. er jo flere så trenger motor, men ikke kan skru.. 13-15k ferdig byttet er vel en god deal.. spørs jo hva det vil koste å fikse da, og om det er lønnsomt,, men tror eg ville prøvd å selge før renovering for å vera sikker på at du ikke bare blir sittende med en motor...

Posted: 20 Oct 2009, 15:50
by Banzaibaggen
Gidder ikke å sitte med tidspress så jeg får ta den på egen kappe. Begyner nok ikke på dette før jeg er ferdig med prosjektet. Er ikke så mange delene som mangler nå så kan jeg starte med sveisinga :D.