Heisann.
Min motor ble bitt av shortnose, så kjøpte meg en ny motor, har tatt ut den gamle og skal snart sette inn den nye, men fant et problem. Forrige eier drilla et hull i bunnpanna i forsøk på å lage turbo. Er det lettest å tette dette hullet, med evenetuelt hva? Gjenge opp hull til en skrue og tette med noe. Eller må jeg rett og slett bytte bunnpanne?
Takk for svar.
Hvordan tette et Oil Pan hole?
Moderator: Styremedlemmer
Re: Hvordan tette et Oil Pan hole?
kan du ikkje sette over bunnpanna fra gamle maskinen?:)
Så får du sjekka om det er metallborrestøv som er kommet på innsida også etter boringa
Så får du sjekka om det er metallborrestøv som er kommet på innsida også etter boringa

Mx-5 1.6 91 mod. Hvit [x]
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
en flink sveiser klarer å tette hullet. evnt er det letteste å bytte bunnpanne, om man uansett har motorn ute. litt pirk, men ikke vrient.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Se der ja, tenkte at du ikke fikk fikset din originale motor likevel... Det beste for deg hadde vært å bare bytte veiva så har du den "sprekeste" 1,6 motoren til Mazda.buggis2k wrote:Heisann.
Min motor ble bitt av shortnose, så kjøpte meg en ny motor, har tatt ut den gamle og skal snart sette inn den nye, men fant et problem. Forrige eier drilla et hull i bunnpanna i forsøk på å lage turbo. Er det lettest å tette dette hullet, med evenetuelt hva? Gjenge opp hull til en skrue og tette med noe. Eller må jeg rett og slett bytte bunnpanne?
Takk for svar.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata