Steinar wrote:Er det jeg som roter her, men skal ikke hjulvinkler måles med belastet bil.
Bildet viser Rudolf jekket opp.
Steinar
Stemmer sånn delvis det ja .....
Men det er en relativt omstendelig prosess som foregår på en dertil egnet bukk med masse fikst utstyr.
I løpet av prosessen så må bilen opp i lufta, jeg tipper Rudolf var opp og ned en ti-femten ganger i løpet av justeringen.
Forstillingsspesialisten som jeg bruker kan sakene sine, det er sikkert.
Etter at vinklene var stilt inn, så satte jeg meg i bilen mens vi sluttkontrollerte alle vinklene.
(så vinklene er stilt inn for bil med fører uten passasjer ...

)
Toe out, gjør at bilen blir svært "villig" i svingene.
Du (AOB) burde egentlig prøvd hvordan det er, noe du er velkommen til å gjøre.
Erik
MX-5 1990,
Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005,
Chili
Fiat 2300 S Coupe,
Ghia
Vignale Samantha 1969,
Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975,
Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982,
Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE,
Leopold
X Miata 1995 R-package