Bilen har problemer med å holde på vannet. Må nok bytte vannpumpe, men det store ? er som følger : Jeg kjøpte bilen for å hobby skru bittelitt, men kan ikke mye. Har Rod's manual.
Skal jeg ta ild dåpen på dette ?
Ny vannpumpe ?
Moderator: Styremedlemmer
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
- Status: Offline
amatørmessig å ikke bytte vannpumpa ved reg.reim bytte da.
tar liksom 10min. ekstra..
og da må du jo ta av reima og time motoren en gang til.
jeg fulgte Rod-boka 1. gang jeg bytta. 2. 3. 4. og 5. gang gikk fint uten. (med god hjelp da.)
jeg fulgte Rod-boka 1. gang jeg bytta. 2. 3. 4. og 5. gang gikk fint uten. (med god hjelp da.)

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Vannpumpe ble ikke byttet på denne motoren, pga selger av motoren sa alt dette var nettopp byttet, men reima er dønn ny mazda..DrHolm wrote:amatørmessig å ikke bytte vannpumpa ved reg.reim bytte da.
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Hei!
Akkurat vært igjennom skifte av vannpumpa. Gikk greit. Men byttet samtidig alle pakninger, reimer (dynamo/servo/cam). Byttet også en O-ring som sitter under servo`n. Pluss begge hjula til kam reima. Og seff. topp deksel pakkning. Like reit når alt er av. Men poenget er at jeg hadde stor nytte av en beskrivelse på miata.nett:
http://www.miata.net/garage/water_pump.html
Lykke til.
PS trikset med å låse kammene med to fast nøkkler gjorde det lett å få på kam reima riktig
Akkurat vært igjennom skifte av vannpumpa. Gikk greit. Men byttet samtidig alle pakninger, reimer (dynamo/servo/cam). Byttet også en O-ring som sitter under servo`n. Pluss begge hjula til kam reima. Og seff. topp deksel pakkning. Like reit når alt er av. Men poenget er at jeg hadde stor nytte av en beskrivelse på miata.nett:
http://www.miata.net/garage/water_pump.html
Lykke til.
PS trikset med å låse kammene med to fast nøkkler gjorde det lett å få på kam reima riktig