Kjapt spm angående Spec Miataer
Moderator: Styremedlemmer
Kjapt spm angående Spec Miataer
Kan de gateregistreres i Norge? Eller har de modifikasjoner som gjør at de ikke kan det?
Har fått tilbud om denne, til akkurat 100.000 kr. inkl. frakt og moms og det høres ut som en j****g allright banebil:
Kommer jo evt engangsavgifter på den etterhvert og, men det er vel typ 25000 kr? Om den kan registreres selvsagt...
Om ikke denne, er jeg interessert i å høre om andre har bygget sin om til Spec Miata også.
Har fått tilbud om denne, til akkurat 100.000 kr. inkl. frakt og moms og det høres ut som en j****g allright banebil:
Kommer jo evt engangsavgifter på den etterhvert og, men det er vel typ 25000 kr? Om den kan registreres selvsagt...
Om ikke denne, er jeg interessert i å høre om andre har bygget sin om til Spec Miata også.
1993 LE solgt.
Kommer helt ann på hva som står på den det..
Kan se ut som et kraft werks klistremerke på den.
da har den gjerne kompressor og da kan du glemme og få registrert den.
Fjærene er 99% sikkert ut Tüv så de må muligens byttes.
Kan være en masse andre små ting også.
men må ha mer informasjon da..
Kan se ut som et kraft werks klistremerke på den.
da har den gjerne kompressor og da kan du glemme og få registrert den.
Fjærene er 99% sikkert ut Tüv så de må muligens byttes.
Kan være en masse andre små ting også.
men må ha mer informasjon da..
1999 10th Anniversary 3162/7500
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Det er NA 100 rwhp 1.6 l. motor
Stod ikke noe om bytte av fjærer men det kan jeg evt bytte ut selv til nye TUV godkjente
Lys skal være i orden, den er visst lovlig gateregistrerbar i statene
Den har ikke så mye ettermarkedsdeler, som den har av vektreduserende deler
Specs slik som dem står i annonsen:
Details:
Regional winner- nationally competitive
Low mileage straight donor car (50K miles)
Aluminum radiator, adj droplinks, adj shiftlight
Scroth FIA Hans belts good through 2014
Center Safety Solutions net
Engine top end rebuild, rebuilt shocks (SM legal),rebuilt transmission, all 4 corners new wheel bearings at beginning of this season
Megasquirt ECU dynoed for ITA
All fresh fluids, always synthetic
Mobil One always changed after every race weekend, extremely well maintained
3 sets wheels, good rains, decent Hoosiers (for ITA) and Toyos for SM
Brand new OEM left front fender
Right Rear quarter clip spare
Misc spares
Men som noen nevnte her, helbur kan sette en stopper... I verste fall får jeg bygge min egen neste vinter...
Stod ikke noe om bytte av fjærer men det kan jeg evt bytte ut selv til nye TUV godkjente
Lys skal være i orden, den er visst lovlig gateregistrerbar i statene
Den har ikke så mye ettermarkedsdeler, som den har av vektreduserende deler
Specs slik som dem står i annonsen:
Details:
Regional winner- nationally competitive
Low mileage straight donor car (50K miles)
Aluminum radiator, adj droplinks, adj shiftlight
Scroth FIA Hans belts good through 2014
Center Safety Solutions net
Engine top end rebuild, rebuilt shocks (SM legal),rebuilt transmission, all 4 corners new wheel bearings at beginning of this season
Megasquirt ECU dynoed for ITA
All fresh fluids, always synthetic
Mobil One always changed after every race weekend, extremely well maintained
3 sets wheels, good rains, decent Hoosiers (for ITA) and Toyos for SM
Brand new OEM left front fender
Right Rear quarter clip spare
Misc spares
Men som noen nevnte her, helbur kan sette en stopper... I verste fall får jeg bygge min egen neste vinter...
1993 LE solgt.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
hovedfeilen må være at den har helbur, det alene vil gjøre at du i praksis kan glemme å registrere denne.
er ikke noen spesiellt gromme deler på spec miata bilene i utgangspunktet , og det er relativt lett å lage en allround bedre fungerende bil enn en specmiata oppsatt bil, ihvertfall om du har planer om å ha skilt på den.. fjærene specmiata biler bruker er KUN egnet for bane, faktisk så stivt at det er dårlig egnet selv til autoslalom, spesiellt på gardermoen..
mitt tips.
skaff en egnet mx5 med skilt her i norge, ideelt sett en 1.8 na med stygg lakk..
monter egnet understell.. ville ikke anbefale å gå over 450/300lb fjærer på en na mx.. specmiata har 700.. jeg har testet 650/400 med håp om at det skulle være kjørbart på gate OG bane.. og jeg spratt regelrett av veien, hadde luft under hjula opptil flere ganger, tillogmed rett fram på stripa på gardermoen hadde jeg bakhjula i lufta
krengningshemmere 24mm foran. 16mm bak(eller noe deromkring) fritt valg av type
9x15 hjul med 225 dekk( mer gummi enn specmiata har lov til = mer grep)
halvbur(da kan man fortsatt komme unna med å bruke bilen på veien..
to sparco sprint stoler med tilhørende 4/6 punkts belter, men behold de orginale til gatebruk.
riv ut ALT unødig inni bilen..
lakk kjerra i ønsket racingstuk farge..
tar man en runde og godkjenner bilen senket først. og så smeller på no vettuge coilovers , har man i praksis en godkjent bil, som er et bedre kompromiss mellom gate og bane enn specmiata bilene er.
biler med oppsett som specmiata bilene er KUN egnet for bane, og vil få deng av orginalbiler på vanlig vei(ihvertfall med den standarden som er på småveier rundt her)
videre kan man jo selvsagt smelle på rotrex, mp62 eller et enkelt turbokit når man er lei av org motorn..
specmiata bilene er ikke så spesielle at jeg hadde lagt mye jobb i å ta inn en slik bil, og høyst sansynlig har den hatt et seriøst hardt liv
sikkert mye jeg glemte å skrive her.. men hovedgreia er at det er mange bedre måter å få en morsom mx til gate/banebruk , enn å ta inn en specmiata.
er ikke noen spesiellt gromme deler på spec miata bilene i utgangspunktet , og det er relativt lett å lage en allround bedre fungerende bil enn en specmiata oppsatt bil, ihvertfall om du har planer om å ha skilt på den.. fjærene specmiata biler bruker er KUN egnet for bane, faktisk så stivt at det er dårlig egnet selv til autoslalom, spesiellt på gardermoen..
mitt tips.
skaff en egnet mx5 med skilt her i norge, ideelt sett en 1.8 na med stygg lakk..
monter egnet understell.. ville ikke anbefale å gå over 450/300lb fjærer på en na mx.. specmiata har 700.. jeg har testet 650/400 med håp om at det skulle være kjørbart på gate OG bane.. og jeg spratt regelrett av veien, hadde luft under hjula opptil flere ganger, tillogmed rett fram på stripa på gardermoen hadde jeg bakhjula i lufta
krengningshemmere 24mm foran. 16mm bak(eller noe deromkring) fritt valg av type
9x15 hjul med 225 dekk( mer gummi enn specmiata har lov til = mer grep)
halvbur(da kan man fortsatt komme unna med å bruke bilen på veien..
to sparco sprint stoler med tilhørende 4/6 punkts belter, men behold de orginale til gatebruk.
riv ut ALT unødig inni bilen..
lakk kjerra i ønsket racingstuk farge..
tar man en runde og godkjenner bilen senket først. og så smeller på no vettuge coilovers , har man i praksis en godkjent bil, som er et bedre kompromiss mellom gate og bane enn specmiata bilene er.
biler med oppsett som specmiata bilene er KUN egnet for bane, og vil få deng av orginalbiler på vanlig vei(ihvertfall med den standarden som er på småveier rundt her)
videre kan man jo selvsagt smelle på rotrex, mp62 eller et enkelt turbokit når man er lei av org motorn..
specmiata bilene er ikke så spesielle at jeg hadde lagt mye jobb i å ta inn en slik bil, og høyst sansynlig har den hatt et seriøst hardt liv
sikkert mye jeg glemte å skrive her.. men hovedgreia er at det er mange bedre måter å få en morsom mx til gate/banebruk , enn å ta inn en specmiata.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Takk for et bra og informativt innlegg. Jeg går ruten med å bygge selv. Da blir alt slik jeg selv vil, inkludert seter som passer, bygging av halvbur med godkjenningsmulighet osv...Harald wrote:hovedfeilen må være at den har helbur, det alene vil gjøre at du i praksis kan glemme å registrere denne.
er ikke noen spesiellt gromme deler på spec miata bilene i utgangspunktet , og det er relativt lett å lage en allround bedre fungerende bil enn en specmiata oppsatt bil, ihvertfall om du har planer om å ha skilt på den.. fjærene specmiata biler bruker er KUN egnet for bane, faktisk så stivt at det er dårlig egnet selv til autoslalom, spesiellt på gardermoen..
mitt tips.
skaff en egnet mx5 med skilt her i norge, ideelt sett en 1.8 na med stygg lakk..
monter egnet understell.. ville ikke anbefale å gå over 450/300lb fjærer på en na mx.. specmiata har 700.. jeg har testet 650/400 med håp om at det skulle være kjørbart på gate OG bane.. og jeg spratt regelrett av veien, hadde luft under hjula opptil flere ganger, tillogmed rett fram på stripa på gardermoen hadde jeg bakhjula i lufta
krengningshemmere 24mm foran. 16mm bak(eller noe deromkring) fritt valg av type
9x15 hjul med 225 dekk( mer gummi enn specmiata har lov til = mer grep)
halvbur(da kan man fortsatt komme unna med å bruke bilen på veien..
to sparco sprint stoler med tilhørende 4/6 punkts belter, men behold de orginale til gatebruk.
riv ut ALT unødig inni bilen..
lakk kjerra i ønsket racingstuk farge..
tar man en runde og godkjenner bilen senket først. og så smeller på no vettuge coilovers , har man i praksis en godkjent bil, som er et bedre kompromiss mellom gate og bane enn specmiata bilene er.
biler med oppsett som specmiata bilene er KUN egnet for bane, og vil få deng av orginalbiler på vanlig vei(ihvertfall med den standarden som er på småveier rundt her)
videre kan man jo selvsagt smelle på rotrex, mp62 eller et enkelt turbokit når man er lei av org motorn..
specmiata bilene er ikke så spesielle at jeg hadde lagt mye jobb i å ta inn en slik bil, og høyst sansynlig har den hatt et seriøst hardt liv
sikkert mye jeg glemte å skrive her.. men hovedgreia er at det er mange bedre måter å få en morsom mx til gate/banebruk , enn å ta inn en specmiata.
Hvorfor anbefalte du 1.8 ovenfor en 1.6? Pga flere krefter eller noe mer også?
Hva anbefaler du av bremseoppgradering?
1993 LE solgt.