Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by jallatralla »

Den prøver litt for hardt, synes jeg ("Se den har RWD! Det er bare best! RWD!")...litt som når man prøver å lage en mainstream oppfølger av en kultfilm.



Det blir sikkert en kjempebra bil dog...Toyota pleier ikke bomme på målet de setter opp.
2001 1.6 NBFL
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by DanielHovdahl »

Helt ærlig, så ville jeg heller hatt AE86'en i bakgrunnen der. Men, så er jeg en tillhenger av old school Japse :D

... Synes den FT86'en har mistet litt av "sjarmen", den bare essentials-stilen de hadde med de gamle Corollaene. Det som appelerer så mye til MX5 også, men helt klart... En nydelig bil som kommer til å slå ann. Definitivt noe av det mer gromme Toyota har spyttet ut av design avdelingen de siste årene. :D
2JZ in den, åhåhåhhh!
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by Kolbotn »

Nei, jeg ogå likte første prototypen best, den burgunderrøde...
Så dukka det opp noen bilder av en svart en som ikke så ut i det heletatt, men den røde her er ganske fin, tror den kommer til å gro på meg.
De snakker 20 000$ og oppover for toyota/scion modellen og ca 35$ for subaru modellen såvidt jeg har sett.
Gjenstår bare å se hvordan den norske start velger å gjøre den dyrest mulig hvis den kommer hit til lands da...
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by biXen »

Litt merkelig at verdens største bilprodusent behøver å samarbeide med noen om å lage en "affordable sportscar". Det har jeg ikke helt skjønt, men det er muligens pga. motoren, at Toyota har kobla helt fra research og utvikling på motorer som ikke er hybrid og/eller grønne?!

Jeg har ikke tro på noe 20,000 dollar prislapp for å være ærlig. Men det hadde jo vært knall om den ble så billig. Altfor lite RWD og coupe på markedet. Subaruen blir vel med turbo.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by jallatralla »

biXen wrote:Litt merkelig at verdens største bilprodusent behøver å samarbeide med noen om å lage en "affordable sportscar". Det har jeg ikke helt skjønt, men det er muligens pga. motoren, at Toyota har kobla helt fra research og utvikling på motorer som ikke er hybrid og/eller grønne?!

Jeg har ikke tro på noe 20,000 dollar prislapp for å være ærlig. Men det hadde jo vært knall om den ble så billig. Altfor lite RWD og coupe på markedet. Subaruen blir vel med turbo.
Blir mye billigere når man ikke må typegodkjenne alt, men kan lease en del teknologi. Dessuten må du ikke lage for mye nytt på produksjonslinja.
2001 1.6 NBFL
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by Harald »

ender sikkert opp med at subaru versjonen er den man vil ha. de kommer sikkert med 4wd og turbo :D mens toyota/scion kommer med no hybrid jall og grønne løv i displayet, før de kommer så langt som produksjon..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
B1ackBoX
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 470
Joined: 22 May 2008, 22:30
Medlemsnummer: 718
Location: Sandefjord
Status: Offline

Re: Ja, takk! (Warning: toyota inside)

Post by B1ackBoX »

Skifte av cd... vent litt, må bare zippe opp spiller'n
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
Post Reply