Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ser jo rimelig komplett ut. Sjelden sjanse for noen som vet hvilken sjeldenhet dette er!
Noen burde ta vare på denne.
Rudolf?
Jøje meg .....
Dette er mildest tatt overraskende !
Utrolig at en slik bil kan "gjemme seg bort" uten at noen i miljøet har noen anelse om at den finnes.
Har nok stått "på låven" en stund denne.
Eieren har tydeligvis ikke peiling på hva han har.
Når det er sagt, så ser bilen litt sliten ut, men relativt komplett.
(mangler MSSS, noen BBS-felger ?, røde setebelter)
Det er installert lyktespylere ? i fronten, + lakkert over sidereflekser.
Erik
(som tror han har nok biler for øyeblikket)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Hadde jeg hatt garasje hadde jeg tenkt sterkt meget sterkt på denne. Men siden jeg ikke har det ....
(Midgeten ble også solgt fordi jeg manglet et fornuftig mekkested).
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
LoKi wrote:Har dialog med selger angående bilen, og han mener den skal stå som en 94.
Han virker passe løkrull though..
Som jeg sa til han, så er førstegangsregistrering irrelevant for årsmodellen. En 1975-modell er en '75, uansett om den først fikk skilt på i dag.
Nå er det ikke akkurat første gang det har vært kluss med årsmodellene av disse bilene da. Har vært mange overliggere, utstillingsbiler, importbiler osv som har blitt solgt som feil årsmodell.
Men er uansett en 93 modell denne..ikke særlig tvil om det, hehe!
Vegard wrote:Satt opp prisen 10 000,- over natta ja.
Får håpe det bare var skriveleif til å starte med, virker underlig.
Neppe en skrivefeil da eier plutselig har blitt klar over bilens sjeldenhet. Men skulle kjøpt bilen første dag den lå ute og prutet den litt ned
I og med at denne har norske skilter, er godkjent etc. kan den da brukes/være til hjelp hvis noen skulle importere en LE fra USA i dag? Tenker på kjøret Erik har hatt med Beverly.
(Det vil jo forsåvidt hvilken som helst norsk-registrert Miata kunne gjøre... Hmm.)
Hvis ikke så sier de jo egentlig at alle norsk-regga Miataer som går på veiene her er ulovlige.
Tvilsomt det er no særlig hjelp, den er nok registrert i norge før de nye reglene kom(Tror de kom i 2006). Ikke har den skilter lenger heller: Begjært avregistrert 27.01.2010 https://svvgw.vegvesen.no/http://timepl ... Nr=LH82279
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
Og Erik sine problem er vel i forhold til å ikke registrere på unntaksregelen, noe han kunne gjort uten store endringer.
Unntaksregelen er vel at man skal kunne registrere en amerikansk typegodkjent bil her i Norge, men da kan man heller ikke endre noe ved bilen. Mazdaspeed bilene er registrert på dette, og sikkert mange andre miata'er. (grov gjetting på den siste)
Vegard wrote:Og Erik sine problem er vel i forhold til å ikke registrere på unntaksregelen, noe han kunne gjort uten store endringer.
Unntaksregelen er vel at man skal kunne registrere en amerikansk typegodkjent bil her i Norge, men da kan man heller ikke endre noe ved bilen. Mazdaspeed bilene er registrert på dette, og sikkert mange andre miata'er. (grov gjetting på den siste)
Ja, jeg tenkte på unntaksregelen. En fjottregel som er ubrukelig hvis den skal følges til punkt og prikke (du har ikke lov til å sette på en felgpakke fra Sharifs m/ vinterhjul på bilen.). En Amcar-dude fikk jo også beskjed om at vinterdekk på originalfelger var ulovlig - bilen var ikke levert med dette. Det var vel da én internt i biltilsynet bitchslappa en annen og sa "hør nå her...".
Unntaksregelen - eller, bruken av denne - er noe nytt. De eldre miataene er vel registrert på vanlig måte? Og de er godkjente.
Jaja... sånn går no dagan.
Edit: Oi, forumet auto-translated "b i l t i l s y n e t" til statens vegvesen. Wtf?
Er og enig i at dette i utgangspunktet er en sliten Miata som har kjørt langt. Men det er vel sånn at om 20-30 år fra nå så er det mer stas i sitte igjen med en 93 LE enn en 90 classic red. Og det er nok av oss som tar vare på de og.
Mener å huske at Erik har sagt at på verdensmarkedet er prisene på LE'er på vei opp. Jeg tipper at bilen min i beste fall bare vil holde seg i verdi. Ikke det at det betyr noe da jeg har planer om å beholde bilen leeenge!
Uansett en grei sjanse til å skaffe seg sjelden bil for de som måtte være interessert
Problemet for selger, som tydeligvis er mindre begavet, er jo at dette er en bil som kun er verdt mye for en entusiast.
Og en entusiast ser gjennom de billige salgstriksene, og vet i tillegg at det står jug i annonsen.
Sjansen for at Ola Pottit betaler 20k ekstra for en "Limited edition" er ganske slim når han ikke har peiling på hva det betyr.
Det at selger spør meg hvordan han finner ut av nummeret i produksjon tilsier at interiøret ikke er komplett heller.
Det som er litt smertefullt er jo at forrige eier tydeligvis ikke vet hva han solgte, og har fått lite penger for den..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro