Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sliter som pokker med bolten som er ringet av på bildet. Muttern fikk jeg av med en god del makt, men bolten rikker seg ikke for fem flate øre. Har sprayet på noen liter med wd40, hamret som pokker og brukt latmann på et par meter uten hell.
Noen i salen som har noen gode forslag?
Last edited by inglar on 31 Jan 2010, 16:26, edited 1 time in total.
siemens wrote:en god forhånds regel er å spraye wd 40, la det stå over natta, spray litt mer å prøv dagen derpå, kommer den ikke da er det bare varme som tar,n
Evt. kan man bruke kjølespray, og prøve å kjøle ned kun bolten.
Da vil metallet trekke seg noe sammen, så man kanskje får den løs.
Mener Wurth også hadde noe wunderguff som gjorde noe lignende.
Wd 40 er vel strengt tatt ikke noen rusløser.
Jeg har god erfaring med Biltema sin og Wûrth (for spesiellt vriene greier)
Godt tips å la det stå litt etter at du har sprayet (med rustløser).
Erik
(rusten bilrestauratør)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Som nevnt ovenfor: Dersom du varmer bolten vil den utvide seg, kjølespray på bolten og varming av godset rundt.
En skikkelig luftdrevet muttertrekker er også til god hjelp. (Får bare ikke håpe at du knekker bolten.)
den bolten der har jeg opplevd å måtte banke ut med slegge(regelrett slå på den med fullsize slegge).. bærearmen og alt ut av bilen. støtte skikkelig opp , og denge til dritten har en tendens til å være rusta i hele boltens lengde. så selv om muttern er av. så er man ikke så mye lenger
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Steinar wrote:Som nevnt ovenfor: Dersom du varmer bolten vil den utvide seg, kjølespray på bolten og varming av godset rundt.
En skikkelig luftdrevet muttertrekker er også til god hjelp. (Får bare ikke håpe at du knekker bolten.)
Steinar
Har bare brenner tilgjengelig så som du sier så varmer jeg opp godset rundt ja
Harald wrote:den bolten der har jeg opplevd å måtte banke ut med slegge(regelrett slå på den med fullsize slegge).. bærearmen og alt ut av bilen. støtte skikkelig opp , og denge til dritten har en tendens til å være rusta i hele boltens lengde. så selv om muttern er av. så er man ikke så mye lenger
Det er det jeg er redd for ja. Men skal jo uansett ha av alt så da får jeg jobbe med muttern til drivakselen først og så sette ærearmen på en skrutvinne slik at bolten går mellom "klypearmene" og håpe det funker.
Hmm, denne må jeg følge med argusøyne, har nemlig akkurat samme problem med akkurat samme bolten... Har vel aldri vært ute og er vel solid fastrusta inni foringa... Skal hive meg løs på dem til uka og skal gi beskjed om jeg finner på noe fantastisk !!! :
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special