Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
LoKi wrote:Skal ikke kjøre noe fortere, jeg skal bare fortere opp i fart.
Bremser blir ikke tatt med det første
Egentlig viktigere å komme fort ned i fart.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Joda, det er greit, men så lenge jeg ikke skal bruke bilen annerledes enn jeg allerede gjør, så vil heller ikke belastningen på bremsene være annerledes.
Bremseoppgradering er rimelig kostbart, og det vil ikke være øverst på lista. Inntil jeg starter å bruke bilen på bane ser jeg ikke behovet.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Kolbotn wrote:Jeg ville definitivt oppgradert 1.6 bremsene før motoren Morten...
Enig der !
De patentbånda rundt navet er ikke mye til bremser... Til og med Rudolf har oppgraderte bremser..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Tar denne diskusjonen en annen plass uansett.
Bremsene vil ikke belastes mer om jeg har 300 hk når jeg bremser fra 80 km/t enn om jeg har 116. Kommer jeg over et røverkjøp, så tar jeg det, men bremsene vil ikke bli prioritert. Bilen vil ikke bli brukt annerledes enn nå, da det uansett er og vil være en bruksbil, ikke en banebil.
Men som sagt, vi tar dette en annen plass. Kan en moderator slette dette fra salgstråden til Stian?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:Tar denne diskusjonen en annen plass uansett.
Bremsene vil ikke belastes mer om jeg har 300 hk når jeg bremser fra 80 km/t enn om jeg har 116. Kommer jeg over et røverkjøp, så tar jeg det, men bremsene vil ikke bli prioritert. Bilen vil ikke bli brukt annerledes enn nå, da det uansett er og vil være en bruksbil, ikke en banebil.
Men som sagt, vi tar dette en annen plass. Kan en moderator slette dette fra salgstråden til Stian?
Mye off topics her gitt..
men er enig med vidar og dem andre, bremsene er meget dårlig på original mx-5. dem holdt ikke til min originale småtrimmet mx-5, om man ikke trenger mer bremser med turbo eller supercharger, så vil eg tro det beste for din del å la vera å bruke penger på trimmsett.. Da det ikke vil bli brukt uansett.. eller er du 14is og vil ha den coole lyden en dump gir.. isåfall så selgest det elektriske slikt..
Men uansett, jeg innser jo selvfølgelig at bremsene er veike, men til det bruket jeg har så ser jeg ikke behovet for å prioritere dem. Som jeg sier så tar jeg et røverkjøp om jeg finner det, men jeg kommer ikke til å sette det øverst.
Jeg har enda ikke hatt problemer med dem, og som bruksbil tror jeg det går helt fint med de som står på den. Om man har større kraft i skyvet, så trenger man likevel ikke å stoppe mer. Bremsebehovet kommer an på mannen bak rattet, ikke kraften under panseret.
Hvis man kjører så hardt at bremsene slutter å funke, så er man litt villere bak rattet enn jeg er.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Jeg er enig med Loki her. Det er ingen automatikk i en bil med mer gamp trenger større bremser - gitt utveksling/toppfart er lik (*). Begge skal takle å bråbremse fra 196 km/t eller whatever toppfarta er.
Men gode bremser er alltid en fordel. Mtp. ren "stopping power" så synes jeg mine originale 1,8 bremser er greie. For feel og modulering så kunne jeg sikkert med fordel oppgradert til noe vassere.
(*) Men det er blitt en "norm" at de forskjellige motor-alternativene kommer med forskjellige bremser. Egentlig noe forbanna tull. Alle modeller burde vært levert med bremsene skalert for det største motoralternativet. Men det er vel her blårussen kommer inn i bildet.
(Men f.eks Mazda MX-6 kom med en 2,0 R4 og 2,5 V6. 2,0 literen fikk bremsene fra 2,5 literen. Sikkert billigere mtp. delelager etc.)
Men for de som kjører litt aktivt så er det jo gang på gang bevist At bedre bremser er en av de beste og enkleste oppgraderingene man kan gjøre, man bremser senere, raskere og er dermed i stand til å gå på gassen fortere igjen... Jeg ville iallefall gått for 1.8 bremser på bilen.
Joda, men nå skal jeg ha mer kraft, ikke mer stopp-kraft. Jeg ser ingen grunn til å oppgradere bremsene inntil videre.
Jeg bygger ikke en banebil, jeg bygger en bil som har litt guffe.
Takk for støtten, Hauk. Godt det er noen som ser logikken min
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro