Page 1 of 1

Overhaling på motor

Posted: 08 Aug 2004, 11:38
by m1chael
Vet dette er litt "off topic" men..jeg tar en sjangs og prøver.
Jeg har en bekjent som nylig kjørte nordover for sommeren, men da han kom til mo i rana stoppa motoren bare pluttselig. Bilen er nå tom for kjøleveske, og den har ikke blitt forsjøkt startet etter at den stoppet. Det her han ikke turt. Motoren...og bilen seff. er en Toyota Celica GT4 med 250HK på 0.4 Bar. Det er en sinnsyk motor og utrolig bra bygd. Ikke så altfor lenge siden den var inne til overhaling. Og her kommer Casen...Han som eier bilen er ikke av den rike typen, ei har han heller tid og plass til å ta på seg store reperasjoner, så det han lurer på... er om det er noen der ute som kunne tenkt seg å se på/overhale en slik motor for å lære seg det eller lignende mot lite eller ingen arbeidspenger? Alt av deler vil bli betalt selfølgelig. Problemet er at vi ikke vet hva som er galt med motoren, og jeg har fått høre at dette er en meget spesiell motor.
En annen kompis satt på en gang og kunne fortelle at bilen var....Heftig!

Er det noen her som har litt peil på bil som kanskje kan vite hva som er galt, eller som kanskje kunne tenkt seg å se på motoren, eller som har noen innspill så er det bare å skrive det.

PS: Eier av bilen er ikke medlem i noen bilklubber osv og viste ikke hvor han kunne henvende seg. Vi skal sette inn samme topic hos Toyota klubben, men jeg tenkte kanskje at det var noen Mazda gutter her inne som hadde litt peil :D

Posted: 08 Aug 2004, 12:16
by EspenAndre
Hvorfor ikke fylle på kjøleveske og prøve å starte den da?

Posted: 08 Aug 2004, 12:38
by Pacmania
fylle kjølevann og prøv å start motoren.. hvis det ikke er kjølevann der så er det noe som er defekt. kan ikke lage for mye skade.. betyr ikke at det er overhaling på g heller..

Posted: 08 Aug 2004, 13:04
by Mazdafreaks
kan hende at topppakningen er blåst,, prøv å fylle kjølevæske som de andre har svart, og se om det kommer noe hvit røyk ut eksos, og om det kommer eksos ut radiator, noe som kan skje når topppakninger er blåst og komprisjonen går over til kjølevann, se også etter lekasje i vannsystemet...

Posted: 08 Aug 2004, 17:13
by Silverboy
Kunne egentlig vært litt interessant å tatt en titt på det.. har litt småplaner om å kjøpe meg en gt4 om ikke evig tid.. Men, har min egen som jeg må ordne, og må nok prioritere den først.

Er det en St205 kan du jo nevne ett bytte i en heftig miata for han ;) (selfølgelig da fiks ferdig, med like mye hest som han har i dag, og ett halvt tonn mindre å dra på ;) )

Posted: 09 Aug 2004, 10:21
by m1chael
Silverboy wrote:Kunne egentlig vært litt interessant å tatt en titt på det.. har litt småplaner om å kjøpe meg en gt4 om ikke evig tid.. Men, har min egen som jeg må ordne, og må nok prioritere den først.

Er det en St205 kan du jo nevne ett bytte i en heftig miata for han ;) (selfølgelig da fiks ferdig, med like mye hest som han har i dag, og ett halvt tonn mindre å dra på ;) )
hehe..kan hende han vil bytte ja... :mrgreen:

Takker for alle svar som dere har gitt her, så nå skal jeg prate litt med han så får vi se hva som skjer

Posted: 09 Aug 2004, 15:22
by Silverboy
Send meg en pm om du vil ha mer info da ;) mye nammenamm med kan jeg si :mrgreen: