Page 1 of 2

Vis183A: Project Revival Final

Posted: 31 Jul 2010, 14:43
by DanielHovdahl
Denne må sees av alle her. Jeg fikk en liten klump i halsen når jeg så den...

http://www.youtube.com/watch?v=s3l9FwnW ... r_embedded

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 01 Aug 2010, 00:24
by Vegard
Kjedelig biler, kjedelig forteller og tja hele greia.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 01 Aug 2010, 18:51
by DanielHovdahl
Jeg mener nå at det han sier er faktisk ganske riktig, litt klisjé men korrekt.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 01 Aug 2010, 18:53
by nope-mx5
Vegard wrote:Kjedelig biler, kjedelig forteller og tja hele greia.
Enig.

Var seriøst lei halvveis :)

-n

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 01 Aug 2010, 22:38
by biXen
Poenget i filmen er dog riktig. Bilkulturen er en døende rase og snart kjører vi bare rundt i Priuser og annet elektrodritt. Klisjeen blir vel mest at den typen filming, klipping og filter osv. er ganske oppbrukt etterhvert og da bør selve råstoffet være litt mer spennende :)

Og noe av poenget er vel at også at det er likegyldig om vi synes de bilene er noe ræva, man kan jo være for miljøet likevel og mangfoldet.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 08:33
by arildh
Sikkert godt tenkt og mye arbeid men filmen var:
Image

Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 10:20
by Kolbotn
Mener det var siste episode i forrige sesong jeg Arild.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 10:49
by LoKi
Det mest rørende jeg har sett og hørt fra Clarkson må være reportasjen om Ayrton Senna fra nest siste episode i denne sesongen. (Gikk søndag for en drøy uke siden)

Jeg har alltid gitt beng i Formel 1, men jeg hadde smått klump i halsen etter det.

As for denne filmen, så ble den nok for tam ja. Fortelleren mangler totalt verbal karisma, og dette gjør at det bare blir grusomt kjedelig.
Budskapet er nok aktuelt, men måten å få det frem på var ikke spesielt bra :P

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 11:05
by biXen
Senna segmentet var stort ja. Og Formel 1 var noe annet den gang, der de viser hvordan han kjører Lotusen i regnet er bare rått.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 12:32
by Hauk
arildh wrote:Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
Aston Martin V12 Vantage. Season 13 ending.



...og det er her de har "stjelt" musikken fra.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 12:34
by jallatralla
Senna segmentet var stort, og Senna var en fantastisk sjåfør - men F1 har handla like mye om ingeniørene som sjåførene siden 60-tallet.

Nå skal de tilbake på slicks igjen dog, så vi kommer nok nå til å se en gjenoppstandelse av ville F1 setups igjen (gjetter på at lagene vil tyne FIA kravene aeredynamikk til bristepunktet)...ytelse per vekt er jo spinnvillt nå.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 13:03
by arildh
Hauk wrote:
arildh wrote:Prøvde å finne et kipp fra slutten av en TopGear episode fra 2008/9 hvor Jeremy C kjører en AstonM eller en Jaguar på noen fine veier hvor det eneste han sier er noen velvalgte ord om hvor fantastisk denne bilen er og at disse bilene er en døende rase. Synd, for det var litt samme budskapet bare pakket inn i et uendelig mye bedre format, og det var ikke de £3 000 000 det kostet å produsere den episoden som gjorde forskjellen heller.
Hvis noen finner så spytt ut.
Aston Martin V12 Vantage. Season 13 ending.



...og det er her de har "stjelt" musikken fra.
argh, ripoff. Ikke rart den dukket opp en plass i hode.

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 13:07
by biXen
Med all respekt for andres meninger så kan man si hva man vil om aerodynamikk og vekt vs. krefter. Men F1 er ikke i nærheten av hva det var den gang. Samme med Rally, de nye bilene kjører jo fartsprøvene mye raskere enn de gamle, men de gamle bilene var jo mer som å temme en løve enn å kun finne den raskeste linjen. Sportene er sikrere for de som deltar, men det har ikke den samme appellen for MEG. F1 er med visse unntak køkjøring i høyt tempo nå idag.

Apropos det, vet noen om det finnes noen faste hillclimb-aktige events i norden?

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 13:21
by arildh

Re: Vis183A: Project Revival Final

Posted: 03 Aug 2010, 13:29
by LoKi
biXen wrote:Med all respekt for andres meninger så kan man si hva man vil om aerodynamikk og vekt vs. krefter. Men F1 er ikke i nærheten av hva det var den gang. Samme med Rally, de nye bilene kjører jo fartsprøvene mye raskere enn de gamle, men de gamle bilene var jo mer som å temme en løve enn å kun finne den raskeste linjen. Sportene er sikrere for de som deltar, men det har ikke den samme appellen for MEG. F1 er med visse unntak køkjøring i høyt tempo nå idag.

Apropos det, vet noen om det finnes noen faste hillclimb-aktige events i norden?
Endelig noen som ser fornuft i dette.

Som de sier i innslaget, så hadde de mye mindre downforce, mye mer hester, og kjørte på slicks. Senna trengte ikke ha den råeste bilen for å vinne, og etter som jeg forsto, så har han bevist det flere ganger.
Rally var best i gamledager, og det var F1 også. Nettopp fordi det var så vanvittig rått, og risikoen var så stor. Hvem savner vel ikke UR Quattro, RS200 og Delta Integrale..

"..By contrast, Group B had few restrictions on technology, design and the number of cars required for homologation to compete (only 200). Weight was kept as low as possible, high-tech materials were permitted, and there were no restrictions on boost, which turned out to mean almost unlimited power.."

DET var motorsport!