Cobra Roadster vs. Memoryfab

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558
Status: Offline

Cobra Roadster vs. Memoryfab

Post by inglar »

Noen som har prøvd de forskjellige stolene eller kjenner til tester erfaringer skrevet på andre forum?
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Re: Cobra Roadster vs. Memoryfab

Post by nope-mx5 »

inglar wrote:Noen som har prøvd de forskjellige stolene eller kjenner til tester erfaringer skrevet på andre forum?
Memoryfab ser kule ut, men man vet jo ikke hvordan de er å sitte i.

Jeg har forøvrig kjøpt meg de super low seat rails fra memoryfab.
Ligger og venter på montering i boden :D

En annen ting er jo at det er kjekt å faktisk få prøvesitte stolen man vurderer.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
inglar
7200 RPM
7200 RPM

Post by inglar »

Ja, det er litt kjipt å bare kjøpe noen stoler og håpe de passer. Alltid digg å prøvesitte før handel. Kanskje vi får lure noen her til å handle inn noen Memoryfab stoler slik at alle vi andre kan prøvesitte:) Men de ser ufattelig gode ut. Eneste er størrelsen. 58 er høyere og smalere enn 68, men får en presset seg ned i 58??? Målene (bredden over hofta) på Memoryfab 68 er den samme som Sparco sprint. Men er det medregnet at puta innenfor carbonen kan presses litt ut hvis en er i grenseland eller er det det antall cm som er oppgitt som er grensa.

Du har de nyeste Sprintene? Jeg syntes mine og Harald sine er bredere enn de Martin og du har. Og når jeg satt i ErikExige sine syntes jeg de var smalere enn Martin sine igjen. Pokke rikke lett dette her. Du har ikke tommestokk og kan måle bredden på setet ditt ove der hoftebeltet går?
Last edited by inglar on 21 Oct 2009, 21:51, edited 1 time in total.
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

Du har også S68 KBL, som er for folk med ca. 40" midje.

Snakket med memoryfab på telefon for et par uker siden, og fikk da beskjed at alle stolene de hadde, passet i miata.

Om det stemmer vet man jo ikke :(

Ganske dyrt om de er kjipe å sitte i liksom.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
inglar
7200 RPM
7200 RPM

Post by inglar »

Av målene og bildene ser det ut til at Sprint er en mellomting mellom 58 og 68 i bredden. 68 er like høy som Sprint og setet er like langt på Sprint og 68. 58 er 3cm høyere og setet er noen cm lengre. Men på bildene ser det ut til at en vil sitte lavere (mindre pute) i 68. Kanskje en fordel for oss som er litt høye. Pokker ikke lett dette her.

Ingen som er i USA som kan teste ut dette for oss andre?
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

OT; Har du kjøpt gamlebilen min???? :D
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
inglar
7200 RPM
7200 RPM

Post by inglar »

mussa wrote:OT; Har du kjøpt gamlebilen min???? :D
OT! Jepp :D Ser hel og pen ut. Ingen rare lyder. Samme diff. og gearkasse som jeg har nå. Og importert til Norge når den var to år gammel. = Supert å bygge videre på. Tåler det meste og eventuell hk-avgift vil ikke bli så ille :D Det eneste jeg ikke likte var skiltplasseringen, men får vel bytte ut fangern til en fra RB

Tilbake til topic igjen. Ringte med memoryfab i går. Han anbefalte 68 til meg. Som det så ut som på bildene bekreftet han også at en satt lavere i 68 setene. Og målene på setet er uten puta, så den vil også tighte til litt. Får se da, kanskje jeg blir den første med Memoryfab seter i Norge :?:
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

inglar wrote:
mussa wrote:OT; Har du kjøpt gamlebilen min???? :D
OT! Jepp :D Ser hel og pen ut. Ingen rare lyder. Samme diff. og gearkasse som jeg har nå. Og importert til Norge når den var to år gammel. = Supert å bygge videre på. Tåler det meste og eventuell hk-avgift vil ikke bli så ille :D Det eneste jeg ikke likte var skiltplasseringen, men får vel bytte ut fangern til en fra RB

Tilbake til topic igjen. Ringte med memoryfab i går. Han anbefalte 68 til meg. Som det så ut som på bildene bekreftet han også at en satt lavere i 68 setene. Og målene på setet er uten puta, så den vil også tighte til litt. Får se da, kanskje jeg blir den første med Memoryfab seter i Norge :?:
Memoryfab har jo knalldeal om man kjøper 2 stoler.
Sikkert ikke umulig å få forhandla seg til en deal om man tar med de superlave festene til begge stolene også.

Du bør vurdere å bestille snart, da de ikke har festene på lager nå, og de får de ikke inn før januar el.no :)
Kan være greit å ha bestillingen inne tidlig, så ikke hele bestillingen de har fra Japan er forhåndsbestilt av andre :)

Om du kjøper de skal jeg prøvesitte :D

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Post Reply