Terminliste Autoslalom 2010

Forum for Vestlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Adrian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 452
Joined: 13 Sep 2009, 00:50
Location: Nord for Bergen
Status: Offline

Re: Terminliste Autoslalom 2010

Post by Adrian »

Ble ikke noe kjøring her heller. Hadde tatt teknisk kontroll, fått signatur på den, betalt, gått banen.. Først DA kommer de og sier at jeg ikke får kjøre, pga manglende sikkerhetsutstyr. "Noen" hadde klaget på bilen min i depoet, at den manglet veltebøyle. Har fått kjøre 5 ganger på Eikås tidligere i år, og veltebøyle var ikke noe issue. Har til og med spurt arrangøren før sesongen om jeg måtte skaffe bøyle. Nei. Hjelm? Nei. Så alt ok? Ja.

Men jeg KUNNE faktisk få kjøre, men da måtte jeg ha hjelm. De kunne skaffe hjelm, men da må kommer hodet på skrå, dette har jeg prøvd tidligere. Og taket SKULLE være på. I tillegg ville jeg måtte spørre pent på førermøtet om jeg fikk stille uten bøyle. Altså høre med de andre deltakerne at det var "greit" at jeg fikk være med. Men det er jo de som nettopp har klaget!?! Er vel ikke noen bombe at jeg forlangte pengene tilbake og tok en bedre lunsj hjemme..

- Adrian (som ønsker løpsarrangøren et hardt spark bak)
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Terminliste Autoslalom 2010

Post by EspenAndre »

Jeg har fått vite at disse reglene om veltebøyle gjelder eldre bilmodeller...

Min var i alle fall så ny at A-stolpen da er forsterket.. kontra gamle-gamle biler..
derfor er ikke veltebøyle påkrevd på våre biler på autoslalom,
hvor reglene skal være at bilen er trafikk-godkjent ...fikk jeg vite...

Bra jeg ikke tok turen idag, og jobbet litt på huset istedet, om ikke hadde jeg og blitt skuffet..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Dtomaso
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 285
Joined: 01 Oct 2009, 22:48
Location: Stord
Status: Offline

Re: Terminliste Autoslalom 2010

Post by Dtomaso »

Moonlight wrote:Ble ikke noe kjøring her heller. Hadde tatt teknisk kontroll, fått signatur på den, betalt, gått banen.. Først DA kommer de og sier at jeg ikke får kjøre, pga manglende sikkerhetsutstyr. "Noen" hadde klaget på bilen min i depoet, at den manglet veltebøyle. Har fått kjøre 5 ganger på Eikås tidligere i år, og veltebøyle var ikke noe issue. Har til og med spurt arrangøren før sesongen om jeg måtte skaffe bøyle. Nei. Hjelm? Nei. Så alt ok? Ja.

Men jeg KUNNE faktisk få kjøre, men da måtte jeg ha hjelm. De kunne skaffe hjelm, men da må kommer hodet på skrå, dette har jeg prøvd tidligere. Og taket SKULLE være på. I tillegg ville jeg måtte spørre pent på førermøtet om jeg fikk stille uten bøyle. Altså høre med de andre deltakerne at det var "greit" at jeg fikk være med. Men det er jo de som nettopp har klaget!?! Er vel ikke noen bombe at jeg forlangte pengene tilbake og tok en bedre lunsj hjemme..

- Adrian (som ønsker løpsarrangøren et hardt spark bak)

Sjå der ja, derfor du ikkje fekk kjørt idag du heller :(
non som følte seg trua? ;)
Burde vel være opp til arrangøren ene og aleine om du får kjøre med eller uten bøyle osv :O

Like greit eg sølte ut 5-7 liter bensin på veien til ferga då og ikkje fikk kjørt eg heller :P
ikkje kjekkt å sponse slikt om de skal vingle sånn fram og tilbake ka som går greit og ikkje :shock:
Mx-5 1.6 91 mod. Hvit [x]
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
Post Reply